بهترین وکیل مواد مخدر تهران ، کرج و …

با سلام.
کاربر گرامی لطفاً برای بهره مندی از خدمات وکالت و مشاوره با وکیل پایه یک دادگستری از ساعت 8 صبح تا 8 عصر با شماره 09125453894 تماس بگیرید.

بهترین وکیل مواد مخدر تهران ، کرج و …

وکیل مواد مخدر

وکیل مواد مخدر

آشنایی با بهترین وکیل مواد مخدر

یکی از مهمترین پرونده های قضایی، انواع پرونده مربوط به جرائم مواد مخدر میباشد. در حال حاضر این موضوع گریبانگیر افراد فراوانی شده است. در این میان، جوانان و نوجوانان دچار آسیبهای بیشتری، نسبت به سایرین میشوند. این موضوع در موارد بسیار موجبات کشیده شدن پای جوانان به مراجع قضایی و تحمل مجازات های سنگین برای آنان میشود. در چنین شرایطی بهترین وکیل مواد مخدر تهران و کرج با کوله باری از تجربه و تخصص میتواند به عنوان فرد مورد اعتماد ، موجبات حل پرونده های قضایی را فراهم نماید.

چنین وکیلی میتواند، با وکالت پرونده مواد مخدر کمک شایانی در اثبات بی گناهی در حمل مواد مخدر به مراجعین و متقاضیان خدمات حقوقی بنماید. وکیل به کلیه روشها و راهکارهای پرونده مواد مخدر، با تمامی جزئیات اشراف کامل دارد.

در این مقاله قصد داریم تا شما را در مسیر شناخت بیشتر ویژگیهای وکیل مواد مخدر تهران و کرج آشنا کنیم.

وکیل مواد مخدر کیست؟

 بحث مواد مخدر به دلیل آسیبها و زیانهای فراوان برای اجتماع ، سالها است در راس توجهات محافل علمی و سیاسی و نهادهای اجتماعی قرار دارد. بگونه ای که قانونگذاران  نیز در جهت تدوین قوانین مناسب به آن توجه زیاد نشان داده اند. علاوه بر این ، در حال حاضر وکلای بسیاری در این زمینه فعال هستند و بخش عمده ای از فعالیت خود را به این امر اختصاص میدهند.

وکیل مواد مخدر که در حقیقت وکیل پایه یک دادگستری میباشد ، در پرونده جرایم مواد مخدر فعالیت میکند. از آنجا که اینکار به بخش کیفری دادگستری ارتباط دارد، پس باید فردی به عنوان وکیل دراین حوزه فعالیت کند که صلاحیت کافی برای اینکار داشته باشد. وی باید با قوانین و رویه های قضایی آشنایی و آگاهی کامل داشته باشد.

یکی از مهمترین اقدامات وکیل مواد مخدر ، قبول وکالت پرونده متهمین حمل و قاچاق مواد مخدر است. بهترین وکیل مواد مخدر تهران و کرج کسی است که تحصیلات حقوقی تخصصی دارد. این فرد باید در زمینه حل پرونده های مواد مخدر و نیز قوانین مربوط به مجازات و مبارزه با مواد، اشراف کافی خواهد داشت.

چه زمانی باید به وکیل مواد مخدر مراجعه کرد ؟

افراد میبایست از زمان درگیر شدن در پرونده مواد مخدر ، به وکیل مواد مخدر کارآمد و متخصص مراجعه کنند. این امر موجب میشود موضوع پرونده آنها توسط وکیل مورد بررسی قرار گیرد و راه حلهای قانونی برای آنها ارائه شود. با در اختیار گرفتن وکیل مواد مخدر و دادن اطلاعات لازم به او ، امکان عفو یا کاهش مجازات برای افراد وجود خواهد داشت.

وکیل با تجربه مواد مخدر

وکیل با تجربه مواد مخدر

توجه داشته باشیم  که بهتر است در همان ابتدای تشکیل پرونده مواد مخدر به یک وکیل مواد مخدر خبره مراجعه نمود. چرا که اگر حکم اولیه به ضرر متهم صادر شد، تغییر حکم و تجدید نظر سخت و روند پرونده  طوانی خواهد بود.

