بهترین وکیل اداره کار کیست؟

با سلام.
کاربر گرامی لطفاً برای طرح سوال ، فقط از طریق پیامک ، و برای اعطای نمایندگی به وکیل جهت طرح دعوا و دفاع از شما در اداره کار ، با شماره 09196853590 تماس بگیرید.

بهترین وکیل اداره کار

آشنایی با بهترین وکیل کار

آشنایی با بهترین وکیل کار

مشاوره با بهترین وکیل اداره کار

امروزه بررسی مسائل مربوط به کارگر و کارفرما از اهمیت ویژه ای برخوردار است. این موضوع به علت افزایش حجم کارهای تولیدی و ازدیاد جمعیت از مسائل مهم و پرکاربرد تلقی می شود . از رهگذر تعاملات گسترده کارگر و کارفرما ، در موارد بسیار ، اختلافاتی در محیط کار ایجاد میشود. گاهی حل این اختلافات به مراجع حل اختلاف کار واگذار می شود . پیگیری این دعاوی نیازمند بهترین وکیل دعاوی کار و آشنا به قانون کار است . چنین وکیلی میتواند در کمترین زمان نتیجه مطلوب را حاصل کند.

مطلب مرتبط | نحوه انتخاب نماینده در سامانه اداره کار

ویژگی های بهترین وکیل اداره کار

  • با هزینه بسیار کم در کوتاه‌ترین زمان پرونده را به نتیجه برساند.
  • دارای سابقه کار بالایی باشد تا بتوانند مشکلات شما را به خوبی حل کند.
  • در کار خود نیز منصف باشد.
  • دارای وجدان کار بالایی باشد.

پیگیری دعاوی کارگری توسط وکیل دعاوی کار

طبق ماده 157 قانون کار “هرگونه اختلاف فردی بین کارفرما و کارگر یا کارآموز که ناشی از اجرای این قانون و سایر مقررات کار ، قرارداد کاراموزی ، موافقت نامه های کار گاهی یا پیمان های دسته جمعی کار باشد ، در مرحله اول از طریق سازش مستقیم بین کارفرما و کارگر یا کارآموز و یا نمایندگان آن ها در شورای اسلامی کار و در صورتی که شورای اسلامی کار در کارگاهی نباشد از طریق انجمن صنفی کارگران و یا نماینده قانونی کارگران و کارفرما حل و فصل خواهد شد . و در صورت عدم سازش از طریق هیات های تشخیص و حل اختلاف به ترتیب آتی رسیدگی و حل و فصل خواهد شد.”

برای پیگیری پرونده های خود در مراجع ذیربط ، بهترین وکیل اداره کار را انتخاب نمایید. زیرا وی میتواند شما را در شرایط مناسب و با هزینه های مغقول یاری رساند. بنابراین ریسک نکنید و پرونده خود را از طریق بهترین وکیل اداه کار پیش ببرید. مشاوره اداره کار میتواند نقطه آغازین باشد.

 

رسیدگی به اختلافات کار در هیات تشخیص

هیات تشخیص اولین مرجع رسیدگی به اختلافات کارگر و کارفرما می باشد که از نفرات زیر تشکیل شده است :

  • یک نفر نماینده وزارت کار و اجتماعی؛
  • همچنین یک نفر نماینده کارگران به انتخاب کانون هماهنگی شوراهای اسلا‌می‌ کار استان؛
  • یک نفر نماینده مدیران صنایع به انتخاب کانون انجمن‌ های صنفی کارفرمایان استان.

جلسات هیات تشخیص با حضور هر سه عضو برگزار می گردد . ریاست این جلسات را نماینده واحد کار و امور اجتماعی برعهده دارد . تصمیم نهایی نیز به اتفاق یا اکثریت آرا اتخاذ خواهد شد.

 

رسیدگی به اختلاف کار در هیات حل اختلاف

چنانچه در مرحله بدوی (هیات تشخیص) اختلاف کارگر و کارفرما حل نگردد،اختلاف مزبور به مرحله تجدیدنظر که هیات حل اختلاف نام دارد، کشیده می شود.

اعضای تشکیل دهنده این هیات عبارتند از :

  • سه نفر نماینده کارگران به انتخاب کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان یا کانون انجمن های صنفی کارگران و یا مجمع نمایندگان کارگران.
  • همچنین سه نفر نماینده کارفرمایان به انتخاب مدیران واحدهای منطقه.
  • سه نفر نماینده دولت ( مدیر کل کار و امور اجتماعی ، فرماندار و رییس دادگستری محل و یا نمایندگان آنها )

آراء قطعی صادره از طرف مراجع حل اختلاف کار لازم الاجرا بوده و به وسیله اجرای احکام دادگستری به اجرا گذاشته می شود.

در هیئت حل اختلاف که مرحله تجدید نظر محسوب میشود سرنوشت پرونده تان را به نتیجه دلخواه ختم کنید. برای این کار ، بهره مندی از بهترین وکیل اداره کار میتواند سازنده و موثر باشد.

حل اختلاف کارگر و کارفرما در مرجع کار

براب قانون افراد می بایست دعاوی خود را در مرجعی که قانون مشخص و تعیین می‌کند تسلیم و اقامه کنند . افراد حق ندارند جهت طرح دعوی به هر دادگاهی که خود می خواهند مراجعه نمایند . در این زمینه‌ باید اقامه شکایت با توجه به صلاحیت ذاتی مراجع که قانون برای آنها تعیین نموده صورت گیرد .

به همین جهت ماده 3 آیین رسیدگی و چگونگی تشکیل جلسات هیأتهای تشخیص وحل  اختلاف موضوع ماده 164 قانون کار مقرر می دارد :

رسیدگی در مراجع حل اختلاف منوط به تسلیم دادخواست از سوی ذینفع یا نماینده قانونی وی به واحد کار و امور اجتماعی محل می باشد . ضمن اینکه دادخواست باید کتبی و به زبان فارسی بوده و حتی‌الامکان بر روی برگهای مخصوص نوشته شود.

کاربر گرامی دادخواست های خود را هیچگاه شخصاً تنظیم نکنید. مگر آنکه به تمامی مقررات آیین دادرسی کار آشنا باشید. برای حصول نتیجه بهتر ، انجام این کار را به بهترین وکیل اداره کار بسپارید.

سوالات متداول


آیا آراء سازشی صادره از هیأت تشخیص قابل اعتراض در هیأت حل اختلاف است؟

کلیه آراء و تصمیمات متخذه هیأت تشخیص ظرف مواعد مقرر در قانون کار قابل اعتراض و ارجاع به هیأت حل اختلاف بوده و آراء سازشی یا توافقی صادره نیز از این قاعده مستثنی نخواهد بود.


جلسات هیأت تشخیص با چند نفر رسمیت می یابد؟

این جلسات در هیات تشخیص با حضور 2 نفر از اعضاء که الزاماً یکی از آنها نماینده واحد کار و اموراجتماعی است رسمیت  می یابد.


جلسات هیأت حل اختلاف با چند نفر عضو رسمیت می یابد؟

در جلسات هیئت حل اختلاف حضور حداقل 7 نفر از اعضاء الزامی است تا رسمیت پیدا کند.


2 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.