سامانه ثنا ابلاغ الکترونیکی

با سلام.
کاربر گرامی لطفاً برای بهره مندی از خدمات وکالت و مشاوره با وکیل پایه یک دادگستری از ساعت 8 صبح تا 8 شب با شماره 09125453894 تماس بگیرید.

سامانه ثنا ابلاغ الکترونیکی

آیا میدانید سامانه ثنا و درگاه ابلاغ الکترونیکی چیست؟

هر شخص اعم از حقیقی یا حقوقی ممکن است به اختیار و یا به اجبار سر و کارش به یک مجتمع قضایی ، شورای حل اختلاف و یا دیوان عدالت اداری بیفتد .

در چنین حالتی این افراد باید حتما و حتما شماره ثنا داشته باشند. برای اینکار آشنایی با سامانه ثنا و ابلاغیه الکترونیکی یک ضرورت فراگیر محسوب میشود.

احتمالا شما باید برخی اصطلاحات از جمله : سامانه ثنا ، سامانه دریافت ابلاغ الکترونیکی ، سایت عدل ایران ، سامانه ابلاغ الکترونیک قضایی، سامانه خدمات قضایی من ، سامانه احراز هویت برخط ، سامانه احراز هویت ثنا ، درگاه خدمات الکترونیک قضایی و ….. بگوشتان خورده باشد.

این عناوین ، همه و همه در حقیقت متعلق به یک مجموعه واحد یعنی سایت و سامانه قضایی هستند . منتهی برای سهولت دسترسی کاربران به اجزای ساده و کاربردی تقسیم شده اند.

ما در اینجا قصد داریم به مهمترین و کاربردی ترین بخش های این سیستم اشاره کرده و به زبان ساده آنرا برایتان توضیح دهیم. پس تا انتهای این مقاله همراه ما بمانید .

با سایت عدل ایران و سامانه ثنا ابلاغ الکترونیکی آشنا شوید؟

سایت عدل ایران تحت نام اینترنتی www.Adliran.ir یک سیستم یکپارچه و متعلق به قوه قضاییه است . همه افراد در هنگام مراجعه به مراجع قضایی باید از طریق ورود به این سیستم ، کارهای حقوقی خود را پیگیری و دنبال نمایند.

سایت عدل ایران یا سامانه ثنا ابلاغ الکترونیکی تمام سوابق مربوط به پرونده های قضایی را به اشخاص حقیقی یا حقوقی و همچنین وکلای دادگستری و کارشناسان دادگستری ارائه میکند.

بطور خلاصه باید گفت:

  • برای انجام اقدامات قضایی باید سایت عدل ایران یا سامانه ثنا ابلاغ الکترونیکی را بشناسیم و از آن طریق شروع و اقدامات بعدی را پیگیری کنیم.
  • نه تنها افراد معمولی در مقام شاکی (شکایت کننده) یا متشاکی (شکایت شونده) بلکه شرکتها و نیز وکلا و کارشناسان رسمی دادگستری نیز اقدامات مربوط به پرونده های قضایی را از طریق دسترسی به این سامانه پیگیری می کنند.
  • هر فرد برای دسترسی به پرونده قضایی خود و مشاهده تمام سوابق مندرج در آن ، حتما باید حساب کاربری در سامانه ثنا داشته باشد.
  • اما چگونه و چطور و از کجا باید شروع کرد؟ در ادامه بیشتر خواهید دانست.

ورود به سایت عدل ایران

بیایید از اینجا شروع کنیم که شما احتمالاً هیچ چیز در باره این سیستم نمیدانید . حالا به هر دلیل میخواهید وارد سایت عدل ایران یا سامانه ثنا ابلاغ الکترونیکی شوید.

در ادامه با بخش های مختلف سایت آشنا خواهید شد و این مطلب راهنمای خوبی برای شما در هر مرحله خواهد بود.

