آموزش تصویری ثبت اجرای احکام اداره کار

با سلام.
کاربر گرامی لطفاً برای طرح سوال ، فقط از طریق پیامک ، و برای اعطای نمایندگی به وکیل جهت طرح دعوا و دفاع از شما در اداره کار ، با شماره 09196853590 تماس بگیرید.

آموزش تصویری ثبت اجرای احکام اداره کار در سامانه جامع روابط کار

درخواست صدور اجرائیه رای اداره کار

در دعاوی کار ، اولین قدم جهت اجرای احکام حکم صادره ، ثبت درخواست در سامانه جامع روابط کار می باشد. در ویدئوی آموزشی بالا بصورت کامل نحوه ثبت اجرای احکام الکترونیکی در سامانه روابط کار توضیح داده شد.

مطلب مفید | ورود به سامانه جامع روابط کار

توضیح اینکه طبق ماده 159 قانون کار رای هیات تشخیص پس از ۱۵ روز از تاریخ ابلاغ آن لازم‌الاجرا می‌گردد. در صورتیکه ظرف مدت مذکور یکی از طرفین نسبت به رای مزبور اعتراض داشته باشد اعتراض خود را کتباً به هیات حل اختلاف تقدیم می‌نماید .رای هیات حل اختلاف پس از صدور قطعی و لازم الاجرا‌  بوده و به وسیله اجرای احکام دادگستری اجرا می گردد.

در صورت نیاز به مشاوره تخصصی و گرفتن وکیل دعوای کار و بیمه، با وکیل اداره کار در گروه ملکی اداری در ارتباط باشید.

ثبت اجرای احکام اداره کار

ثبت اجرای احکام اداره کار

مهلت اجرای حکم اداره کار

چنانچه رای صادره بر بازگشت کارگر به محل کار باشد، کارفرما موظف است ظرف ۱۰ روز آن را اجرا نماید.

مطلب مفید | نحوه انتخاب نماینده در سامانه اداره کار 

اگر رای صادره مبنی بر محکومیت کارفرما به پرداخت مطالبات کارگر باشد، کارفرما موظف است ظرف یک ماه از تاریخ ابلاغ اجراییه، اقدام به پرداخت نماید. در غیر اینصورت کارگر می تواند جهت وصول مطالبات خود، اقدام به معرفی و توقیف اموال کارفرما نماید.

مطلب مفید | سامانه شکایت از کارفرما

اگر رای صادره در خصوص بیمه کردن کارگر توسط کارفرما باشد، لازم است که اجرای احکام مراتب اجرای حکم را به کارفرما اعلام نماید. در این صورت از تاریخ قید شده در رای، کارگر بیمه بوده و سازمان تامین اجتماعی موظف است مزایای بیمه کارگر را بر عهده بگیرد و حق بیمه کارگر را از کارفرما دریافت نماید.

مطلب مفید | وکیل دعاوی کار

چنانچه کارفرما ظرف مهلت مقرراقدام به پرداخت ننماید، بر اساس ماده 159 قانون کار به پرداخت جریمه ( با توجه به شرایط و امکانات خاطی به جریمه نقدی از ۲۰ تا ۲۰۰ برابر حداقل مزد روزانه کارگر) محکوم خواهد شد.

پرسش های متداول


آیا پیگیری روند اجرای احکام توسط نماینده امکان پذیر است ؟

بله ، با ثبت مشخصات نماینده در سامانه جامع روابط کار ، پیگیری توسط وی امکان پذیر است.


آیا برای ثبت اجرای احکام نیاز به عضویت در سامانه ثنا می باشد ؟

بله ، عضویت در سامانه ثنا جهت پیگیری و ثبت اجرای احکام الزامی است.


آیا پس از ثبت الکترونیکی اجرای احکام در سامانه روابط کار ، مراجعه حضوری به اداره کار الزامی می باشد ؟

بله ، 48 ساعت پس از ثبت الکترونیکی می بایست به اداره کار مراجعه نمایید.


