کلینیک غیر مجاز جراحی زیبایی و شکایت از آن

با سلام.
کاربر گرامی لطفاً برای بهره مندی از خدمات وکالت و مشاوره با وکیل پایه یک دادگستری از ساعت 8 صبح تا 8 عصر با شماره 09125453894 تماس بگیرید.

کلینیک غیر مجاز جراحی زیبایی و شکایت از آن

کلینیک غیر مجاز جراحی زیبایی

کلینیک غیر مجاز جراحی زیبایی

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و گسترش صنایع مختلف ، جامعه تغییرات زیادی نسبت به گذشته داشته است. یکی از مهمترین تغییرات جامعه ، اشتیاق زنان و حتی مردان به زیباسازی چهره و دیگر اعضای بدن است. کلینیک‌ های جراحی زیبایی زیادی در سراسر کشور در این خصوص فعالند.

امروزه هرچه زمان بیشتر می‌گذرد افراد جامعه بیشتر از قبل رو به زیباسازی پیش می‌روند. چهره عامل مهم و موثر ارتباط با دیگر افراد جامعه است. به دلیل اینکه معمولاً در ارتباط رو در رو چهره نقش اساسی در موفقیت ارتباطی دارد، از این رو زیبایی میتواند از اهمیت بسیار بالا برخوردار باشد.

مطلب مفید | وکیل جرایم پزشکی

البته این موضوع در میان خانم‌ها بیشتر از آقایان فراگیر است. ولی خیلی از آقایان نیز به زیبایی چهره خود اهمیت می‌دهند. اهمیت این موضوع موجب میشود که توجه و شناسایی کلینیک‌ غیر مجاز جراحی زیبایی در این موارد حساسیت بیشتری پیدا کند. در نتیجه امروزه دعاوی شکایت جراحی زیبایی افزایش یافته است.

کلینیک های مجاز و غیر مجاز جراحی زیبایی

با روی آوردن مردم به زیباتر شدن، کلینیک‌های زیبایی زیادی در سراسر ایران شروع به فعالیت کردند. کلینیک‌های زیبایی خدمات زیاد و متنوعی را به مشتریان خود ارائه مینمایند. از جمله جوان‌سازی پوست، آبرسانی پوست، درمان ضایعات عروقی، لاغری موضعی با مزوتراپی، تزریق فیلر، تزریق ژل، درمان ریزش موی سر، لیزر موهای زائد، درمان تعریق با بوتاکس، مزوتراپی مو و کاشت موی سر، پیکر تراشی و….

روز به روز مراجعه کنندگان مراکز زیبایی افزایش می‌یابند لذا این حرفه پیشرفت چشمگیری داشته است. اما همانطور که می‌دانید هیچکاری وجود ندارد که بی نقص و بدون مشکل باشد. این حرفه نیز دارای دردسرها و معضلات زیادی است. بنابراین برای فرد مراجعه کننده به کلینیک‌ جراحی زیبایی ، استفاده کردن از خدمات این کلینیک‌ها بدون خطر و دردسر نیست.

در هر حرفه ای افراد سودجو و متقلب برای رسیدن به سود خود و اینکه پول به جیب بزنند، بدون آگاهی و مجوز شروع به فعالیت می‌کنند. در این حرفه نیز افراد کلاهبردار و سودجوی زیادی هستند؛ که فقط به فکر سود خود هستند و برایشان اهمیتی ندارد چه بلایی سر مراجعه کننده می‌آید. لذا بدون گرفتن مجوز از وزارت بهداشت و درمان، شروع به فعالیت در کلینیک‌ جراحی زیبایی می‌کنند.

مطلب مفید | وکیل قصور پزشکی

 یک کلینیک‌ غیر مجاز جراحی زیبایی بدون داشتن علم و آگاهی کافی ، به مراجعه کننده خدمات زیباسازی ارائه می‌دهد. از اینرو برای مراجعه کننده مشکلاتی را بوجود می آورد. از جمله : سوختگی پوست، زشت شدن چهره ، مبتلا شدن به بیماری‌های عفونی و سایر بیماری ها که به دلیل رعایت نکردن نکات بهداشتی در محیط کلینیک زیبایی به وجود آمده است.