برای شروع به کار ، با گوشی تلفن همراه یا لپ تاپ خود وارد گوگل ، کروم ، سفری یا هر جستجوگر دیگر شده و نام عدل ایران را به لاتین (Adliran) تایپ کنید .

توجه داشته باشید تایپ کردن هر کلمه دیگر ممکن است شما را وارد سایتهای دیگری کند که متعلق به قوه قضاییه نیستند و اینکار فقط زمان و وقت شما را تلف نماید.

بعد از تایپ کلمه عدل ایران به لاتین ، صفحه زیر را مشاهده خواهید نمود.

نام سایت عدل ایران را درست وارد کنید

نام سایت عدل ایران را درست وارد کنید

همانطور که ملاحظه میکنید سایت اصلی عدل ایران در صفحه گوگل نمایش داده میشود.

در میان بخشهای مختلفی که سامانه مورد نظر دارد شما صرفاً در هنگام باز شدن صفحه گوگل ، در پایین آدرس اینترنتی سایت عدل ایران ( Adliran.ir )، فقط چهار درگاه و سامانه را به شرح زیر مشاهده خواهید کرد:

درگاه خدمات الکترونیک قضایی

درگاه ورود به سامانه ابلاغ

سامانه اطلاع رسانی پرونده

سامانه احراز هویت ثنا

البته باید بدانید چهار موردی که گوگل آن را نمایش میدهد تنها بخشی از امکانات سیستم یا سایت عدل ایران یا به عبارتی سامانه ثنا ابلاغیه الکترونیکی است.

اگر شما میدانید به کدام قسمت میخواهید مراجعه کنید و قبلا با سیستم کار کرده باشید که مسیر خود بدرستی انتخاب خواهید کرد. اما اگر نمیدانید چکار باید بکنید پس همچنان با ما همراه باشید.

درگاه خدمات الکترونیک قضایی

بعد از وارد کردن نام سایت عدل ایران به زبان لاتین و در صفحه نمایش داده شده ، عنوان درگاه خدمات الکترونیک قضایی را مشاهده خواهید کرد.

بر روی این عنوان کلیک کنید.

با این کار ، صفحه درگاه خدمات الکترونیک قضایی یا صفحه اصلی ارائه دهنده انواع خدمات قضایی به شرح زیر باز میشود:

در اینجا بخشهای مختلف سایت و یا خدمات قابل ارائه را مشاهده خواهید نمود.

درگاه خدمات الکترونیک قضایی

درگاه خدمات الکترونیک قضایی

همانطور که مشاهده میکنید مهمترین خدمات قابل دسترسی در سایت مورد نظر عبارتند از:

1.سامانه دفاتر خدمات قضایی

2. سامانه احراز هویت برخط

3.سامانه ثبت نام الکترونیک

4.سامانه ابلاغ الکترونیک قضایی

5.سامانه وکلا و کارشناسان

6.سامانه خودکار برای اشخاص حقوقی

7.سامانه خودکار برای مقام قضایی

8.سامانه ثبت دارایی مسئولان

9.سامانه نوبت دهی آنلاین

10.سامانه اطلاع رسانی پرونده

11.سامانه گواهی عدم سوء پیشینه

12.سایر سامانه ها

سامانه احراز هویت ثنا و ثبت نام در سامانه ثنا

اگر برای اولین بار وارد سایت عدل ایران میشوید و قصد دارید کد ثنا و یا شماره ثنا دریافت نمایید بر روی سامانه احراز هویت ثنا در صفحه قبل کلیک کنید.

همه اشخاص اعم از حقیقی یا حقوقی و نیز وکلا و کارشناسان برای ورود به هر قسمت از سایت عدل ایران و پیگیری امور حقوقی یا قضایی ، حتما باید شماره ثنا داشته باشند. (شماره ای که از طریق ثبت نام در سامانه احراز هویت برخط دریافت نموده اند).

