وکیل ثبت شرکت

وکیل ثبت شرکت

ثبت شرکت یکی از اولین اقدامات در مسیر راه اندازی و شروع فعالیت تجاری یا خدماتی است .

وکیل ثبت شرکت در این مسیر می تواند همکاری شایسته ای با شما داشته باشد.

اگر از همان ابتدا امورات خود را به وکیل ثبت شرکت احاله کنید تا پایان کار، گام به گام همراه شما خواهد بود.

ثبت شرکت و مؤسسه

اگرچه ثبت شرکت و مؤسسه در وادی امرمسئله پیچیده ای به نظر نمی رسد اما فرایند انجام آن، کار دقیق و حساب شده ای است.

ثبت تغییرات در شرکت ها نیز خود پروسه دیگری است که نیازمند دقت نظر است.

بدیهی است هر گونه کم توجهی می تواند تا مدتها وقت متقاضیان را تلف نماید.

حتی شاید مجبور شوند برای چند بار به پله اول بازگردند و دوباره اقدامات را از اول آغاز کنند.

امروزه به دلیل مشغله بسیار زیاد بانیان تأسیس یک شرکت، بهتر است آنان به کارهای اساسی تر خود برسند.

بهترین کار، احاله کردن امور ثبت برند و یا تأسیس شرکت به افراد خبره و با تجربه خواهد بود.

ثبت برند

گروه حقوقی تخصصی ملکی اداری بخشی از دپارتمان خود را به موضوع  ثبت برند،لوگو و علائم تجاری  اختصاص داده است.

امورات ثبت شرکت توسط کارشناس ارشد حقوقی انجام می پذیرد.

معمولاً در خصوص ثبت شرکت نیازی به نقش آفرینی وکیل پایه یک دادگستری نیست.

کافی است که یک وکالت کاری و اداری تنظیم شود. بقیه امور توسط وکیل امور ثبت شرکت پیگیری و انجام خواهد شد.

مدارک مورد نیاز برای ثبت برند

۱)تصویر شناسنامه
۲)تصویرکارت ملی
۳)تصویر کارت بازرگانی(چنانچه از حروف لاتین استفاده شده باشد)
۴)تصویر مجوز فعالیت(جواز تاسیس،پروانه بهره برداری،پروانه ساخت،جواز کسب یا کارت بازرگانی و یا هر نوع گواهی فعالیت صادره از سازمان ها و نهادهای دولتی)

۵) تصویر روزنامه تأسیس و آخرین تغییرات شرکت در مورد اشخاص حقوقی(از آخرین تغییرات شرکت نباید بیش از دو سال گذشته باشد)

برای ثبت شرکت چه شرایطی لازم است؟

برابر قانون همه افراد می توانند در صورت تمایل اقدام به ثبت شرکت نمایند.

البته در مورد هر شرکت شرایط خاصی وجود دارد.

بنابراین باید پیش از تأسیس شرکت، مواردی نظیر:

نوع نیازها،

میزان سرمایه،

آورده شرکاء،

تعداد شرکاء

و اهداف را در نظر گرفت و سپس اقدام به ثبت نوع خاصی از شرکت نمود.

شرایط عمومی ثبت شرکت

تمایل و قصد تأسیس شرکت

اهلیت شخص یا اشخاصی که می خواهند شرکت را ثبت نمایند

موضوع فعالیت مشخص باشد

قانونی بودن فعالیت

مشخص بودن هدف شرکت

 شرایط اختصاصی ثبت شرکت

وجود شرکاء،

مشارکت شرکاء،

آورده و سرمایه گذاری شرکاء،

فعالیت شرکت مربوط به معاملات تجاری باشد،

نحوه تقسیم سود و زیان

ویژگی های نام شرکت

نام شرکت باید نام خاص باشد.

قبلاً مورد استفاده قرار نگرفته باشد

لاتین نباشد.

باید حداقل ۳ نام را انتخاب نمود.

نام شرکت نباید اسم شهرها، کشورها، و… باشد.

