وکیل اداره کار

وکیل اداره کار ، وکیل متخصص اداره کار

تماس با وکیل : 09379219890

وکیل دعوای اداره کار

وکیل دعوای اداره کار

حدود اختیارات وکیل اداره کار

وکیل اداره کار یا وکیل دعاوی کار در حقیقت فردی است که به نمایندگی از کارگر و یا کارفرما می تواند دادخواست برای کارگر و کارفرما تهیه کند. در این دادخواست موضوع درخواست های موکل خود را ثبت کرده و از طریق سامانه جامع کار برای اداره کار محل فعالیت کارگر ارسال کند. وکیل اداره کار می تواند در زمان تشکیل جلسه هیئت تشخیص با تنظیم لوایح مناسب به بهترین شکل از حقوق موکل خود دفاع نموده و در بیشتر موارد رای مثبت هیئت تشخیص را به نفع موکل خود بگیرد.

مطلب مفید | عیدی و پاداش پایان سال کارگران

وکیل اداره کار چه حقوقی را میتواند برای موکل خود اخذ نماید؟

با توجه به نوع درخواست های کارگر ، وکیل می تواند در مورد حق السعی و یا به عبارتی مزد و پاداش و حق سنوات و دیگر مزایای کارگر تلاش کند و چنانچه از طرف کارفرما این مزایا پرداخت نشده باشد آنها را از هیئت تشخیص درخواست نماید.

وکیل و اخذ حقوق کارگر

جلسه اول طرح دعوا و نقش وکیل اداره کار

اولین جلسه ای که در اداره کار و با حضور اعضای هیئت تشخیص برگزار می شود بسیار می تواند در سرنوشت خواهان تاثیر گذار باشد. وکیل معمولاً تلاش میکند با استناد به مواد 2 و 3 قانون کار ابتدا رابطه کارگری و کارفرمایی را به اثبات برساند. این امر اولین اقدام حقوقی و قانونی وکیل می باشد. وقتی رابطه کارگر و کارفرما احراز شد. نوبت به مطالبات کارگر میرسد. در اینجا اگر پرینت سوابق پرداخت وجود داشته باشد کار برای وکیل راحت تر است. اما ممکن است کارفرما حقوق کارگر را از حسابهای مختلف پرداخت کرده باشد. یا اینکه حقوق کارگر را در مواردی به صورت دستی پرداخته نموده باشد. این موارد موجب میشود کار وکیل اداره کار کمی سخت تر شود. اما همواره راههایی برای اثبات و احراز رابطه کاری وجود دارد.

تجربه و تخصص وکیل اداره کار بسیار سازنده باشد. یعنی می تواند مشکلات را یکی یکی بر طرف نموده  و راه حل های مناسب پیش پای وکیل و موکل وی قرار دهد.

موضوع قرارداد کار

یکی از مشکلات اولیه در مورد احراز رابطه کارگری و کارفرمایی آن است که ثابت شود آیا قراردادی میان طرفین تنظیم و امضاء شده است یا خیر؟ باید گفت اگرچه با وجود قرارداد کتبی ،  اقدام وکیل در مسیر راحت تری پیش می رود. اما در بسیاری موارد قراردادی میان طرفین به امضاء نرسیده است. در این موارد همینکه به دستور کارفرما وجوهی به حساب کارگر واریز شده باشد خود گواه بر احراز رابطه کاری میان طرفین است.

در این موارد پرینت حساب می تواند کار را برای اثبات دلایل واریز وجه به حساب کارگر راحت تر نماید. وجود اسناد دیگری نظیر برگ ماموریت ، برگ مرخصی و…. میتواند اسناد دیگری برای اثبات رابطه کاری میان طرفین ارائه دهد. هم قرارداد کتبی و هم قرارداد شفاهی میتواند راههای رسیدن و دستیابی وکیل به حقوق موکل خود را فراهم آورد. کارگران نباید در مواردی که فاقد قرارداد مکتوب با کارفرما باشند نگران حقوق از دست رفته خود باشند. آنها می توانند با استناد به قانون بدنبال اخذ مطالبات خود باشند.

تنظیم قرارداد کار توسط وکیل اداره کار

تنظیم قرارداد کار توسط وکیل اداره کار

وکیل ، قرارداد کار را چگونه تنظیم میکند؟

ماده 10 قانون کار برای آنکه اختلافات کار و کارفرما به حداقل برسد برای قرارداد کار الزاماتی را در نظر گرفته است. از جمله آنکه:

  • مشخصات طرفین در قرارداد ذکر شود.
  • نوع کار معلوم باشد.
  • حقوق و مزد مبنا و ضمایم و جزییات آن روشن باشد.
  • ساعت کار ، تعطیلات و مرخصی روشن و مشخص شود.
  • محل انجام کار معلوم باشد.
  • تاریخ انعقاد قرارداد قید گردد.
  • قرارداد دارای مدت باشد اگر برای کار معین تنظیم شود.
  • موارد فسخ قرارداد معلوم شود.
  • سایر مواردی که بر اساس عرف و عادت محل ، قابل تعریف و ذکر باشد.

دوره آزمایشی کار

در موقع تنظیم قرارداد کار طرفین می توانند مدتی را به عنوان دوره آزمایشی کار تعیین نمایند. در این دوره طرفین می توانند بدون اخطار قبلی رابطه کار را قطع نمایند. مدت قرارداد در مورد کارگران ساده و نیمه ماهر یک ماه و در مورد کارگر ماهر حدود سه ماه است.

همه این موارد در هنگام طرح دعوا از طریق وکیل مورد بررسی و ارزیابی قرار میگیرد . هر کدام از این موارد به نوبه خود می توانند به وکیل و موکل برای موفقیت در طرح دعوا کمک نمایند.

مطلب مفید| وکیل دعاوی شرکت

بیشتر مطالعه کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مشاوره تخصصی
Call Now Button