آدرس سامانه جامع روابط کار چیست ؟

https://prkar.mcls.gov.ir/Login

مقالات برای مطالعه بیشتر

32 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • سلام
    بنده رای اداره کار را بعد از قطعیت از طریق خدمات قضایی در خواست اجرا دادم . ابلاغیه تصمیم نهایی دادنامه در سامانه ثنا ابلاغ شده ولی کارفرما میگه برا چیزی نیومده اگر پولتو میخوای باید اول باید قبل از واریز به مارسید بدی که که دریافت کردی وحتی حاضر به ارایه چک نیست روز کاری بعد میگه پرداخت میکند
    الان اگر بخوام از طریق قوه قضایی اقدام کنم که پول را بگیرن باید چیکار کنم؟

    پاسخ
  • ویدیو بسیار اموزنده بود
    سپاس.

    پاسخ
  • در این حالت اگر کارفرما لایحه بذاره روی پرونده روند چگونه خواهد شد ؟

    پاسخ
  • سلام
    روزبخیر
    من خدود هشت ماه پیش رای وزارت کار مبنی بر پرداخت وجه و بیمه شدن را دریافت کردم اما کارفرکا اقدامی برای پرداخت نمی کند و بیمه هم روزهای بیمه نشدن را رد نکرده است. در حال حاضر از چه طریقی اقدام به پیگیری دادنامه کنم؟

    پاسخ
  • سلام من دادنامه رو طبق ویدیو ثبت کردم در آخر هم پیام داد انجام شده. چطور می تونم مطمئن باشم که دادنامه کامل ثبت شده؟؟ از کجا کارتابل ام می تونم ببینم ؟؟ و این که من دو ماه بعد از تاریخ دادنامه اجرا احکام ثبت کردم آیا می تونم بابت پرداخت نکردن کارفرما درخواست تاخیر در اجرای حکم رو بدم؟؟

    پاسخ
  • تا چه زمانی بعد ثبت اجرای حکم در سامانه جامع روابط کار باید به اداره کار مراجعه کرد.اگر چهارشنبه ثبت اجرای احکام ثبت کرده باشم.میشه یکشنبه به اداره کار مراجعه کرد؟

    پاسخ
    • سلام.
      اگر رایی که صادر گردیده است مبنی بر بازگشت به محل کار باشد، کارفرما موظف است ظرف ۱۰ روز آن را اجرا نماید اما اگر رای صادره مبنی بر محکومیت کارفرما به پرداخت مطالبات شما باشد، کارفرما موظف است ظرف یک ماه از تاریخ ابلاغ اجراییه، اقدام به پرداخت نماید در غیر اینصورت شما میتواند جهت وصول مطالبات خود، اقدام به معرفی و توقیف اموال کارفرما نمایید.

      اگر رای صادره مبنی بر الزام کارفرما به بیمه کردن شما باشد، لازم است که اجرای احکام مراتب اجرای حکم را به کارفرما اعلام نماید در اینصورت از تاریخ قید شده در رای، شما بیمه بوده و سازمان تامین اجتماعی موظف است که مزایای بیمه شما را بر عهده بگیرد و حق بیمه تان را از کارفرما دریافت نماید.
      در هر صورت بهتر است ظرف یک هفته به اداره کار مراجعه نمایید.

      پاسخ
  • با سلام
    من رای اداره تشخیص رو پس از گذروندن دوره خودش توسط دفتر خدمات قضایی به اجرا گذاشتم. الان حدود 20 روز از تحویل به دفتر خدمات قضایی گذشته و من در جریان ادامه روند پرونده نیستم. چقدر طول می کشه تا رای توسط دادگاه اجرا بشه؟

    پاسخ
    • سلام.
      معمولاً فرصت یک ماهه برای پرداخت حق و حقوق کارگر تعیین میشود.

      پاسخ
  • با سلام و خسته نباشید .
    نحوه اجراء ماده ۱۴۸ در خصوص عدم پرداخت حق بیمه توسط کارفرما به چه صورت است .
    بنده به اداره تامین اجتماعی مراجعه کردم علی رغم ابلاغ و اجراء حکم توسط دادگستری اداره تامین اجتماعی مجدد حکم را به کارفرما ابلاغ و مهلت دو ماه جهت پرداخت داده است .
    آیا این رویه درست است یا خیر و مهلت های قانونی چه مدت است ؟
    با توجه به اینکه من برای دریافت بیمه بیکاری اقدام نموده ام راهکاری برای برقراری بیمه بیکاری وجود داره یا خیر ؟
    ممنونم از شما

    پاسخ
    • سلام
      حدود۴ماه پیش رای قطعی ب همراه نامه اجرای احکام از اداره کار گرفتم و متاسفانه نامه اجرای احکام گم شد و اجرا نگذاشتم حالا اداره کار رفتم ک مجدد نامه اجرای احکام بگیرم نمیدن
      چطور و از کجا نامه اجرای احکام مجدد بگیرم و اجرا بگذارم
      باتشکر

      پاسخ
      • سلام. مرجع دیگری جز همان مرجع قبلی برای این کار وجود ندارد.

