وکیل دعاوی کار را بشتاسید

با سلام.
کاربر گرامی لطفاً برای طرح سوال ، فقط از طریق پیامک ، و برای اعطای نمایندگی به وکیل جهت طرح دعوا و دفاع از شما در اداره کار ، با شماره 09196853590 تماس بگیرید.

وکیل دعاوی کار ، نماینده کارگر و کارفرما

وکیل دعاوی کار و کارگر

وکیل دعاوی کار و کارگر

آشنایی با وکیل دعاوی کار یا «نماینده کارگر و کارفرما»

وکیل دعاوی کار یا وکیل اداره کار شخصی است که اطلاعات کافی در خصوص قوانین کار ، بیمه تامین اجتماعی و تمامی بخشنامه های مربوط به حوزه کار دارد.

وی می تواند با حضور در مراجع حل اختلاف اعم از «هیات تشخیص» یا «هیات حل اختلاف» ، در مورد اختلافات فی مابین کارگر و کارفرما از حقوق موکل خود دفاع نماید.

وکالت اداره کار امری است تخصصی که بهتر است به عهده فرد آگاه و متخصص سپرده شود.

وکیل اداره کار معمولاً در دعاوی میان کارگر و کارفرما نمایندگی یکی از طرفین را در دعوا بر عهده میگیرد.

 وکیل کار برای شگایت فرد با تجربه است که روش و طریقه دفاع از موکل خود را بدرستی در سالهای قبل فرا گرفته است. از اینرو حور وی در جلسات هیئت تشخیص و حل اختلاف با دلایل و مستندات کافی صورت میپذیرد.

نحوه شکایت کارگر از کارفرما

چنانچه شخص کارگر قصد شکایت از کارفرمای خود را داشته باشد ابتدا می بایست با مراجعه به دفتر پیشخوان دولت احراز هویت خود را انجام دهد. سپس در سامانه جامع روابط کار عضو شود. در ادامه از طریق نام کاربری و رمز ارسال شده به تلفن همراه خود، با ورود به سامانه ، شکایت خود را ثبت نماید. معمولاً در دعوایی که وکیل اداره کار عهده دار آن است وی این کارها را با ارائه مشاوره به موکل خود انجام خواهد داد.

وکیل دعاوی کار میتواند عامل موفقیت در دعوای کار باشد. وی تجربه لازم برای ثبت دادخواست در سامانه جامع روابط کار دارد. وکیل اداره کار در همه مراحل ب.یژ در هنگام جمع آوری مدارک و نیز حضور در جلسات رسیدگی حضور فعال و نقش اساسی ایفا میکند.

الزام حضور وکیل دعاوی کار در جریان رسیدگی

وکیل کار و کارگز و کارفرما

وکیل کار و کارگر و کارفرما

دادرسی در پرونده های کار هیچ هزینه ای ندارد. اما امروزه با توجه به افزایش تعداد پرونده ها و طولانی شدن زمان دادرسی ، هرگونه خطا باعث از بین رفتن تمامی زحمات کارگر در طی روند دادرسی می شود. لذا با توجه به عدم شناخت از قوانین و مقررات بهتر است از مشاوره و وکالت وکیل دعاوی کار استفاده کرد. این امر موجب میشود بتوان در کمترین زمان ممکن به بهترین نتیجه رسید.

مشاوره با وکیل اداره کار در فرایند دادرسی کلیه اقدامات را راساً انجام میدهد. از این جهت موکل وی نگرانی چندانی در مورد حضور وی در جلسات رسیدگی به دعوا ندارد.

سه نکته مهم در زمان ثبت دادخواست

1- هنگام ثبت دادخواست می بایست محل آخرین کارگاهی که در آن مشغول به کار بوده اید را در سامانه وارد نمایید. با توجه به اینکه در هر شهر چندین اداره کار وجود دارد ، هر کدام منطقه ای را پوشش می دهند. بنابراین با توجه به محل آخرین کارگاه ، پرونده شما در همان حوزه رسیدگی می شود.

2- همچنین می بایست تمامی خواسته ها به تفکیک قید شوند. بنابراین بهتر است با گرفتن مشاوره از وکیل دعاوی کار ، دادخواست خود را ثبت نمایید.

 3- در زمان تکمیل شرح خواسته از توضیحات اضافی خودداری نمایید.  زیرا توضیحات دقیق فقط در لایحه دفاعیه که توسط وکیل دعاوی کار تنظیم می گردد  نوشته می شود.

حقوق کارگر

حقوقی که ممکن است کارگر جهت احقاق آن ها در اداره کار شکایت کند عبارتند از :

عیدی :

طبق ماده واحده قانون مربوط به تعیین عیدی و پاداش ، کلیه کارفرمایان کارگاه های مشمول قانون کار مکلفند به هر یک از کارگران خود به نسبت یک سال کار معادل شصت روز آخرین مزد را به عنوان عیدی و پاداش بپردازند ؛ این مبلغ از معادل نود روز حداقل مزد قانونی نمی تواند تجاوز کند.

