نمونه قرارداد بیع شرطی

با سلام.
کاربر گرامی لطفاً برای بهره مندی از خدمات وکالت و مشاوره با وکیل پایه یک دادگستری از ساعت 8 صبح تا 8 شب با شماره 09125453894 تماس بگیرید.

نمونه قرارداد بیع شرطی و دانلود آن

نمونه قرارداد بیع شرطی

نمونه قرارداد بیع شرطی

در این مقاله نمونه قرارداد بیع شرطی در این صفحه و بعد از ادای توضیحات مختصر آورده شده است. شما می توانید در صورت تمایل برای یادگیری بیشتر، متن مختصری که در ادامه آمده است را مطالعه نمایید. در صورتی که فقط قصد خرید متن قرارداد را داشته باشید می توانید از طریق لینک کنار همین صفحه اقدام نمایید.

بیع چیست؟

بیع در لغت به معنی فروش است. در مواردی مراد از بیع همان خرید و فروش است. بنابراین آنچه که بین مردم و تجار معروف است از معنی لغوی آن فراتر و گسترده تر می باشد. بر اساس مفاد قانون مدنی بیع عبارت است از عقدی که به وسیله آن یکی از طرفین که بایع نامیده می شود عین مالی را در مقابل مال دیگری به طرف خود که مشتری نامیده می شود به قصد بیع تملیک می نماید.

در عرف کنونی اگر در یک معامله یگ طرف معامله، پول پرداخت نماید و طرف دیگر مال را در اختیار دیگری قرار دهد گفته می شود که عقد بیع انجام گرفته است.

عقد معوض و مبیع

عقد معوض عقدی را می گویند که دارای دو مورد باشد و هر یک عوض دیگری قرار گیرد. بیع از آن عقود به شمار می رود که یکی از آن دو را مبیع یا مثمن و دیگری را ثمن نامند. در صورتی که مبیع عین شخصی و یا در حکم آن باشد به وسیله عقد به مشتری منتقل می شود. اگر چه هنوز به او تسلیم نشده باشد. و ثمن را هم بایع قبض نکرده باشد. مواد 338 تا 395 قانون مدنی به تفصیل در مورد بیع صحبت کرده است.

قرارداد بیع شرطی

قرارداد بیع شرطی
قرارداد بیع شرطی

به استناد ماده 458 قانون مدنی در عقد بیع، متعاملین می توانند شرط نمایند که هر گاه بایع در مدت معینی تمام یا مثل ثمن را به مشتری رد کند، خیار فسخ معامله را نسبت به تمام مبیع داشته باشد. همچنین می توانند شرط کنند که هر گاه بعضی مثل ثمن را رد کرد خیار فسخ معامله را نسبت به تمام یا بعض مبیع داشته باشد. در هر حال حق خیار تابع قرارداد متعاملین خواهد بود.

مالکیت در بیع شرط

در بیع شرط، به محض انعقاد قرارداد، مال مورد معامله در مالکیت مشتری قرار می گیرد. در صورتی که فروشنده به شرایط منعقده بین او و مشتری برای استرداد مال مورد معامله عمل ننماید، بیع قطعی بوده و مشتری مالک قطعی مال فروخته شده خواهد بود.

نمونه قرارداد بیع شرطی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.