وکیل جرایم مواد مخدر چگونه ایفای نقش میکند؟

باید دانست وکیل مواد مخدر تهران و کرج با آگاهی و علم کامل در حیطه کاری خود ، صلاحیت پیگیری پرونده کیفری مواد مخدر را دارد. وکیل مواد مخدر، وکالت خواهان و خوانده را بر عهده میگیرد. به دادگاه مراجعه میکند و اقدام به دفاع از حقوق موکل خویش در سریعترین زمان ممکن خواهد نمود.

وکیل مواد مخدر باید قبل از تشکیل جلسه رسیدگی با انجام تحقیقات اولیه و مطالعه پرونده موکل خود، نکات دارای اهمیت را دریافت کند. وی نکات مهم حقوقی را به موکل خود خواهد گفت. نقش دیگر وکیل مواد مخدر دفاع از موکل در جلسات دادگاه است.

ضرورت استفاده از وکیل در جرایم مواد مخدری

استفاده از مواد مخدر در هر شکل و نوعی که باشد یک بیماری اجتماعی به حساب می آید. این آسیب باعث عذاب روحی و روانی شخص میشود. رواج مواد مخدر در یک جامعه باعث فلج شدن روح و روان افراد آن جامعه و تخریب بنیانهای اجتماعی و خانوادگی میگردد. از آنجا که مواد مخدر مشکلات بسیاری را برای جامعه ایجاد میکند، قانونگذار ، قوانین سخت و پیچیده ای را در نظر گرفته است. بنابراین با درک این موضوع متوجه میشویم که داشتن یک وکیل مواد مخدر کارآمد و خبره تا چه اندازه میتواند مهم و تاثیر گذار باشد.

ویژگیهای بهترین وکیل مواد مخدر تهران و کرج

بهترین وکیل مواد مخدر تهران و کرج می بایست دارای ویژگیهایی باشد. این ویژگیها وی را از سایر وکلا متمایز می سازد. مهمترین این ویژگیها به شرح  زیر است:

  • داشتن مهارت و تخصص کافی برای وکالت و پیگیری پرونده مواد مخدر
  • استفاده از اسناد حقوقی و مدارک معتبر جهت دفاع از متهم و کاهش مجازات برای او
  • اقدام در جهت تعدیل مجازات موکل یا متهم جرم مواد مخدری
  • اثبات عدم مجرمیت متهم مواد مخدر
  • اثبات بیگناهی فرد بدون سابقه و ارائه اسناد و مدارک معتبر به دادگاه
  • تبدیل مجازات به جزای نقدی  در برخی موارد
  • اخذ حکم تعلیق حکم مجازات
  • اثبات جرم مشمول مرور زمان
  • تبرئه کردن متهم در مرحله تجدید نظر در موارد خاص
  • موفقیت در دیوان عالی کشور در مرحله اعاده دادرسی با در دست داشتن ادله و مدارک قانونی
  • تبرئه متهم در مرحله فرجام خواهی با استفاده و ارائه اسناد محکم
  • حکم آزادی مشروط  در صورت وجود شرایط لازم
  • استفاده از عفو رهبری در صورتیکه شامل حال متهم شود

با بهترین وکیل مواد مخدر در تیم ما تماس بگیرید

به دلیل حسایت موضوع و وجود قوانین سختگیرانه در جرایم مواد مخدری، بطور معمول مجازات های سنگینی برای جرائم مواد مخدر در نظر گرفته میشود. بنابراین تنها راه تخفیف و تعدیل در این نوع مجازاتها، گرفتن وکیل متخصص و با تجربه میباشد. در حل و فصل پرونده های مربوط به جرائم مواد مخدر، مناسب ترین فردی که باید به وی مراحعه نمود، وکیل مواد مخدر است.

