لایحه دفاعیه خوب

با سلام.
کاربر گرامی برای برقراری ارتباط با مشاور حقوقی در امور دعاوی خانواده ، از ساعت 8 صبح تا 8 عصر با شماره 09125453894 تماس بگیرید.

لایحه دفاعیه خوب

"<yoastmark

 نگارش لایحه دفاعیه توسط وکیل

باید دانست لایحه دفاعیه یکی از اوراق در دعاوی است که به هنگام دعوا علیه طرف مقابل نگارش میشود. بعد از تنظیم لایحه و ارائه آن به مرجع قضایی پیگیری قانونی آن صورت می‌پذیرد. صرف نظر از اینکه افراد می‌توانند خود اقدام به تنظیم لایحه دفاعیه کنند باید تاکید نمود تنظیم لایحه دفاعیه یک کار کاملاً تخصصی است . لذا بهتر است نگارش آن را به وکلای با تجربه سپرد. در این مقاله به صورت مختصر به توصیحاتی در مورد لایحه دفاعیه می‌پردازیم. لطفا با ما همراه باشید.

مطلب مفید | لایحه چیست و چگونه تنظیم میشود؟

نحوه تنظیم لایحه دفاعیه خوب

هر گاه دو شخص با یکدیگر بر سر هر مسئله‌ای اختلاف پیدا کنند و دعوایی رخ دهد، کارشان به مرجع قضایی میکشد. در این شرایط ، هر یک از طرفین دعوا برای اینکه از حق خود دفاع کنند، لایحه‌ای تنظیم می‌کنند. به این لایحه ، در اصطلاح حقوقی لایحه دفاعیه می‌گویند.  لایحه می‌تواند کیفری یا حقوقی باشد. لایحه به نزد قاضی میرود.

برای مطالعه بهتر و کسب آگاهی بیشتر بد نیست به قوانین از جمله قانون مدنی و آیین دادرسی در امور مدنی و کیفری نظری بیندازید.

همان ‌طور که اشاره کردیم، نوشتن لایحه دفاعیه خوب کاملاً تخصصی است و نیاز به فرد آگاه و مسلط به قوانین دارد. لذا وکلا می‌توانند در این زمینه به عنوان فردی مجرب عمل کنند. چرا که لایحه باید با توجه به ابعاد حقوقی پرونده، نگارش شود. در این صورت شخص کیتواند با به استناد به مفاد آن در دادگاه به درستی از حق خود دفاع کند.

نحوه تنظیم لایحه به چه صورت است؟

لایحه دفاعیه و تنظیم درست آن گام مهم در جهت پیروزی در پرونده دعاوی است. باید گفت لایحه دفاعیه ارزش و اعتبار حقوقی در مراجع قضایی دارد. چراکه لایحه نزد قاضی از اظهارات شفاهی وکیل نیز میتواند مؤثرتر عمل کند.

مطلب مفید | درخواست تنظیم دادخواست، شکواییه ، لایحه 

برای اینکه بتوانید بدرستی به تنظیم لایحه خود بپردازید یا یک لایحه منسجم داشته باشید، لازم است اطلاعات کاملی در مورد موضوع دعوا گردآوری کنید تا بتوان آن را در لایحه مورد توجه قرار داد.

لایحه به عنوان یک اوراق مهم حقوقی به دادگاه راه پیدا می‌کند. بنابراین، هر دو طرف دعوا باید بدانند، زمانیکه قصد دارند لایحه را تنظیم کنند، از تمامی موارد نگارشی برای لایحه مورد نظر استفاده کنند.

موضوع بعدی آن است که لایحه باید مختصر و فاقد هرگونه مطالب اضافی و حواشی ماجرای اصلی و کاملاً در رابطه با دعوا باشد. از اینرو توصیه می‌شود حتماً برای تنظیم لایحه دفاعیه خوب از وکلای مجرب کمک بگیرید. زیرا وجود اشکال در هر یک از موارد اشاره شده می‌تواند باعث از دست رفتن شانس در دادگاه و باخت فرد در پرونده مورد نظر شود.

