وکیل بیمه بیکاری در تهران کیست؟

با سلام.
کاربر گرامی لطفاً برای طرح سوال ، فقط از طریق پیامک ، و برای اعطای نمایندگی به وکیل جهت طرح دعوا و دفاع از شما در اداره کار ، با شماره 09196853590 تماس بگیرید.

وکیل بیمه بیکاری در تهران

وکیل بیمه بیکاری در تهران

وکیل بیمه بیکاری در تهران

با وکیل بیمه بیکاری در تهران آشنا شویم

مقدمه : بیمه بیکاری به عنوان یکی از حمایت‌های تأمین اجتماعی از اقشاری که به‌ صورت موقت و غیرارادی شغل خود را از دست داده‌اند، در نظر گرفته شده است. بر این اساس سازمان بیمه تأمین اجتماعی مکلف است با دریافت حق بیمه مقرر، به‌ بیمه‌ شدگانی که طبق مقررات این قانون بیکار می‌شوند حق بیمه بیکاری پرداخت نماید.

مشمولین و غیر مشمولین بیمه بیکاری

کلیه مشمولین قانون تأمین اجتماعی که تابع قوانین کار و کار کشاورزی هستند مشمول مقررات قانون بیمه بیکاری نیز می‌باشند.

اما طبق قانون بیمه بیکاری ، گروههای زیر از شمول مقررات این قانون مستثنی هستند :

  • بازنشستگان و ازکارافتادگان کلی.
  • صاحبان حرف و مشاغل آزاد و بیمه‌شدگان اختیاری.
  • اتباع خارجی.

وکیل بیمه بیکاری در تهران

بهترین وکیل بیمه بیکاری در تهران

شرایط دریافت بیمه بیکاری 

وکیل بیمه بیکاری در تهران : طبق ماده 6 قانون بیمه بیکاری ، بیمه شدگان بیکار در صورت احراز شرایط زیر استحقاق دریافت مقرری بیمه بیکاری را خواهند داشت :

  • بیمه شده قبل از بیکار شدن حداقل (6) ماه سابقه پرداخت بیمه را داشته باشد.(بیمه شدگانی که به علت بروز حوادث قهریه و غیر مترقبه از قبیل سیل،زلزله جنگ، آتش‌سوزی و… بیکار می‌شوند از شمول این بند مستثنی هستند.)
  • بیمه شده مکلف است ظرف (30) روز از تاریخ بیکاری با اعلام مراتب بیکاری به واحدهای کار و امور اجتماعی آمادگی خود را برای اشتغال‌ به کار تخصصی و یا مشابه آن اطلاع دهد. (مراجعه پس از سی روز با عذر موجه و با تشخیص هیأت حل اختلاف تا سه ماه امکان‌پذیر خواهد بود.)
  • بیمه شده بیکار مکلف است در دوره‌های کارآموزی و سوادآموزی که توسط واحد کار و امور اجتماعی و نهضت سوادآموزی و یا سایر‌واحدهای ذیربط با تأیید وزارت کار و امور اجتماعی تعیین می‌شود شرکت نموده و هر دو ماه یک بار گواهی لازم در این مورد را به شعب تأمین‌اجتماعی تسلیم نماید.

مدت پرداخت بیمه بیکاری

جمع مدت پرداخت مقرری از زمان برخورداری از مزایای بیمه بیکاری اعم از دوره اجرای آزمایشی و یا دائمی آن برای مجردین حداکثر(36) ماه و برای متأهلین یا متکلفین حداکثر (50) ماه بر اساس سابقه کلی پرداخت حق بیمه می باشد.

میزان بیمه بیکاری

وکیل بیمه بیکاری در تهران: میزان مقرری روزانه بیمه شده بیکار معادل (55%) متوسط مزد یا حقوق و یا کارمزد روزانه بیمه شده می‌باشد. به مقرری افراد متأهل یا‌متکفل، تا حداکثر (4) نفر از افراد تحت تکفل به ازاء هر یک از آنها به میزان (10%) حداقل دستمزد افزوده خواهد شد.

در هر حال مجموع دریافتی‌ مقرری‌ بگیر نباید از حداقل دستمزد، کمتر و از (80%) متوسط مزد یا حقوق وی بیشتر باشد.

متوسط مزد یا حقوق روزانه بیمه شده بیکار به منظور محاسبه مقرری بیمه بیکاری عبارت است از جمع کل دریافتی بیمه شده که به‌مأخذ آن حق بیمه دریافت شده در آخرین (90) روز قبل از شروع بیکاری تقسیم بر روزهای کار، و در مورد بیمه شدگانی که
کارمزد دریافت می‌کنند‌ آخرین مزد عبارت است از جمع کل دریافتی بیمه شده که به مأخذ آن حق بیمه دریافت شده در آخرین (90) روز قبل از شروع بیکاری تقسیم بر (90) در‌صورتی که بیمه شده کارمزد، ظرف (3) ماه مذکور مدتی از غرامت دستمزد استفاده
نموده باشد متوسط مزدی که مبنای محاسبه غرامت دستمزد قرار‌گرفته به منزله دستمزد ایام بیکاری تلقی و در محاسبه منظور خواهد شد.

وکیل بیمه بیکاری در تهران

وکیل بیمه بیکاری در تهران

افراد تحت تکفل 

  • همسر (‌زن یا شوهر)
  • فرزندان اناث مادام که ازدواج ننموده و فاقد حرفه و شغل باشند.
  • فرزندان ذکور که سن آنان کمتر از هجده سال تمام باشد و یا منحصراً به تحصیل اشتغال داشته و یا طبق نظر پزشک معتمد سازمان تأمین‌اجتماعی، ازکارافتاده کلی باشند.
  • پدر و مادر که سن پدر از (60) سال متجاوز باشد و یا طبق نظر پزشک معتمد سازمان تأمین اجتماعی ازکارافتاده کلی باشند و در هر حال معاش‌آنان منحصراً توسط بیمه شده تأمین گردد.
  • خواهر و برادر تحت تکفل در صورت داشتن شرایط مربوط به فرزندان اناث و ذکور.

شرایط قطع شدن بیمه 

در موارد زیر مقرری بیمه بیکاری قطع خواهد شد :

  • زمانی که بیمه شده مجدداً اشتغال به کار یابد.
  • بیمه شده‌ بیکار بدون عذر موجه از شرکت در دوره‌های کارآموزی یا سوادآموزی خودداری نماید.
  • بیمه شده بیکار از قبول شغل تخصصی خود و یا شغل مشابه پیشنهادی خودداری ورزد.
  • بیمه شده بیکار ضمن دریافت مقرری بیمه بیکاری مشمول استفاده از مستمری بازنشستگی و یا ازکارافتادگی کلی شود.
  • بیمه شده به نحوی از انحاء با دریافت مزد ایام بلاتکلیفی به کار مربوطه اعاده گردد.

آشنایی با بهترین وکیل اداره کار و بیمه تامین اجتماعی

ثبت بیمه بیکاری در سامانه جامع روابط کار دارای مهلت 30 روزه ( از هنگام بیکاری ) می باشد. بنابراین بهتر است در اسرع وقت ، از مشاوره وکیل اداره کار در گروه حقوقی تخصصی ملکی اداری بهره مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.