همانگونه که در بالا بیان گردید بهترین وکیل مواد مخدر تهران و کرج در تیم حقوقی «ملکی اداری» دارای خصوصیات و ویژگیهایی ارزنده ای است. این خصوصیات به وکیل کمک میکند که روند حل پرونده را به بهترین شکل ممکن دنبال نماید. وکیل باید اطلاعات لازم در زمینه قوانین مربوط به مبارزه مواد مخدر را داشته باشد. بنابراین بهترین وکیل به معنای حرفه ای ترین و کارآمد ترین وکیل است. وی میتواند شرایطی مطلوب را برای کاهش مجازات تا حد ممکن را فراهم آورد.

پرسش و پاسخ با وکیل مواد مخدر

آیا فرد معتاد بر اساس قوانین قابل مجازات است ؟

بهترین وکیل مواد مخدر تهران و کرج : بواسطه قوانین مرتبط با مواد مخدر ، معتاد مجرم نیست. لذا قابل مجازات نخواهد بود (ماده 15 قانون مبارزه با مواد مخدر). با این وجود معتاد در دو صورت مجرم تلقی خواهد شد :

1- به مراکز ترک اعتیاد برای درمانه یا کاهش اثار زیان بار اثار این مواد مراجعه  ننمایند.

2- تجاهر به اعتیاد داشته باشد (کسانی که در خیابان مواد مخدر مصرف میکنند). عمده مجازات این افراد آن است که برای مدت یک تا سه ماه در مراکز دولتی و مجاز درمان و کاهش آسیب نگهداری می‌شوند. در صورت عدم اجرا ، به  حبس از نود و یک روز تا شش ‌ماه محکوم می‌شوند

آیا فردی که برای مصرف شخصی ، مواد مخدر حمل میکند مجرم است؟

بهترین وکیل مواد مخدر تهران و کرج : بلی . مجرم  به حساب می آید. به استناد قانون مبارزه با مواد مخدر خصوصا مواد 4 و 8 این قانون به صورت مطلق وارد نمودن انواع مخدرها و روانگردان ها ممنوع است.

آیا در جرم حمل مواد مخدر لازم است فرد حتماً محموله را به مقصد برساند تا مجرم تلقی گردد؟

بهترین وکیل مواد مخدر تهران و کرج : در حقوق، اصطلاحی به عنوان جرم مقید و مطلق وجود دارد. در جرایم مقید تحقق جرم منوط به نتیجه خواهد بود. مثل قتل که تحقق جرم منوط به فوت فرد مقابل خواهد بود . در خصوص حمل مواد مخدر، قانونگذار به قید : « برای تحقق جرم لازم است که مواد مخدر به مقصد برسد» اشاره نکرده است . لذا به صرف حمل حتی بدون رسیدن محموله به مقصد ، حمل کننده ، مجرم محسوب میشود.

شخصی که برای دیگری (به طور مثال دوست فرد یا پدر وی)به خرید و حمل مواد مخدر اقدام میکند ایا قابل مجازات خواهد؟

بهترین وکیل مواد مخدر تهران و کرج : بلی . مواد 5 و 8 قانون مبارزه با مواد مخدر به طور مطلق ،حمل و خرید مواد مخدر را جرم تلقی نموده است. لذا خرید مواد مخدر با هر انگیزه ای (چه برای مصرف خود فرد و چه دیگری ) جرم خواهد بود.

پاسخ های وکیل مواد مخدر به شما

پاسخ های وکیل مواد مخدر به شما

البته در ادامه ، فرد به واسطه کمی سن و یا اجبار توسط فرد دیگری می تواند در مواردی از مسئولیت کیفری مبرا گردد. ولی فرد بالغ  و عاقل که به خرید و فروش مواد مخدر اقدام میکند مجرم تلقی خواهد شد .

