وکیل دعاوی حقوقی باتجربه

با سلام.
کاربر گرامی لطفاً برای بهره مندی از خدمات وکالت و مشاوره با وکیل پایه یک دادگستری از ساعت 8 صبح تا 8 شب با شماره 09125453894 تماس بگیرید.

وکیل دعاوی حقوقی  باتجربه

وکیل دعاوی حقوقی با تجربه

آشنایی با وکیل دعاوی حقوقی باتجربه

وکیل دعاوی حقوقی کسی است که در امور حقوقی و انواع دعاوی مرتبط با آن فعالیت میکند. در حقیقت وکیل دعاوی حقوقی ، وکیل پایه یک دادگستری است. وکیل حقوقی معمولاً در انواع دعاوی نظیر : دعاوی ملکی ، خانواده ، امور تجاری و شرکتها ، امورحسبی و انحصار وراثت و …. فعالیت مینماید.

مطلب مفید | وکیل مطالبه وجه چک

وکیل دعاوی حقوقی با وکالت از طرف موکل خود در دادگاههای عمومی و حقوقی در رفت و آمد است . گاهی وکیل دعاوی حقوقی بواسطه برخی دعاوی ناگزیر به مراجعه به شوراهای حل اختلاف میباشد. وکیل حقوقی با قوانین مختلف از جمله قانون تجارت ، قانون مدنی ، آیین دادرسی مدنی ، آراء وحدت رویه و …. آشنایی خوبی دارد.

مطلب مفید | چک صیادی و سامانه صیاد

در این مقاله در نظر داریم در این باره توضیحات مختصری را ارائه دهیم.

زمینه های فعالیت وکیل دعاوی حقوقی

وکیل دعاوی حقوقی در اولین گام از فعالیت های خود ، میتواند خدمات مشاوره به متقاضیان خدمات حقوقی ارائه نماید. برخی از موضوعات که وکیل دعاوی حقوقی در مورد آنها خدمات مشاوره و وکالت را ارائه میدهد عبارتند از :

  • امور قراردادهای مالی و تجاری اعم از تنظیم مبایعه نامه ، صلح نامه ، هبه نامه و …..
  • اختلافات و شکایات ناشی از خرید و فروش ملک
  • اجاره و سرقفلی
  • دعاوی مرتبط با چک و سفته
  • اختلافات خانوادگی نظیر طلاق ، مهریه ، خضانت و ….
  • امور حقوقی شرکتهای تجاری
  • انحصار وراثت ، تقسیم ارث و وصیت نامه
  • امور محجورین و صغار
  • دعاوی پزشکی
  • و ……

اختیارات و تعهدات وکیل حقوقی

تعهدات وکیل در قبال موکل خود ، مطابق با وکالت نامه ای است که بین وی و موکل به امضاء میرسد. وکیل دعاوی حقوقی و موکلی که قرارداد وکلت را امضاء میکنند باید به تعهدات مندرج در وکالتنامه پایبندی نشان دهند و به آن دقیقاً عمل کنند.

وقتی شما میخواهید به وکیل دادگستری وکالت قضایی دهید می باید در قسمت حدود اختیارات آنچه را در نظر دارید وکیل به آن عمل کند مشخص نمایید. در وکالت نامه های رسمی صادره از دفاتر اسناد رسمی نیز که معمولاً بابت وکالت های غیر قضایی تنظیم میشود. همچنین در قسمت حدود اختیارات ، موکل میتواند طبق خواسته خود حدود و اختیارات وکیل را اعلام نمایند.

در هر حال حدود اختیارات وکیل حقوقی به موجب وکالت نامه تعیین میشود. تعهدات و اختبارات وکیل در چارچوب مقررات قانونی و وکالت نامه فی مابین وکیل و موکل تنظیم و اجرا میشود.

دعاوی حقوقی و انواع وکالت تخصصی

یک وکیل حقوقی برای آنکه در مورد انواع دعاوی حقوقی صاحب نظر شود و از تجربیات کافی برخوردار باشد ، باید تلاش زیادی را صرف یادگیری و کسب تجربه کند. انواع تخصص های حقوقی شامل حقوق تجاری و مالی،  حقوق  خانواده  ، حقوق مدنی ، حقوق ملکی و … میباشد.