سنوات : مبلغی معادل یک ماه آخرین مزد دریافتی کارگر است که در زمان اتمام کار به او تعلق می گیرد.

پایه سنوات : مبلغی است که به صورت ماهیانه به حداقل حقوق کارگرانی که بیش از یکسال در کارگاه مشغول به کار بوده اند تعلق می گیرد که تعیین این مبلغ برعهده شورای عالی کار می باشد.

بن کارگری / حق مسکن / حق اولاد : هر ساله مبلغ این مزایا توسط شورای عالی کار تعیین و اعلام می گردد و کارفرمایان موظفند این مبالغ را به صورت تفکیک شده از حقوق پایه به عنوان مزایای رفاهی و انگیزه ای به کارگران پرداخت نمایند.

حق بیمه : طبق ماده 2 قانون تامین اجتماعی عبارت است از وجوهی که به حکم این قانون و برای استفاده از مزایای موضوع آن به سازمان پرداخت می گردد ؛ در خصوص بیمه کارگران هیچ توافقی امکانپذیر نیست و کارفرمایان موظفند هر ماه حق بیمه کارگران را در وجه سازمان تامین اجتماعی واریز نمایند.

مراجع حل اختلاف دعاوی کار

وکیل دفاع از کارگر و کارفرما

وکیل دفاع از کارگر و کارفرما

رسیدگی به دعاوی ناشی از اختلافات بین کارگر و کارفرما یا کارآموز که ناشی از اجرای قانون و سایر مقررات کار باشد ، طبق ماده 157 قانون کار در هیات تشخیص و هیات حل اختلاف انجام می شود.

وکیل دعاوی کار یا همان وکیل اداره کار با ترکیب هیئت و نحوه رسیدگی به دعوا آشنا بوده و از نظر نکاتی که معمولا مورد توجه اعضا است نگرانی جدی وجود ندارد. وی با ثبت نام در سامانه جامع به عنوان نماینده از طرف موکل خود در جلسات شرکت خواهد نمود.

هیات تشخیص : طبق ماده 158 قانون کار ، اعضای هیات تشخیص سه نفر و عبارتند از :

نماینده وزارت کار و اجتماعی.

یک نفر نماینده کارگران به انتخاب کانون هماهنگی شورای اسلامی کار استان.

نماینده مدیران صنایع به انتخاب کانون انجمن های صنفی کارفرمایان استان.

جلسات هیات تشخیص با حضور هر سه اعضا تشکیل می گردد. ریاست جلسات را نماینده وزارت کار و اجتماعی برعهده دارد. تصمیم نهایی به اتفاق یا اکثریت آرا گرفته می شود. چنانچه پس از صدور رای هیات تشخیص ، هر یک از طرفین نسبت به آن اعتراض داشته باشند، می بایست ابتدا اعتراض خود را در سامانه جامع روابط کار ثبت نمایند. سپس منتظر دعوتنامه جلسه رسیدگی جهت تعیین وقت مجدد باشند.

هیات حل اختلاف : مرجع ثانویه یا مرجع تجدید نظر ، هیات حل اختلاف نام دارد. در این مرجع به هر دو طرف امکان دفاع مجدد داده می شود.

اعضای هیات حل اختلاف 

سه نفر نماینده کارگران به انتخاب کانون هماهنگی شورای اسلامی.

نماینده کارفرمایان به انتخاب مدیران واحد های منطقه (سه نفر).

سه نفر نماینده دولت (مدیر کل کار و امور اجتماعی ، فرماندار و رئیس دادگستری محل و یا نمایندگان آن ها)

این جلسه ، آخرین مرحله دادرسی در اداره کار می باشد و رای صادر شده به اجرا احکام ارجاع داده می شود.

مزایای مشاوره با وکیل دعاوی کار

آگاه نمودن موکل از حقوق قانونی خود

تفسیر صحیح مفاد قرارداد

پیشگیری از اطاله دادرسی

تنظیم قرارداد کاری بین کارگر و کارفرما

عدم نیاز به حضور موکل در مراجع رسیدگی

جلوگیری از تضغیف حقوق موکل با تسلط بر قوانین ، رویه ها و بخشنامه ها.

حق الوکاله وکیل دعاوی کار

در دعاوی کار و تامین اجتماعی ، تعرفه ای برای وکیل اداره کار به عنوان حق الوکاله در نظر گرفته نشده است. طبق توافق و با توجه به نوع پرونده و اقتضائات اقتصادی کارگران ، این مبلغ تعیین می گردد.

مشاوره با بهترین وکیل اداره کار

برای کارگر و یا کارفرمایی که قصد طرح شکایت در سامانه جامع روابط کار دارد بهره مندی از بهترین وکیل اداره کار میتواند بر روند دعوا تاثیر گذار باشد. چنانچه دعوای مطرح دارید میتوانید با وکیل دعاوی کار در گروه ما در ارتباط باشید.

 

مطلب مفید | یهترین وکیل اداره کار

مقالات برای مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up