ایا استعمال ماری جوانا که در عرف به گل، علف و… نامیده میشود، جرم تلقی خواهد شد؟

بهترین وکیل مواد مخدر تهران و کرج : بلی . برخلاف اعتقاد برخی افراد ، ماری جوانا دارای همان مجازات دیکر مواد مخدر خواهد بود. و افرادی که به حمل و یا استعمال این ماده مخدر اقدام میکنند براساس قانون مبارزه با مواد مخدر نسبت به میزان مواد مخدری که از ایشان کشف خواهد شد مجازات خواهند شد. (رجوع شود به مواد 4 و 5 این قانون).

ایا استعمال تفننی مواد مخدر مانند تریاک و…  جرم خواهد بود و فرد  استفاده کننده مجرم به حساب می اید؟

در قوانی فعلی کشور به نظر می رسد حتی بر خلاف انچه در عرف مد نظر افراد می باشد مجازات افرادی که به به واسطه ی اعتیاد به مصرف مخدر اقدام میکنند در قدم اول بیشتر است (چرا که افراد دارای اعتیاد مطابق مطالب اشاراه شده در سوال سوم ،ابتدای امر  مجازات نخواهند شد )

جرایم مرتبط با مواد مخدر در صلاحیت کدامیک از دادگاههای کیفری ( دادگاه کیفری دو ، دادگاه کیفری یک و دادگاه انقلاب ) خواهد بود؟

بهترین وکیل مواد مخدر تهران و کرج : در سال 92 قانونی به عنوان قانون آیین دادرسی کیفری تصویب شد که به واسطه بند پ ماده 303 این قانون ، جرایم مواد مخدر در صلاحیت دادگاه انقلاب خواهد بود.

در جرایم مواد مخدر ، مصادره اموال شامل کدامیک از اموال مجرم خواهد بود؟

بهترین وکیل مواد مخدر تهران و کرج : قانون مبارزه با مواد مخدر چند بار مورد اصلاح قرار گرفته است .در بند چهارم ماده چهار این قانون و همچنین بند ششم ماده هشتم با عبارتی تحت عنوان (( مصادره اموال ناشی از همان جرم)) مواجه میشویم. لذا صرفاً اموالی مصادره میشود که از طریق جرم مواد مخدر بدست آمده باشد. دیگر اموال از جمله اموال ناشی از ارث مصادره نخواهند شد.

بطور کلی مجرم با چه میزان ماده مخدر با مجازات اعدام روبرو میشود؟

بهترین وکیل مواد مخدر تهران و کرج : در جرایم زیر فرد به اعدام محکوم خواهد شد :

الف: واردات ، صادرات، تولید ، ساخت و فروش مخدرهای موضوع ماده چهارقانون مبارزه با مواد مخدر از جمله : بنگ، چرس، گراس، تریاک، شیره، سوخته، تفاله تریاک در صورتی که بیش از پنج کیلوگرم باشد، مجازات اعدام را در پی خواهد داشت.

ب:روان گردان های موضوع ماده هشت قانون مبارزه با مواد مخدر: هروئین، مرفین، کوکائین و دیگر مشتقات شیمیایی مرفین و کوکائین و یا لیزرژیک اسید دی ‌اتیل آمید (ال.اس.دی)، متیلن دی اکسی‌ مت ‌آمفتامین (ام.دی.ام.آ. یا آکستاسی)، در صورتیکه بیشتر از سی گرم باشد سبب اعدام فرد خواهد شد.

در قوانین فعلی ، استعمال مواد مخدر حتی بصورت تفننی مجازات زیر را بدنبال خواهد داشت:

1- استعمال مواد مخدر موضوع ماده 4 (اغلب همان مواد مخدر سنتی می باشند مثل تریاک ، بنگ، چرس، گراس، تریاک، شیره، سوخته، تفاله تریاک ) مجازات بین 20 تا 74 ضربه شلاق و یک و نیم تا هفت میلیون تومان جزای نقدی را در پی خواهد داشت.

2- استعمال مواد مخدر موضوع ماده 8 قانون مبارزه با مواد مخدر مجازاتی بین 50 تا 74 ضربه شلاق و دو و نیم میلیون تا ده میلیون تومان جریمه نقدی در پی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up