وکیل ملکی

از جمله مهمترین تخصص ها در وکالت ، امور دعاوی ملکی است. وکیل ملکی وکیلی است که در مورد انواع دعاوی مرتبط با ملک اعم از حرید و  فروش ، اجاره و …..فعالیت دارد.

وکیل قرارداد

قراردادها یکی از پایه های اساسی در امور مدنی و تجاری است. بسیاری از معاملات و خرید و فروش ها از طریق نگارش و تنظیم قرارداد صورت میگیرد. وکیل قرارداد وکیلی است که در امور تنظیم قرارداد صاحب نظر است. وی باید از دانش و اطلاعات کافی در مورد حقوق تجارت و حقوق مدنی برخوردار باشد. قراردادهای میتواند بین اشخاص حقیقی و یا بین اشخاص حقوقی تنظیم گردد. بدیهی است که وجود وکیل خبره در زمان عقد قرار دادهای مذکور، میتواند تا حدود زیادی از آسیب های احتمالی و خطرات ناشی از سوء استفاده های طرف مقابل و یا خسارات ناشی از فسخ و یا موارد جعل و کلاهبرداری در آینده جلوگیری کند.

وکیل شرکت

یکی از شقوق تخصصی وکالت مربوط به امور شرکتها است. وکیل شرکت وکیلی است که که در امور مربوط به شرکت صاحب نظر است. وکیل شرکت از دانش حقوقی لازم برای تنظیم اساسنامه و قراردادهای میان شرکاء برخوردار باشد. همچنین وکیل شرکت در مورد مطالبات شرکت پیگیری های حقوقی لازم را انجام میدهد.

وکیل چک و سفته

بسیاری از پرداخت ها در قراردادهای میان اشخاص حقیقی و یا حقوقی از طریق صدور چک انجام میگیرد. از سفته نیز برای امور مالی و تعهدات و ضمانت های آتی استفاده میشود . برای صدور چک و سفته باید با قوانین و مقررات مالی مربوط به چک و سفته آگاه باشیم.

همه افرادی که به هر نحو با چک و سفته کار میکنند باید بدانند چک و سفته در چه شرایطی صادر میشود . البته همیشه این اطلاعات توسط افراد عادی کسب نمیشود. ولی وکیل امور مالی در زمینه چک و سفته اطلاعات خوبی دارد. وی وکیلی است که در امور مربوط به انواع چک و سفته و گواهی عدم پرداخت انواع چک ، نحوه و واخواست سفته ها  و حقوق و تکالیف مربوط به ظهر نویسان چک و سفته ها اطلاعات کافی دارد. لذا بدرستی میتواند از حقوق موکل خود  دفاع کند.

چرا باید در دعاوی حقوقی وکیل بگیریم؟

موضوعات حقوقی بسیار پیچیده و چند لایه هستند . امروزه سطح نعاملات اجتماعی و اقتصادی میان افراد جامعه بسیار گسترده شده است. به همین دلیل اختلافات زیادی میان افراد حادث میشود. در نتیجه افراد ناگزیر میشوند  به محاکم قضایی مراجعه نمایند. حل این اختلافات در مراجع قضایی براساس قوانین موضوعه کشوری انجام می شود.

بدیهی است استنباط این قوانین که برگرفته از متون فقه شیعه و سایر قوانین از دیگر منابع است،  توسط افراد عادی که هیچ دانشی در این رابطه ندارند ممکن نیست. چه بسا بسیاری از افراد با پشتوانه اندک علم حقوق برای احقاق خقوق خود به دادگاه مراجعه کنند اما نتیجه دلخواه نگیرند.

همانطور که خود درمانی در علم پزشکی گاهی موجب ضرر جسمی و روحی بیمار می گردد، در مسائل حقوقی نیز اینگونه اعمال نظرها موجب ضرر و زیان مالی و حیثیتی میشود که نه نتها خود فرد، بلکه چندین خانواده را نیز ممکن است سالهای سال از حقوق قانونی خود محروم سازد.

حتی با وجود اینکه برخی افراد اطلاعات خوبی در زمینه دعاوی حقوقی دارند اما این موجب نمیشود که ضرورت استفاده از وکیل به هیچ انگاشته شود.

از اینرو افراد ناگزیرند برای پیگیری دعاوی خود به سراغ وکیل دغاوی حقوقی بروند. آنان با اعطای وکالت به وکیل حقوقی امیدوارند در سایه تجربه و دانش وکیل به موفقیت در پرونده خود برسند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up