این اقدامات ممکن است افراد مراجعه کننده را وادار کند از کلینیک زیبایی شکایت کنند.

جرایم مرتبط با فعالیت کلینیک‌ غیر مجاز زیبایی

یکی از چالش‌ها و مشکلاتی که امروزه گریبان افراد جامعه را گرفته زیان و خسارت ناشی از فعالیت  کلینیک‌های غیر مجاز زیبایی است. بررسی اقدامات پزشکان در کلینیک های زیبایی نشان می دهد جرائم عمدی و غیر عمدی متعددی ممکن است به آنها نسبت داده شود.

جرایم عمدی در این زمینه شامل : تبليغات گمراه کننده ، داشتن مدارک قلابی، فاش کردن اسرار بيماران ، نقض حريم خصوصي بیمار می باشد. در صورت اثبات این دسته از جرایم ، فرد خطاکار کیفر و مجازات عمل خود را طبق قانون می‌بیند.

جرایم مرتبط با کلینیک غیر مجاز جراحی زیبایی

جرایم مرتبط با کلینیک غیر مجاز جراحی زیبایی

در جرایم غیر عمدی ، به استناد ماده 495 قانون مجازات اسلامی متهم میتواند با پرداخت دیه از مجازات رهایی یابد.

اینکه پزشک به دلیل سهل انگاری به فرد بیمار ضرر مالی یا آسیب جانی وارد کند یا اینکه پزشک به دلیل نداشتن مهارت و دانش کافی برای عمل زیبایی، با نوشتن نسخه اشتباه یا اشتباه و بی احتیاطی در روند عمل موجبات آسیب به بیمار را فراهم کند ، از جمله جرایم غیر عمدی پزشک محسوب می‌شوند.

اما همه این موارد هنگامی که در کلینیک های غیر مجاز اتفاق می افتد عناوین مجرمانه و عمدی پیدا خواهند کرد. زیرا چنین ارزیابی میشود که مراکز غیر مجاز، با انجام تبلیغات گول زننده و نداشتن مجوز رسمی، بدنبال کلاهبرداری از مردم هستند.

مشکلات ناشی از فعالیت کلینیک‌ غیر مجاز زیبایی

 فعالیت کلینیک‌های غیر مجاز زیبایی، به شکل های مختلف انجام می‌شود . اگر در یک عمل جراحی زیبایی به دلیل سهل انگاری، نداشتن علم کافی و بی احتیاطی پزشک اعصاب فرد آسیب ببیند، این جزو جرایم غیر عمدی به حساب می‌آید. ولی در کلینیک‌های غیر مجاز زیبایی، به دلیل اینکه فرد دانش کافی و مجوز از سازمان بهداشت ندارد این کار غیر قانونی بوده و در نهایت این جرم در دسته جرایم عمدی قرار می‌گیرد.

در کلینیک‌هایی که مجوز فعالیت دارند و غیر قانونی نیستند یکی از عوارض شایع ، عفونت بعد از عمل جراحی است. که جرم محسوب نمی گردد. ولی اگر همین عفونت بعد از عمل در کلینیک‌های غیر مجاز زیبایی، صورت گیرد ، جرم به حساب می‌آید.

آمبولی یکی دیگر از معضلات عمل جراحی است . این عارضه بعد از ابتلای فرد ، در مواردی ممکن است موجب مرگ بیمار شود. در کلینیک‌های غیر مجاز زیبایی، این موضوع جرم محسوب میگردد. فرد بیمار نه تنها به خاطر اینکه بعد از عمل چنین عوارضی به وجود آمده است بلکه به دلیل غیر مجاز بودن و نداشتن مجوز می‌تواند از کلینیک شکایت کند.

وکیل شکایت از کلینیک غیر مجاز زیبایی

برای مراجعه به کلینیک زیبایی بهتر است قبل از هر چیز از اعتبار و داشتن مجوز کلینیک زیبایی اطمینان حاصل کنید. در صورت هر گونه آسیب و عارضه حتماً با وکیل متخصص مشاوره نمایید. همچنین در صورت لزوم نسبت به طرح شکایت از کلینیک اقدام کنید. در این مورد می توانید با ما تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.