وکیل کیفری حرفه ای تهران کیست؟

با سلام.
کاربر گرامی لطفاً برای بهره مندی از خدمات وکالت و مشاوره با وکیل پایه یک دادگستری از ساعت 8 صبح تا 8 شب با شماره 09125453894 تماس بگیرید.

وکیل کیفری حرفه ای تهران

وکیل کیفری حرفه ای و با تجربه
وکیل کیفری حرفه ای و با تجربه

معمولاً دعاوی کیفری نسبت به دعاوی حقوقی با پیچیدگی و دشواریهای بیشتری همراه است. از اینرو یک وکیل کیفری حرفه ای معمولاً وکیلی است که بطور طبیعی در قیاس با وکیل حقوقی ، تجربه بیشتری در امور دفاع از موکلین دارد.

از آنجا که دعاوی کیفری طی دو مرحله ، ابتدا در داسرا و سپس در دادگاه انجام می پذیرد لذا آیین دادرسی کیفری با تشریفات بیشتری همراه است. بنابراین وکیل کیفری باید بطور دقیق با تشریفات مربوط به دادسرا و دادگاه آشنا باشد. وکیل کیفری باید بتواند در هر یک از مراحل دادرسی ، از حقوق موکل خود بخوبی دفاع نماید. لذا شناخت یک وکیل کیفری حرفه ای بویژه در تهران میتواند برای هر شخصی که مسیرش به دادسرا و دادگاه کیفری افتاده است حائز اهمیت فراوان باشد.

مطلب مفید | وکیل ملکی آنلاین

دعاوی کیفری با شکایت شاکی در داسرا آغاز میشود . جرایم کیفری با مجازات شدید همراه هستند . جرایمی نظیر : راهزنی ، سرقت مسلحانه ، آدم ربایی ، خیانت در امانت، کلاهبرداری، تصرف عدوانی ، جعل و … نمونه هایی از جرایم کیفری هستند . در اینگونه جرایم نقش وکیل کیفری حرفه ای برای کاهش مجازات و حتی تبرئه موکل اهمیت زیاد دارد.

بیایید با ما همراه شوید تا ضمن برشمردن برخی ویژگیهای وکیل کیفری حرفه ای ، تا حدودی با شرایط دعاوی کیفری آشنا شویم.

مطلب مفید | جرم ارسال پیامک ناموسی

وکیل کیفری حرفه ای کیست؟

برای آنکه بدانید وکیل کیفری حرفه ای چه کسی است باید بدانید چنین وکیلی باید چندین سال سابقه فعالیت در امور کیفری و حتی حقوقی داشته باشد. وکیل کیفری حرفه ای یک وکیل متخصص در دعاوی کیفری از جمله : قتل ، سرقت مسلحانه ، تجاوز به عنف، راهزنی ، جرایم مواد مخدری ، قاچاق کالا و ارز و…. میباشد.

وکیل کیفری ، وکیل پایه یک دادگستری است که پرونده های زیادی را در امور کیفری بر عهده گرفته است. وی باید سوابق خوبی در امر دفاع از حقوق موکلین خود داشته باشد. این سوابق میتواند به هر موکلی کمک کند تا بتواند در مورد سپردن امور پرونده خود به وکیل تصمیم درستی بگیرد.

دانش وکیل کیفری حرفه ای

وکیل کیفری حرفه ای معمولاً از دانش و بینش خوبی در امور حقوقی برخوردار است. نمیتوان یک وکیل کیفری حرفه ای را تصور نمود که دانش خوبی نداشته باشد. بدون دانش و علم و آگاهی نمیتوان انتظار داشت پرونده های کیفری بخوبی از طرف وکیل پیگیری شود. بسیاری از وکلای کیفری توانسته اند علاوه بر کسب تجربه ، تحصیلات حقوقی خود را تا مراحل دکتری ادامه دهند.

مطلب مفید | وکیل ملک حرفه ای

وکیل کیفری ، با آیین دادرسی کیفری ، قانون مجازات اسلامی ، آراء وحدت رویه و انواع قوانین کیفری بخوبی آشنا است . وی از قدرت استدلال و تجزیه و تحلیل کافی برای کشف سرنخ های پرونده بمنظور دفاع از حقوق موکل خود برخوردار است.

مهمترین ویژگیهای وکیل کیفری با تجربه

همانطور که گفتیم وکیل کیفری حرفه ای در قیاس با وکیل حقوقی از دانش و تجربه بیشتری برخوردار است. در اینجا کمی با دقت بیشتر ، به مهمترین خصوصیات وکیل کیفری حرفه ای اشاره میکنیم. از این طریق کاربران میتوانند بینش بهتری برای انتخاب وکیل کیفری حرفه ای داشته باشند.

مهمترین ویژگیهای وکیل کیفری حرفه ای عبارتند از :

الف) حداقل 5 سال سابقه دفاع از موکلین در پرونده های کیفری

ب) آمار موفقیت 90 درصدی در دفاع از حقوق موکلین

پ) قدرت تجزیه و تحلیل موضوع پرونده در همان جلسات اولیه

ت) ارائه شیوه های پیشنهادی برای دفاع از موکل

ث) قدرت تطبیق جرم و مجازات و تشریح وضعیت متهم

ج) قدرت بیان و تسلط بر قوانین

ح) شجاعت و بی باکی در عین هوشمندی

بهترین وکیل کیفری حرفه ای

برای شناخت بهترین وکیل کیفری علاوه بر ویژگیهایی که برشمردیم باید بدنبال برخی موسسات و دفاتر حقوقی باشیم که با وکلای متعدد کار میکنند. شما کاربر محترم میتوانید در رابطه با پرونده های کیفری خود با گروه حقوقی تخصصی ملکی اداری تماس بگیرید.