        پاسخ
      • سلام
        بنده رای اداره کار را بعد از قطعیت از طریق خدمات قضایی در خواست اجرا دادم . بعد از یک هفته بجای اجرای احکام ، به شعبه ۱ دادگاه عمومی حقوقی ارجاع داده شده . نمی دونم اشتباه است یا درست . حالا اگه بجای اجرای احکام ، به شعبه عمومی حقوقی اشتباهی فرستاده باشند.تکلیف چیست چه اقدامی باید بکنم؟

        پاسخ
  • ببخشید آیا منظور از قانون 159 یعنی 15 روز بعد از دریافت دادنامه برای اجرای احکام اقدام نماییم ؟؟؟؟

    پاسخ
    • سلام.
      موضوع ماده ۱۵۹ قانون کار ،رای هیاتهای تشخیص پس از ۱۵ روز از تاریخ ابلاغ آن لازم‌الاجرا می‌گردد و در صورتی که ظرف مدت مذکور یکی از طرفین نسبت به رای مزبور اعتراض داشته باشد اعتراض خود را کتباً به هیات حل اختلاف تقدیم می‌نماید و رای هیات حل اختلاف پس از صدور قطعی و لازم‌الاجرا‌ خواهد بود.

      پاسخ
    • سلام من بعد 15 روز اقدام کردم ب اجرای حکم ولی نوشته این حکم قابل اجرا نمیباشد زیرشم نوشته تاریخ دادنامه ینی چی میشه لطفاً توضیح بدین

      پاسخ
  • علیرضا شریفی آریا
    1 جولای 2023 20:02

    سلام و درود
    خدا قوت
    مطالب بسیار شایسته ، آموزنده و کارگشا بود
    سپاس فراوان

    پاسخ
    • سلام و سپاس

      پاسخ
    • اسماعیل
      1 آگوست 2023 15:56

      بنده امروز حکم اجرا احکام از اداره کار رو گرفتم بعد از گذشت ۱۵ روز کاری و قطعی شدن رای.ک پرداخل مبلق ۳۹ ملیون تومان..الان اگ اجرا بذارم بازم میتونه کارفرمام اعتراض بزنه اره،؟امروز از اداره مار گفتن می‌تونه..اگ میخواست اعتراض بزنه چرا تو اون ۱۵ روز محلت نزد؟الان بنده برم دادگاه و حکم رو ب اجرا بذارم بازم میتونع کاری کنه حکمم بره تجدید نظر؟

      پاسخ
      • سلام.
        امکان اعتراض برای ایشان از طریق دیوان وجود دارد. ولی معمولاً کارفرما بخاطر دردسرهای مراجعه و پیگیری از آن صرف نظر میکند. شما بهتر است اقدامات خود را برای اجرای حکم انجام دهید.
        موفق باشید.

        پاسخ
  • میثم کریمی
    18 ژوئن 2023 14:21

    خیلی خیلی عالی …..ممنون

    پاسخ
    • سلام و سپاس ار شما

      پاسخ
    • اسماعیل
      1 آگوست 2023 15:55

      بنده امروز حکم اجرا احکام از اداره کار رو گرفتم بعد از گذشت ۱۵ روز کاری و قطعی شدن رای.ک پرداخل مبلق ۳۹ ملیون تومان..الان اگ اجرا بذارم بازم میتونه کارفرمام اعتراض بزنه اره،؟امروز از اداره مار گفتن می‌تونه..اگ میخواست اعتراض بزنه چرا تو اون ۱۵ روز محلت نزد؟الان بنده برم دادگاه و حکم رو ب اجرا بذارم بازم میتونع کاری کنه حکمم بره تجدید نظر؟

      پاسخ
      • من امروز نامه اجرای احکام را از اداره کار گرفتم آیا هر دفتر قضایی میتونم اقدام کنم و یا حتما باید در همان شهر کارفرما باشد؟ و یا اینکه کسی به غیر از خودم هم می تواند این مراجعه به دفتر قضایی را انجام دهد

        پاسخ
  • خیلی مفید بود، ممنونم از راهنمایی تون.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up