وکالت دعاوی قرارداد

با سلام.
کاربر گرامی لطفاً برای بهره مندی از خدمات وکالت و مشاوره با وکیل پایه یک دادگستری از ساعت 8 صبح تا 8 شب با شماره 09125453894 تماس بگیرید.

وکالت دعاوی قرارداد

وکالت دعاوی قرارداد و وکیل متخصص تنظیم قرارداد

وکیل دعاوی قرارداد و وکیل متخصص تنظیم قرارداد

وکالت دعاوی قرارداد – اغلب قراردادهای منعقده میان اشخاص حقیقی و حقوقی، به صورت غیر تخصصی و در مواردی با عجله تنظیم می شود. طرفین شاید در انجام معاملات، ساعت ها و روزها با یکدیگر مذاکره نمایند. اما در هنگام توافق و تنظیم قرارداد، وقت کمی را به نگارش آن اختصاص می دهند. یا اینکه تنظیم قرارداد را به افراد غیر متخصص واگذار می نمایند. دقیقاً از همین جا است که مشکلات آغاز می شود .

مطلب مفید | همه چیز در باره نگارش قرارداد

وکیل با بر عهده گرفتن وکالت دعاوی قرارداد، می تواند در چنین مواردی وارد عمل شده و اختلافات را به حداقل برساند. یا اینکه با طرح دعوا از حقوق موکل خود دفاع نموده و وی را از خطرات و آسیب های جدی نجات دهد.

تنظیم قرارداد عملی تخصصی است

تنظیم قرارداد

تنظیم قرارداد

قانونگذار تنظیم قرارداد را موکول به اراده طرفین آن نموده است. همه افراد آزادند در کمال اختیار و اراده با یکدیگر وارد معامله شده و قرارداد تنظیم نمایند. اما باید دانست همین قانون مجازات های سخت برای کسانی در نظر گرفته که از قرارداد عدول نمایند. یا اینکه با مکر و حیله از قرارداد به عنوان ابزار فریب و کلاهبرداری استفاده کنند.

مطلب مفید | مطالبه وجه التزام قرارداد

بهتر است در هنگام تنظیم قرارداد، از وکیل متخصص کمک بگیرید. تحت هیچ شرایط تنظیم قرارداد را به افراد عادی و یا کارمندان خود احاله ندهید.

انواع دعاوی قراردادی 

دعاوی مربوط قراردادها می تواند از جنبه های مختلف مطرح شود. به عنوان مثال ممکن است یک طرف قرارداد به تعهدات خود عمل نکند. در نتیجه شما ناگزیر خواهید بود از طریق دادخواست الزام به ایفای تعهد موضوع را به دادگاه بکشانید. اما کار به همین راحتی و سادگی نیست. و موضوع می تواند جنبه های دیگری نیز داشته باشد .

دعاوی قراردادی

دعاوی قراردادی

در اینجا نقش وکیل بارز می شود. زیرا ممکن است وکیل با توجه به متن قرارداد، اقدام به طرح دعوای مطالبه وجه التزام قراردادی نیز بنماید. اما این مورد نیز، همه ماجرا نیست. وکیل ممکن است دادخواست مطالبه ضرر و زیان تخلف از انجام تعهد را مطرح کند. اگر موضوع تعهدات وجه نقد باشد وکیل به جای دادخواست خسارت تاخیر انجام تعهد، خسارت تاخیر تأدیه را تقدیم دادگاه خواهد نمود.

مطلب مفید | مطالبه خسارت قراردادی

در برخی قراردادها و انجام معاملات ممکن است موضوع بطلان معامله مطرح شود. یا اینکه دادخواست فسخ قرارداد یا دادخواست تایید انفساخ قرارداد، مورد نظر وکیل باشد. تازه این همه ماجرا نیست. در اینجا با توجه به ماهیت قرارداد و دعوای مطروحه امکان طرح بیش از ده نوع دادخواست وجود دارد. همه اینها در زمره موضوعاتی است که وکیل از آن مطلع است. در نتیجه تنها وی می تواند وکالت دعاوی قرارداد را بر عهده بگیرد.

برخی علل و عوامل مربوط به دعاوی قراردادی

عوامل زمینه ساز دعاوی قرارداد

عوامل زمینه ساز دعاوی قرارداد

باید گفت عوامل مختلفی در طرح دعاوی قرارداد نقش دارد . این عوامل، زمینه اصلی در طرح دعاوی قراردادی را فراهم می کنند. به عنوان مثال می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • نامشروع بودن جهت معامله
  • فروش مال غیر
  • در رهن بودن و یا بازداشت ملک مورد معامله
  • فرار از دین
  • معیوب بودن موضوع معامله
  •  جعل اسناد مرتبط با معامله
  • کلاهبرداری

مطلب مفید | شرایط صحت عقد بیع

نقش وکیل در وکالت دعاوی قرارداد

اگر پیش از انجام معاملات با وکیل متخصص مشورت نمایید و یا تنظیم قراردادهای خود را به وی احاله دهید قادر خواهید بود از بسیاری ضرر و زیان ها در امور مربوط به قراردادها جلوگیری نمایید. زیرا وجود وکیل می تواند از ایجاد انحراف در قرارداد و یا انحراف در مسیر دادرسی و تحمیل خسارات هنگفت به موکل جلوگیری نماید. در نتیجه شما با فراغ خاطر قراردادهای خود را منعقد و در زمان مقرر نیز از مزایای آن منتفع خواهید شد.

مطلب مفید | مطالبه ضرر و زیان تخلف از تعهد

در صورتی که شما قصد تنظیم قرارداد دارید با ما مشورت نمایید. چنانچه قصد طرح دعوا در این رابطه را دارید می توانید پرونده خود را بدست وکیل متخصص بسپارید. با ما تماس بگیرید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up