مراحل ثبت تغییرات در شرکت ها
ثبت تغییرات در شرکت ها بدین معنی است که بعد از مراحل ثبت یک شرکت بر اساس ضوابط و مقررات حاکم بر نحوه ثبت شرکت، ممکن است در طول زمان تغییراتی در مدیریت، سرمایه، محل شرکت و … ایجاد گردد که می باید هر کدام از آن ها بر اساس ضوابط و مقررات قانونی در سامانه ثبت شرکت ها که سامانه متعلق به اداره ثبت شرکت ها و مؤسسات غیر تجاری می باشد، به ثبت برسند.
برخی از مهم ترین تغییرات در شرکت ها که نیازمند ورود در سامانه هستند:
- تغییر نام؛ تغییر محل یا تغییر موضوع شرکت .
- تغییر و اصلاح مواد اساسنامه شرکت .
- افزایش یا کاهش سرمایه .
- نقل و انتقال سهام .
- انحلال شرکت.
- تغییرات مربوط به انتخاب روزنامه.
- انتخاب هیأت مدیره یا تمدید اعضای آن.
فرایند ثبت تغییرات:
- تکمیل فرم اطلاعات مطابق تغییرات درخواستی.
- ارسال مدارک.
- تنظیم و تدوین صورتجلسات تغییرات.
- ارسال صورتجلسات جهت امضاء.
- امضا و مهر کردن صورتجلسات و و کالت نامه توسط متقاضی.
- ارسال صورتجسات توسط متقاضی بعد از امضا.
- پرداخت فیش های واریزی.
- دریافت آگهی و روزنامه رسمی بعد از پرداخت هزینه.
مدارک لازم جهت ثبت تغییرات :
- کپی روزنامه آخرین تغییرات هیأت مدیره و شرکت.
- لیست شرکا با میزان سهام.
- کپی شرکتنامه در مورد شرکت مسؤلیت محدود.
- کپی اظهارنامه در مورد شرکت سهامی خاص.
- کپی تقاضانامه.
- اصل مدارک شناسایی اشخاص جدید.
- حضور افراد جدید در جلسه جهت امضا.
- حضور اعضای جدید جهت اثر انگشت در اداره ثبت شرکت ها.
- اصل مدارک شناسایی افرادی که خارج می شوند.
- ارایه آدرس جدید شرکت بعد از تغییر.
- حضور و امضای کلیه اعضای هیأت مدیره در صورت منحل شدن شرکت.
برای ورود اطلاعات مربوط به تغییرات شرکت و مؤسسه خود در سامانه مربوطه،هیچگاه با افراد ناآگاه مشورت نکنید.
انجام این کار را به کارشناسان و متخصصین امر واگذار نمایید.
در صورت مواجهه با انواع دعاوی در شرکت خود ، با وکیل دعاوی شرکت در گروه ما در تماس باشید.
2 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید
سلام بردارم می خواد تغییراتی در شرکت اش ایجاد کنه آیا جناب وکیل انجام میدن
سلام.
لطف می کنید در واتساپ سایت پیام بگذارید تا اساسنامه و تغییرات و… را ببینیم و انشاالله براتون انجام بدیم.