ماهیت لایحه دفاعی کاملاً تخصصی است

تنظیم لایحه دفاعبه خوب کاملاً تخصصی است

برای تنظیم یک لایحه دفاعیه استاندارد چه نکاتی را باید مد نظر قرار داد؟

مهم است بدانید برای تنظیم  لایحه دفاعیه خوب باید نکاتی را مد نظر قرار دهید. حتی اگر خودتان به تنظیم این لایحه نپردازید، دانستن این نکات می‌تواند شما را راهنمایی کند که آیا وکیل بدرستی آن را طرح کرده یا خیر. این نکات عبارت‌اند از:

  • در صورتیکه وکیل به نمایندگی از موکل خود و در دفاع از او در لایحه دفاعی مطالبی را در مورد دیگران عنوان کند، این عمل افترا زدن نیست.
  • هر گاه لایحه در مرحله‌ای به نام مرحله فرجام قرار گیرد و وکیل نیز در این خصوص وارد عمل شود، تا زمانیکه تمبر مالیاتی در این مرحله باطل نشود، لایحه وکیل قابل ترتیب نیست و پرونده به مرجع تالی ارسال می‌شود.
  • متهم غیابی که تأمین کیفری ندارد، نمی‌تواند لایحه را تنظیم کند.
  • اگر دادخواست امضا نشده باشد و لایحه پیوست آن نیز تصدیق نشده باشد، دادخواست ناقص است و با امضای مجدد دوباره به جریان می‌افتد.

در این خصوص می‌توانید نکات مهم دیگر را از وکیل خود بخواهید تا توضیحات لازم را به شما ارائه دهد.

مطلب مفید | وکیل تنظیم دادخواست شکواییه لایحه

در نوشتن این لایحه باید نکاتی را مد نظر داشت

در نوشتن لایحه دفاعیه خوب باید نکاتی را مد نظر داشت

یک  وکیل برای تدوین دفاعیه استاندارد باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

در نظر داشته باشید، زمانیکه قصد دارید لایحه‌ای بنویسید، باید بگونه‌ای آن را نگارش کنید که به هنگام ارائه لایحه به دادگاه مشکلاتی پیرامون آن بوجود نیاید. از اینرو، یک وکیل خبره و با تجربه در هنگام نوشتن لایحه دفاعیه  موارد زیر را مد نظر قرار می‌دهد:

  • وکیل باید تماماً به مباحث حقوقی و آرای وحدت رویه آشنا باشد.
  • وکیل باید به عنوان یک شخص با تجربه با رویه شعب و مقررات حاکم بر آن و نیز آرای وحدت رویه آشنا باشد.
  • وکیل باید فن دفاع مناسب را بداند.
  • وکیل باید دارای ادبیات مناسب و قلم خوب برای نوشتن باشد.

زمانیکه لایحه توسط افراد نوشته می‌شود و از وکیل کمک گرفته نمی‌شود، ممکن است به اشتباه مواردی در لایحه مطرح شود که بر علیه خود فرد باشد. پس حضور یک وکیل می‌تواند به هنگام تنظیم یک لایحه دفاعیه خوب بهترین تصمیم باشد. وکیل می‌تواند به صورت کتبی و شفاهی از شما در برابر موارد اشاره شده در دادگاه دفاع کرده و شما را برنده دادگاه کند.

در این خصوص، مجموعه‌های حقوقی مختلفی از جمله گروه حقوقیتخصصی ملکی اداری مشغول به فعالیت هستند. تیم حقوقی ملکی اداری به سبب داشتن بهترین وکلا در زمینه‌های مختلف به بهترین نحو می‌تواند با تنظیم لوایح و دفاعیات مختلف از حقوق شما در تمامی مراحل قضایی دفاع کند.

وجود این لایحه دفاعی تأثیر بسیاری روی برد افراد دارد

وجودلایحه دفاعیه تأثیر بسیاری روی اخذ رای مناسب دارد

 چرا باید با لایحه دفاعیه آشنایی داشته باشیم؟

پاسخ این سؤال می‌تواند بسیار ساده باشد. زمانیکه فردی علیه ما شکایتی را انجام می‌دهد، ساده‌ترین روشی که می‌توانیم از خود در برابر شکایت دفاع کنیم، تنظیم یک لایحه به نام دفاعیه است. پس شناخت این لایحه و استفاده از آن می‌تواند تأثیر بسیار زیادی در روند فعالیت قضایی ما داشته باشد و با وجود یک وکیل می‌تواند به خوبی عمل کند.

لایحه نقش مهمی در موفقیت افراد در پرونده‌های حقوقی و کیفری دارد. هر فرد به عنوان یکی از طرفین دعوا باید استانداردهای لازم را در تنظیم لایحه رعایت کند تا بتواند احتمال برد و رسیدن به حقوق ضایع شده خود را افزایش دهد. یک وکیل مجرب می‌تواند در این زمینه شما را راهنمایی کرده و لایحه‌ مناسبی را تنظیم کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up