همچنین شماره ثنا را میتوان بصورت حضوری و با مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی دریافت نمود. (بنابراین دریافت شماره ثنا به دو طریق حضوری و غیر حضوری میسر خواهد بود).

با ورود به سایت عدل ایران و با کلیک بر روی گزینه سامانه احراز هویت ثنا ، صفحه زیر نمایش داده میشود.

سامانه احراز هویت ثنا

سامانه احراز هویت ثنا

سپس بر روی گزینه اول کلیک نمایید تا وارد صفحه ثبت نام برای دریافت شماره ثنا شوید. در این حالت ، شما وارد صفحه زیر خواهید شد.

برای انجام احراز هویت کادر جدول را درست تکمیل کنید

برای انجام احراز هویت کادر جدول را درست تکمیل کنید

نحوه ثبت نام در برای دریافت شماره ثنا

در صفحه پیش رو ، کد ملی خود را در کادر اول وارد نمایید.

سپس تاریخ تولد خود را مثلاً  12/ 05 / 1359 در کادر دوم وارد کنید.

شماره سریال شناسنامه خود را که یک عدد شش رقمی است ، در کادر سوم وارد نمایید.

سپس بر روی کادر آخر که یک کادر سبز رنگ میباشد کلیک کنید.

در ادامه ، وارد صفحه دیگری میشوید که باید بعد از مطالعه ، آن را تایید نمایید.

در گام بعد با پرداخت مبلغ مندرج در سامانه (90.000 ریال) از طریق درگاههای بانکی و گرفتن تصویر از خود با در نظر داشتن معیارهای قانونی و شرعی تا انتهای مراحل ، کار ثبت نام را ادامه دهید.

باید توجه نمود ، ثبت نام آنلاین و غیر حضوری نیاز به دقت بالا و وجود شرایط خاص دارد. از اینرو انجام آن توسط همه افراد براحتی میسر نیست. لذا توصیه میشود اگر توان انجام آنرا ندارید با مراجعه به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در نزدیکی محل کار یا سکونت خود ، این کار را به صورت حضوری انجام دهید.

ورود به سامانه ثنا ابلاغیه الکترونیکی

اگر شماره ثنا داشته باشید شما براحتی میتوانید با کد ملی و شماره ثنا وارد هر قسمت از سایت عدل ایران از جمله سامانه ثنا و دریافت ابلاغیه های الکترونیکی ، دادخواست ها ، دادنامه ها ، گزارش ها و پیوست های مختلف مربوط به پرونده قضایی خود شوید.

به رغم وجود دوازده سامانه در صفحه درگاه خدمات الکترونیک قضایی، شما عمدتاً با دو سامانه مهم سر و کار دارید. این دو سامانه عبارتند از :

ابلاغ الکترونیک قضایی

اطلاع رسانی پرونده

سامانه ابلاغ الکترونیک قضایی

وقتی شما پرونده قضایی در جریان در هر یک از مراجع قضایی ، شورای حل اختلاف و دیوان عدالت اداری داشته باشید حتماً به این سامانه نیاز خواهید داشت. زیرا ابلاغیه ها از این طریق به شما ابلاغ خواهد شد.

برای ورود به سامانه ثنا ابلاغیه الکترونیکی (سامانه ابلاغ الکترونیک قضایی) در صفحه درگاه خدمات الکترونیک قضایی بر روی گزینه سامانه ابلاغ الکترونیک قضایی کلیک کنید.

با کلیک بر روی گزینه مورد نظر صفحه زیر نمایش داده میشود:

سامانه ابلاغ

سامانه ابلاغ

رویت ابلاغیه در سامانه ثنا

برای رویت ابلاغیه در سامانه ثنا ، در صفحه سامانه خدمات قضایی من ، دو کادر شامل : سامانه اصلی ابلاغ الکترونیک و سامانه پشتیبان ابلاغ الکترونیک را مشاهده خواهید نمود. بر روی کادر اول یعنی سامانه اصلی ابلاغ الکترونیک برای رویت ابلاغیه در سامانه ثنا کلیک نمایید .

