وکیل جرایم پزشکی حرفه ای

با سلام.
کاربر گرامی لطفاً برای بهره مندی از خدمات وکالت و مشاوره با وکیل پایه یک دادگستری از ساعت 8 صبح تا 8 عصر با شماره 09125453894 تماس بگیرید.

وکیل جرایم پزشکی حرفه ای و با تجربه

وکیل جرایم پزشکی با تجربه

وکیل جرایم پزشکی با تجربه

روزانه تعداد زیادی از مردم برای درمان‌ به بیمارستان‌ها، کلینیک‌ها و مطب ها مراجعه می کنند. اقدامات درمانی و جراحی زیادی برای آن ها انجام می شود. متاسفانه تمام این اقدامات درمانی موفقیت آمیز نیستند و ممکن است برای بیماران عوارضی به همراه داشته باشند.

مطلب مفید | وکیل کمیسیون ماده 11 تعزیرات

این مورد ممکن است ناشی از خطای پزشک و سایر اعضای کادر درمان باشد. به همین جهت بیماران برای رسیدگی به این پرونده ها نیازمند استفاده از خدمات وکیل جرایم پزشکی با تجربه هستند.

در این مقاله قصد داریم تا به بررسی دقیق تر جرایم پزشکی بپردازیم. و نیز نشان دهیم وکیل قصور پزشکی می تواند در این مسیر مشاور بسیار خوبی برای دفاع از حقوق طرفین دعاوی پزشکی باشد.

همچنین در صورت قصد شکایت از موسسات پزشکی غیر مجاز ، وکیل می تواند نقش تعیین کننده داشته باشد.

وکیل جرایم پزشکی کیست؟

آشنایی با وکیل جرایم پزشکی حرفه ای

آشنایی با وکیل جرایم پزشکی حرفه ای

در صورت بروز هر گونه مشکل در اعمال جراحی و روند درمان، ممکن است بیمار، ادعای قصور و خطای پزشکی داشته باشد. لذا برای احقاق حقوق خود اقدام به ثبت شکایت می کند. در پرونده های مربوط به حوزه پزشکی و درمان، بررسی جنبه حقوقی آن باید توسط افراد صاحب نظر انجام شود.

بیماران در پروسه رسیدگی، نیاز به وکیل جرایم پزشکی با تجربه دارند. وکیلی که به جنبه های حقوقی جرایم پزشکی به خوبی مسلط باشد. وکیل جرایم پزشکی حرفه ای فردی است که به طور تخصصی نسبت به مسائل حقوقی و جزایی جرایم پزشکی آگاهی دارد. وکیل جرایم پزشکی به بررسی مسائل حقوقی و جزایی مطرح شده مربوط به بیمار، پزشک و سایر اعضای کادر درمان می پردازد.

مطلب مفید | وکیل ملکی آنلاین

جرایم پزشکی منحصراً مربوط به زیان های جسمی و مالی نیستند. در پرونده‌ های پزشکی جنبه‌ های مختلفی اعم از قصور، بی مبالاتی، خطا و… مطرح می شوند. تفکیک این موارد و تشخیص ماهیت جرم و اثبات آن توسط وکیل شکایت در پرونده پزشکی انجام می شود.

وکیل جرایم پزشکی حرفه ای وکالت پرونده های کدام دسته از جرایم را بر عهده می گیرد؟

در تقسیم بندی کلی جرایم پزشکی، دو دسته کلی جرایم عمد و جرایم غیر عمد در نظر گرفته می شود. اغلب پرونده های مطرح شده در حوزه جرایم غیر عمدی است. در ادامه به بررسی برخی از این جرایم می پردازیم.

قصور پزشکی:

برخی جرایم پزشکی غیر عمد محسوب می گردند. قصور پزشکی و بی مبالاتی و بی احتیاطی کادر درمان از آن جمله اند.

