وکیل تغییر کاربری اراضی

با سلام.
کاربر گرامی لطفاً برای بهره مندی از خدمات وکالت و مشاوره با وکیل پایه یک دادگستری از ساعت 8 صبح تا 8 شب با شماره 09125453894 تماس بگیرید.

وکیل تغییر کاربری اراضی ، مدارک لازم برای تغییر کاربری اراضی ، مرجع صالح برای اخذ مجوز

وکیل برای تغییر کاربری اراضی
وکیل برای تغییر کاربری اراضی

بهترین وکیل تغییر کاربری اراضی

مهاجرت افراد به شهرها و افزایش شهرنشینی موجب می گردد مالکان زمین های کشاورزی و باغات در اراضی و باغات خود اقدام به ساخت و ساز واحدهای مسکونی نمایند. همچنین تمایل به کسب و کار و تجارت، میل به تغییر کاربری در میان مالکان واحدهای مسکونی را افزایش داده است. از این موارد با عنوان تغییر کاربری اراضی یاد می شود.

برای سهولت در امر رسیدگی و سرعت بخشیدن به روند تغییر کاربری اراضی ، استفاده از وکیل متخصص و خبره ضروری است. وکیل مجرب و حرفه ای با تسلط بر مقررات مربوطه ، روند اداری و حقوقی تغییر کاربری اراضی را سرعت بخشیده و در مراجع صالح به رسیدگی ، به جای موکل حاضر می شود.

در گروه حقوقی تخصصی ملکی اداری ، وکیل حاذق و با تجربه کلیه امورات حقوقی مربوط به تغییر کاربری را پیگیری خواهد نمود. لطفاً به منظور کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه دریافت مشاوره تلفنی و یا انجام مذاکره حضوری با وکیل پایه یک دادگستری و متخصص امور ملکی با ما تماس بگیرید.

مطلب مفید | وکیل اثبات مالکیت ملک

مزایای داشتن وکیل برای تغییر کاربری

  • در تمام مراجع رسیدگی حاضر شده و روند کار را پیگیری می کند.
  • با تسلط بر قوانین و مقررات مربوطه ، روند انجام امور را سهولت و سرعت می بخشد.

مدارک لازم برای تغییر کاربری 

  • مدرک اثبات کننده مالکیت
  • موافت نامه تغییر کاربری از اداره محیط زیست
  • موافقت نامه اداره راه و شهرسازی
  • جواز ساخت و ساز
  • درخواست تغییر کاربری زمین
  • نقشه و مدارک مربوط به زمین
  • دلائلی که نشان دهنده ضرورت تغییر کاربری زمین باشد

برای درخواست تغییر کاربری به کجا مراجعه کنیم؟

با دست داشتن مدارک مورد نیاز به اداره جهاد کشاورزی و یا در صورت نیاز به اداره راه و شهرسازی مراجعه می کنیم.

مرجع صادر کننده مجوز تغییر کاربری کیست؟

مرجع صدور مجوز تغییر کاربری
مرجع صدور مجوز تغییر کاربری

 تشخیص موارد ضروری تغییر کاربری اراضی زراعی و باغها در هر استان به عهده کمیسیونی مرکب از مدیر کل جهاد کشاورزی، ‌مدیر امور اراضی، مدیر کل راه و شهرسازی، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان و نماینده استانداری می‌باشد.

جلسه به ریاست مدیر کل جهاد کشاورزی تشکیل می‌‌گردد. نماینده دستگاه اجرایی ذی‌ربط می‌‌تواند بدون حق رأی در جلسات کمیسیون شرکت نماید. جهاد کشاورزی موظف است حداکثر ظرف مدت دو ماه از تاریخ دریافت تقاضا یا استعلام مطابق نظر کمیسیون نسبت به صدور پاسخ اقدام نماید.

دبیرخانه کمیسیون فوق در جهاد کشاورزی استان زیر نظر مدیر کل جهاد  تشکیل می‌گردد. دبیرخانه عهده‌دار وظیفه دریافت تقاضا ، تشکیل و تکمیل پرونده ، ‌بررسی کارشناسی اولیه ، مطرح نمودن درخواست ها به نوبت در کمیسیون و نگهداری سوابق و مصوبات می‌باشد.

مستندات قانونی تغییر کاربری

تبصره 2 ماده 2 قانون اصلاح قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغات

مرجع تشخیص اراضی زراعی و باغها ، وزارت جهاد کشاورزی است . مراجع قضایی و اداری، نظر سازمان جهاد کشاورزی ذی‌ربط را در این زمینه استعلام می‌نمایند. مراجع اداری موظف به رعایت نظر سازمان مورد اشاره خواهند بود. نظر سازمان جهاد کشاورزی استان برای مراجع قضایی به منزله نظر کارشناس رسمی دادگستری تلقی می‌شود.

تبصره 1 ماده 3 قانون اصلاح قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغات  

تغییر کاربری اراضی زراعی و باغها برای سکونت شخصی صاحبان زمین تا پانصد متر مربع فقط برای یکبار و احداث دامداریها، مرغداریها، پرورش آبزیان، تولیدات گلخانه‌ای و همچنین واحدهای صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی و صنایع دستی مشمول پرداخت عوارض موضوع این ماده نخواهد بود.

مطلب مفید | سند تعیین تکلیف

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up