در این جا صفحه زیر نمایش داده خواهد شد :

احراز هویت ثنا در سامانه ابلاغیه الکترونیکی

احراز هویت ثنا در سامانه ابلاغیه الکترونیکی

ورود به سامانه ثنا با رمز موقت

برای ورود به سامانه ثنا با رمز موقت ، در صفحه ای که باز شده است ، ابتدا کد ملی و سپس شماره ثنای خود را که قبلا دریاقت کرده اید وارد نمایید.

در ادامه ، یک رمز موقت به شماره تلفن همراه شما ارسال میشود.

با ثبت رمز موقت در کادری که مشاهده خواهید نمود وارد صفحه کاربری خود خواهید شد.

به عبارت دیگر ، ورود به سامانه ثنا با رمز موقت برایتان میسر میشود.

مشاهده ابلاغیه الکترونیکی

نحوه مشاهده ابلاغ الکترونیکی

نحوه مشاهده ابلاغ الکترونیکی

در صفحه ای که مشاهده خواهید نمود چند کادر اصلی به شرح زیر وجود دارند :

  • ابلاغیه های جدید
  • ابلاغیه های مشاهده شده
  • دریافت با رمز
  • دریافت با شماره
  • سامانه آگهی الکترونیک

مطلب مفید | ورود به سامانه جامع روابط کار

رویت ابلاغیه جدید در سامانه ثنا

اگر ابلاغیه جدید داشته باشید عدد مربوط به تعداد ابلاغیه های جدید را در بالای کادر این قسمت به رنگ قرمز مشاهده خواهید نمود. اگر بر روی این جدول کلیک نمایید با صفحه زیر مواجه خواهید شد که در آن ابلاغیه های جدید خود را بر اساس شماره ابلاغیه و تاریخ صدور ابلاغیه مشاهده می کنید.

بر روی هر کدام از ابلاغیه ها که کلیک نمایید ابلاغیه و منضمات آن را مشاهده خواهید نمود.

ابلاغیه های جدید

ابلاغیه های جدید

باز کردن ابلاغ الکترونیکی

اگر بر روی کادر ابلاغیه های مشاهده شده کلیک کنید میتوانید ابلاغیه هایی که قبلا مشاهده نموده اید را دوباره به ترتیب زیر بازخوانی و مشاهده نمایید.

کادر ابلاغیه های مشاهده شده

کادر ابلاغیه های مشاهده شده

اطلاع رسانی پرونده ها

اگر شما پرونده در جریان دادرسی داشته باشید. در هر مرحله از دادرسی و صدور احکام میتوانید از طریق درگاه  اطلاع رسانی پرونده های اشخاص حقیقی به شرح زیر وارد بخش مورد نظر شده و فرایند تاریخی رسیدگی به پرونده خود را مشاهده نموده و به جای حضور در شعبه دادگاه و مطالعه حضوری ، در جریان رسیدگی به پرونده خود قرار بگیرید.

اطلاع رسانی پرونده در سامانه ابلاغیه الکترونیکی

اطلاع رسانی پرونده در سامانه ابلاغیه الکترونیکی

وکیل برای پیگیری پرونده های قضایی

اگر شما در هر مرحله از رسیدگی به پرونده خود بویژه در ابتدای کار آن هستید بهتر است وقت و انرژی و هزینه خود را مدیریت نمایید.

در این باره حتما به وکلای خبره مراجعه و از آنها راهنمایی بخواهید.

گروه حقوقی تخصصی ملکی اداری با افتخار در خدمات شما عزیزان خواهد بود تا خدمات مشاوره و وکالت در پرونده های حقوقی و کیفری شما را بر عهده بگیرد.

با ما در تماس باشید.

مطلب مفید | دریافت ابلاغیه سامانه جامع روابط کار

 

1 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up