از اسامی شعرا، کاشفان، دانشمندان عصر استفاده نشود.

مغایر با شئونات اسلامی نباشد.

برای ثبت شرکت در اداره ثبت شرکت ها چه نکاتی را باید در نظر گرفت؟

اول آنکه در مورد نام شرکت این کار فقط در تهران انجام می شود.

بعد از انتخاب نام، کارشناس اداره ثبت شرکت ها پیش نویس آگهی ثبت شرکت را تهیه می کند.

پیش نویس تحویل متقاضی می شود.

برای هزینه مربوط به آگهی نمایندگی روابط عمومی مسئولیت این کار را بر عهده دارد.

در صورت نیاز به کسب مجوز، کارشناس اداره ثبت استعلام لازم را انجام می دهد.

مبالغ حق ثبت و آگهی باید واریز شود

سپس مدارک به واحد ثبت تأسیس و تغییرات تحویل می شود.

یک نسخه از آگهی به واحد روابط عمومی و یک نسخه به روزنامه رسمی تحویل داده می شود.

بعد از یک ماه از تاریخ ثبت شرکت، باید خلاصه شرکت‌نامه و منضمات آن، در روزنامه‌ رسمی و یکی از جراید کثیرالانتشار مرکز اصلی شرکت با هزینه متقاضی منتشر شود.

اظهارنامه‌ ثبت شرکت از اوراق بهادار بوده که باید از اداره‌ ثبت شرکت‌ها تهیه شود. برای دریافت اظهارنامه‌ مورد نظر باید تقاضانامه‌ای دایر بر قصد تأسیس شرکت، تنظیم شود.

ویژگی شرکت نامه

شرکت‌نامه باید به صورت رسمی باشد.

شرکت‌نامه نیز حاوی اطلاعات مذکور در فرم تقاضانامه است.

به موجب ماده‌ ۵ قانون طرح اصلاحی آیین‌نامه‌ ثبت شرکت‌ها مصوب شهریور ماه ۱۳۴۰،

اداره ثبت شرکت‌ها در تهران و دوایر ثبت شرکت‌ها در شهرستان‌ها، در ثبت شرکت‌نامه، قائم‌مقام دفترخانه‌های اسناد رسمی هستند.

از این رو برای تنظیم شرکت‌نامه رسمی، نیاز به مراجعه به دفترخانه‌ اسناد رسمی نیست.

در صورتجلسه تنظیمی و تحویلی به اداره ثبت چه نکاتی درج می‌گردد:

‌زمان تشکیل جلسه، ‌

تصریح به اینکه اساسنامه،اظهارنامه و شرکت‌نامه به تصویب و امضای کلیه شرکای شرکت رسیده است؛

تعیین و تصریح اعضای هیأت مدیره و مدت مدیریت آنها،

تعیین دارندگان حق امضای اسناد تعهدآور شرکت،

تصریح به اینکه اعضای مدیر با امضای صورت‌جلسه‌ مذکور، قبول سمت می‌نمایند؛

تصریح به مبلغ سرمایه‌ شرکت و پرداخت آن از طرف کلیه‌ شرکا و تحویل آن توسط مدیرعامل و اقرار مدیرعامل به وصول سرمایه‌ شرکت،

مشخص نمودن یک نفر جهت انجام کارهای لازم برای ثبت شرکت.

شما نیاز نیست کار خاصی انجام دهید

اگر مدارک اولیه مربوط به شرکت خود را در اختیار دارید پس نگران نباشید.

کارها توسط کارشناس انجام می پذیرد.

شما با ما تماس بگیرید بقیه امور را کارشناس در هماهنگی با شما انجام خواهد داد.

برای اینکه بدانید چه مدارکی باید داشته باشید می توانید به سامانه ثبت شرکت ها مراجعه نمایید یا مقالات ما را مطالعه نمایید.

بخشی از مقالات در ذیل همین صفحه مورد اشاره قرار گرفته است.

در صورت تمایل با ما تماس بگیرید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

20 + 8 =

فهرست
Call Now Button