رفع پلمپ عطاری توسط وکیل

با سلام.
کاربر گرامی لطفاً برای بهره مندی از خدمات وکالت و مشاوره با وکیل پایه یک دادگستری از ساعت 8 صبح تا 8 عصر با شماره 09125453894 تماس بگیرید.

رفع پلمپ عطاری توسط وکیل

پلمپ و رفع پلمپ عطاری ها
پلمپ و رفع پلمپ عطاری ها

رفع پلمپ عطاری آنچنان که می توان تصور کرد، کار آسانی نیست. باید دستور مراجع قضایی را برای رفع پلمپ در نظر بگیرید. به هر حال مکانهایی مانند عطاری که به فروش داروهای گیاهی می پردازند، چنانچه اقدام غیرقانونی در آن رخ دهد، مرجع قضایی بدون شک در کمترین زمان ممکن دستور پلمپ محل را صادر می نماید. در این مواقع  به هیچ عنوان نمی‌توان از عطاری استفاده کرد. در صورت پلمپ، چنانچه افراد به فک غیر قانونی پلمپ اقدام نمایند، قانون ، مجازات سختی را برای آنان در نظر می گیرد.

سرکشی و بازدید از مراکز صنفی

به همین جهت رفع پلمپ این صنف تنها باید زیر نظر مراجع قضایی انجام پذیرد. امروزه برای حفظ حقوق مردم سرکشی و بازرسی از عطاری ها جزء وظایف اصلی بازرس ها در این حوزه بشمار می آید. چرا که در برخی از عطاری ها فروش دارو و عرقیات تاریخ مصرف گذشته و بدون مجوز متأسفانه دردسرهای زیادی را به وجود می آورد.

مطلب مفید | پلمپ و رفع پلمپ مراکز لیزر

 در برخی از شرایط ، شاهد فوت مشتریان زیادی هستیم. حتی بسیاری از عطاری ها با فروش داروهای دست ساز مشکلات جسمی و گاه روحی وحشتناکی به مشتریان خود که به آنها اعتماد کرده اند تحمیل می کنند.

عوامل موثر در پلمپ عطاری

سوالی که شاید ذهن افراد را به خود مشغول کند این است که چه عواملی باعث پلمپ یک مکان همچون عطاری می گردد؟

چنانچه افراد در حوزه شغلی خود که بابت آن پروانه کسب گرفته اند، فعالیت دیگری را به غیر از آن انجام دهند، صد در صد پلمپ محل اولین چیزی است که باید به آن بیندیشند. همچنین تعطیلی یک واحد صنفی بیشتر از ۱۵ روز بدون دلیل، شاید یکی از دلایل پلمپ به حساب می آید. البته حق عضویت و عدم پرداخت آن به اتحادیه مربوطه از ضروریاتی است که مشکلات زیادی همچون پلمپ مکان را به وجود می‌آورد.

عوامل رفع در رفع پلمپ عطاری

عوامل رفع در رفع پلمپ عطاری

حتی برخی از افراد در حوزه شغلی خود  قوانینی که اتحادیه اعلام کرده است را رعایت نمی کنند. همین امر و پیروی نکردن، برای آنها مشکل ساز می شود. همچنین قانون نظام صنفی را نباید نادیده گرفت. قوانین و مقررات را باید بدرستی انجام داد. در غیر اینصورت، باید بدنبال پلمپ مغازه خود باشید.

 چنانچه هر کدام از موارد گفته شده انجام نپذیرد، شما یک هفته تا شش ماه پلمپ را باید برای محل کار خود از جمله عطاری در نظر بگیرید.

مهلت تخلیه واحد صنفی پلمپ شده

طبق حکم، زمانی که پلمپ به پایان می رسد، واحد صنفی میتواند بدنبال رفع پلمپ عطاری باشد. اما قبل از پلمپ محل ، ۱۰ تا ۲۰ روز مهلت به فرد داده می شود تا مکان را تخلیه نماید. البته فرد صنفی این اختیار را دارد که به کمیسیون نظارت شکایت کند. این شکایت چنانچه پذیرفته شود اتحادیه به جبران خسارت باید بیندیشد که معمولاً برای جبران خسارت وکیل می تواند نقش مهمی در این شرایط ایفا کند.

مجازات رفع پلمپ عطاری به صورت خودسرانه

به خاطر داشته باشید که طبق ماده ۵۴۳ قانون مجازات اسلامی، اگر فرد به رفع پلمپ بدون مقامات صالح رسمی اقدام نماید. این عمل وی شکستن پلمپ تلقی میشود و فرد باید از ۳ ماه تا ۲ سال حکم حبس را نیز در نظر بگیرد . به همین دلیل، شما نباید به صورت خودسرانه اقدام به رفع پلمپ عطاری نمایید.

روند اقدامات برای  رفع پلمپ عطاری

واحد صنفی برای رفع پلمپ عطاری  باید مدارک کامل خود را در فرصت مناسب ارائه دهد. در ابتدا باید به اتحادیه ذیربط مراجعه کرده و پرونده خود را تشکیل و تمامی مدارک فردی و مکانی عطاری را ارائه نمایید. همچنین با ارائه گواهی ماده ۱۸۶ قانون مالیات های مستقیم و گواهی عدم سوء پیشینه و صلاحیت برای صنوف مشمول در کنار گواهی صلاحیت بهداشت محیط و کارت سلامت بهداشت فردی، شما می توانید نسبت به پروسه رفع پلمپ این صنف اقدام کنید.

در این مقاله شما به اجمال با موارد پلمپ واحد صنفی از جمله عطاری آشنا شدید. در این بین برای رفع پلمپ عطاری همانطور که اشاره شد شما باید مدارک مورد نظر را ارائه دهید تا مرجع قضایی به رفع پلمپ عطاری اقدام نماید.

وکیل متخصص رفع پلمپ عطاری ها

متأسفانه برخی از مالکان به صورت خودسرانه اقدام به رفع پلمپ این صنف می نمایند که با جریمه های نقدی و مشکلات حقوقی روبرو می شوند. به همین دلیل سعی کنید برای رفع پلمپ با وکیلی متخصص در حوزه تعزیرات و کمسیون های مرتبط از جمله کمسیون ماده 11مشاوره کنید تا در کمترین زمان ممکن بتوانید برای رفع پلمپ محل مورد نظر اقدام نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.