قصور پزشکی

قصور پزشکی

پرونده های مربوط به قصور پزشکی به‌خاطر سهل انگاری و اهمال کاری پزشکان است. در برخی از موارد در روند درمانی و جراحی عوارض مالی و جانی پدیدار می شوند که غیر عمدی هستند. گاها پزشکان و سایر اعضای کادر درمان از دانش و مهارت لازم برای انجام جراحی، معالجه یا انجام یک اقدام درمانی برخوردار نیستند و ممکن است درمان اشتباهی را انتخاب کنند یا نسخه و دارو های نادرستی را تجویز کنند.

برخی جرایم پزشکی ناشی از بی مبالاتی و بی احتیاطی کادر درمان است. وکیل اینگونه موارد را نیز احصاء می کند.

روند شکایت جرایم پزشکی و جراحی های مربوط به آن و درمان های ناموفق چه فرایندی را طی میکند؟

ممکن است عمل جراحی و روند معالجه ، نتایج زیانباری به همراه داشته باشد. در نتیجه بیمار این عوارض را در نتیجه قصور یا خطای پزشکی بداند. لذا این امکان وجود دارد که با کمک گرفتن از وکیل جرایم پزشکی حرفه ای پرونده را به جریان بیندازد. در این مواقع قبل از هر چیز بیمار به همراه وکیل جرایم پزشکی با تجربه به یکی از شعب دادسرای جرایم پزشکی مراجعه و شکایت را تنظیم می کند. پس از ثبت شکایت در دادسرای جرایم پزشکی وکیل موظف است تا ادله و مدارک لازم برای ارائه در دادگاه را جمع‌ آوری کند. پرونده برای بررسی به پزشک قانونی ارسال می شود و این مرجع پس از بررسی نظر خود را به اطلاع دادگاه می رساند.

نقش شاهد و شاهدین در پرونده قصور پزشکی

برای اثبات ادعای مطرح شده می توان از شاهد یا شاهدین برای حضور در دادگاه کمک گرفت. همچنین امکان بررسی شواهد موجود در کلیه مراکز درمانی اعم از بیمارستان یا کلینیک و استعلام از آن ها وجود دارد. وکیل جرایم پزشکی در دادگاه حاضر شده و روند بررسی به جریان می افتد. در نهایت دادگاه صالح باید رای خود را اعلام کند. در خصوص پرونده های مربوط به جرایم پزشکی، دادگاه های عمومی، دادسراهای مخصوص رسیدگی به جرایم پزشکی و شورای حل اختلاف از جمله مراجع رسیدگی هستند.

وکیل جرایم پزشکی به دنبال چه مجازات هایی برای افراد خاطی است؟

وظیفه وکیل جرایم پزشکی احقاق حقوق بیمارانی است که حقوق شان از طرف اعضای کادر درمان ضایع شده است. یک وکیل جرایم پزشکی با تجربه تلاش می کند ادله اثبات حطا یا قصور در روند درمان را جمع آوری و آن را به اثبات برساند. در این مسیر مقاومت های زیادی ممکن است از طرف افراد خاطی صورت پذیرد. این وظیفه وکیل حرفه ای است که بتواند تمام موانع را هوشمندانه پشت سر بگذارد. اعمال مجازات ها برای افراد خاطی موجب می شود بیماران به حقوق خود برسند و عدالت برقرار شود.

کلام پایانی 

برخی از درمان ها و جراحی ها با موفقیت به انجام نمی رسند و عوارض زیان باری از نظر جسمی و مالی برای بیماران به همراه دارند. بیماران در این شرایط بدنبال اثبات این موضوع هستند. مسائل مطرح شده در پرونده های پزشکی بسیار متنوع هستند. تفکیک و بررسی دقیق آن ها توسط وکیل جرایم پزشکی با تجربه انجام می شود. بیماران به کمک یک وکیل متخصص در این حوزه می توانند از حقوق خود دفاع کنند.

مطلب مفید | تغییر جنسیت و نکات حقوقی آن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.