بد نیست در تماس با گروه ملکی اداری از نزدیک با وکیل کیفری در دفتر گروه ملاقات داشته باشید. در این تماس خواهید توانست ارزیابی دقیقتری در مورد وکیل کیفری حرفه ای در گروه ملکی اداری داشته باشید.

وکیل کیفری انتخابی و تسخیری

معمولاً وکلای انتخابی نسبت به وکلای تسخیری میتوانند عملکرد بهتری در دفاع از حقوق موکل در پرونده های کیفری داشته باشند. خوب است بدانید وکیل کیفری انتخابی به معنی وکیلی است که شخص آن را آزادانه و بطور ارادی انتخاب میکند. اما وکیل کیفری تسخیری وکیلی است که در جرایم کیفری و در صورت ناتوانی متهم از معرفی وکیل ، از طریق دادگاه در اختیار وی قرار میگیرد.

مطلب مفید | وکیل خانواده خوب

ماده ۳۸۴ قانون آیین دادرسی کیفری در این خصوص مقرر میدارد: پس از ارجاع پرونده به دادگاه کیفری یک، در جرائم ….  و یا پس از صدور قرار رسیدگی در مواردی که پرونده به طور مستقیم در دادگاه کیفری یک رسیدگی می‌شود، هرگاه متهم وکیل معرفی نکرده باشد، مدیر دفتر دادگاه ظرف پنج روز به او اخطار می کند که وکیل خود را حداکثر تا ده روز پس از ابلاغ به دادگاه معرفی کند. چنانچه متهم وکیل خود را معرفی نکند، مدیر دفتر، پرونده را نزد رئیس دادگاه ارسال می کند تا طبق مقررات برای متهم وکیل تسخیری تعیین شود.

حق داشتن وکیل کیفری در پرونده های کیفری

برابر اصل 35 قانون اساسی ، داشتن وکیل در همه محاکم حق هر یک از اصحاب دعوا است. ماده ۳۸۵ قانون آیین دادرسی کیفری مقرر میدارد : هر یک از طرفین می‌تواند حداکثر سه وکیل به دادگاه معرفی کند. استعفای وکیل تعیینی یا عزل وکیل پس از تشکیل جلسه رسیدگی پذیرفته نمی‌شود.

همچنین ماده ۳۸۶ قانون آیین دادرسی کیفری مقرر میدارد : در صورتی که هریک از اصحاب دعوی وکلای متعدد داشته باشد، حضور یکی از آنان برای تشکیل جلسه دادگاه کافی است.

وکیل کیفری رایگان یا تضمینی

گاه به افرادی بر میخوریم که در مورد پرونده مطرح خود در محاکم قضایی بدنبال وکیل رایگان از طریق دفاتر حقوقی هستند. برخی نیز سپردن پرونده خود به وکیل کیفری را منوط به اخذ تضمین از وکیل کیفری میکنند.
بهتراست بدانید این شیوه ها و رفتارها در مورد پرونده های کیفری تحت هیچ عنوان حرفه ای نبوده و فاقد وجاهت قانونی است. برای موفقیت در پرونده های خود بهترین کار مشورت با چند وکیل کیفری است. سپس از میان آنان میتوان بهترین گزینه را انتخاب نمود.

وکیل کیفری تلفنی 

گروه حقوقی تخصصی ملکی اداری آماده ارائه خدمات مشاوره و وکالت در پرونده های کیفری است. برای آنکه با وکیل کیفری تلفنی آشنا شوید و خدمات مشاوره از وکیل کیفری دریافت نمایید با ما تماس بگیرید.

نحوه طرح شکایت کیفری و تفاوت آن با دعاوی حقوقی

  • جرایم کیفری با تقدیم شکواییه آغاز میشود. در حالیکه در دعاوی حقوقی دادخواست تنظیم میشود.
  • در دعاوی حقوقی ، پرونده از همان ابتدا در دادگاه حقوقی مطرح و رسیدگی میشود. اما در دعاوی کیفری پرونده ابتدا در دادسرا مطرح میشود.
  • در پرونده های حقوقی مجازات برای طرفین پرونده  تعیین نشده است. اما برای جرایم کیفری مجازات تعیین شده است.
  • در پرونده های کیفری نقش ضابطین قضایی و بازپرس برای کشف حقیقت ، برجسته است. اما در دعاوی حقوقی این نقش تنها بر عهده قاضی است.
  • قرارهای صادره در دعاوی کیفری سنگین تر است.
  • در بسیاری از دعاوی کیفری ، جریان رسیدگی به پرونده از همان ابتدا با دستگیری و بازداشت متهم همراه است. حال آنکه در پرونده های حقوقی چنین نیست.
  • در پرونده های حقوقی بعد از خاتمه دادگاه خوانده موظف به جبران خسارت خواهد بود . اما در دعاوی کیفری در صورت اثبات جرم ، متهم مجازات میشود.
  • در پرونده حقوقی ، با رضایت خواهان ، پرونده مختومه اعلام میگردد. اما در پرونده کیفری ، رضایت شاکی نقش تام و تعیین کننده ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up