وکیل شرکتهای تجاری با تجربه

با سلام.
کاربر گرامی لطفاً برای بهره مندی از خدمات وکالت و مشاوره با وکیل پایه یک دادگستری از ساعت 8 صبح تا 8 عصر با شماره 09125453894 تماس بگیرید.

وکیل شرکتهای تجاری

وکیل شرکت های تجاری

انتخاب بهترین وکیل شرکتهای تجاری

شرکتهای تجاری بخش اصلی اقتصاد هر کشور را تشکیل می‌دهند. پیچیدگی و گستردگی مالی شرکت‌ها موجب شده است تا مباحث حقوقی مربوط به آنها نیز کاملاً مهم باشند. وکیل شرکتهای تجاری به شما کمک می‌کند در پرونده‌های مربوط به شرکت‌ بطور کامل از حقوق خود دفاع کنید.

وکیل دعاوی شرکت تجاری با دانش و تجربه مناسب خود، آگاهی‌ و راه‌حل‌های لازم را برای حل مشکلات مختلف ارائه می‌کند. باید گفت وجود وکیل شرکت تجاری از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است؛ زیرا بدون حضور او نمی‌توان کلیه ایرادات حقوقی شرکت را حل کرد.

شناخت کلیه ویژگی‌های مربوط به وکیل شرکت تجاری و همچنین حوزه اختیارات او از مهم‌ترین مواردی به شمار می‌آيند که کلیه کاربران باید با آن‌ها آشنایی کاملی داشته باشند. در این متن قصد داریم شما را با این نوع وکلا آشنا کنیم تا بتوانید یک وکیل مناسب را برای شرکت تجاری خود استخدام کنید. با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری را در رابطه با وکیل و مشاور حقوقی انواع شرکتها پیدا کنید.

آشنایی با شرکت‌های تجاری

بهترین وکیل شرکت تجاری

پیش از بررسی ویژگی‌های مربوط به وکیل شرکتهای تجاری باید با ماهیت کلی شرکت‌ های تجاری آشنا شویم. شرکت‌ های تجاری سابقه بسیار طولانی در اقتصاد کشور ما و بطور کلی، اقتصاد جهان دارند.

یک شرکت تجاری را می‌توان نوعی شخصیت حقوقی دانست. شخصیت حقوقی این شرکت‌ها مستقیماً توسط مؤسسین آنها معرفی می‌شود. پس از شکل‌گیری شرکت، شخصیت حقوقی مستقل شرکت تجاری هیچ ارتباطی با نوع و تعداد سهامداران آن نخواهد داشت. می‌توان شرکت مذکور را مستقل از مدیران و اعضای آن دانست.

مطلب مفید | وکیل تنظیم قرارداد تجاری

بسیاری از فعالان حوزه حقوق، پیگیری پرونده‌های مربوط به شرکتها را بسیار دشوار و طاقت‌فرسا میدانند. بطور مثال، وقتی در یک شرکت تجاری روند استخدام وکیل شرکتهای تجاری صورت می‌گیرد،‌ وکیل مربوطه با مدیر یا اعضای هیئت مدیره قرارداد نمی‌بندند. در متن قرارداد وی ، نام شرکت ذکر خواهد شد نه نام اعضای هیئت مدیره. به عبارت دقیقتر، طرف حساب وکیل،  شخصیت حقوقی شرکت است نه افرادی که آن را اداره می‌کنند.

مسئولیت کلی مدیران شرکتهای تجاری

همانطور که گفته شد، هنگام انعقاد قراردادهای مختلف، فرد استخدام شونده قرارداد خود را با شرکت تنظیم می‌‌کند نه با اعضای هیئت مدیره. حال شاید تصور کنید که در این صورت اعضای هیئت مدیره و مدیریت هیچ نقشی در فرایند‌های حقوقی شرکت ندارند. در حالیکه این تصور کاملاً نادرست است.

همانطور که وکیل شرکت های تجاری وظیفه دارد از کلیه حقوق شرکت در حوزه‌های مختلف دفاع کند،‌ هیئت مدیره و مدیریت اصلی شرکت نیز موظف هستند تا مسئولیت شرکت تجاری خود را بر عهده بگیرند.

اعضای هیئت مدیره حق دارند در صورت عملکرد نامناسب مدیر شرکت ، وی را برکنار کنند. آنان باید در اولین فرصت فرد دیگری را به جای شخص پیشین انتخاب نمایند. این مورد را می‌توان از مهم‌ترین مباحث حقوقی در شرکت‌ های تجاری دانست؛ زیرا معمولاً با تغییر مدیریت، روند فعالیت شرکت‌ ممکن است دستخوش تحولات جدی شود.

مطلب مفید | وکیل سرقفلی با تجربه

در زمان رسیدگی به پرونده‌های حقوقی مربوط به شرکت، مدیران و اعضای هیئت مدیره مورد بازخواست قرار می‌گیرند. همین موضوع از جمله مواردی به شمار می‌آيد که استفاده از وکیل شرکتهای تجاری را به یک ضرورت اساسی تبدیل می‌کند. شرکت‌ های مذکور فقط با کمک یک وکیل مناسب می‌توانند از مخمصه‌های حقوقی بیرون بیایند و به فعالیت عادی خود ادامه دهند.

وکیل شرکتهای تجاری چه شخصی است؟

بسیاری از افراد تصور می‌کنند وکیل شرکتهای تجاری فردی است که بطور تخصصی در دوران دانشگاه فقط در مورد حقوق شرکت‌ های تجاری تحصیل کرده است. اگر شما نیز جزء افرادی هستید که به این موضوع را باور دارید، باید بگوییم که اشتباه می‌کنید.

البته در دوران تحصیلات  تکمیلی ، رشته حقوق شاخه های دیگری پیدا میکند . به عنوان مثال برخی وکلا در شاخه حقوق اقتصادی تحصیل میکنند که به حقوق شرکتها نزدیک است. اما در هر حال تعداد آنان زیاد نیست.

وکیل شرکت‌ تجاری نیز مانند سایر وکلا پس از پایان تحصیلات خود در آزمون وکالت شرکت‌ کرده و به یک وکیل پایه یک دادگستری تبدیل شده است. فقط تجربیات وی میتواند از این وکیل یک وکیل با تجربه در زمینه حقوق شرکتها بسازد.

مطلب مفید | وکیل پرونده حقوقی شرکت

حال این پرسش به وجود می‌آید که تفاوت این وکلا با وکلای حوزه‌های دیگر در چیست؟ برای پاسخ به این پرسش باید بگوییم که وکیل شرکتهای تجاری پس از آغاز دوران وکالت بیشتر به پرونده‌های مربوط به شرکت‌های تجاری رسیدگی کرده است . به همین دلیل، تجربه و دانش بسیار زیادی در این زمینه دارد.

در واقع، اصطلاح وکیل شرکتهای تجاری به دلیل فعالیت آنان در زمینه رسیدگی به پرونده‌های شرکت‌ های تجاری تعیین شده است. سالها مطالعه و تحقیق در مورد ماهیت کلی شرکت‌ های تجاری موجب شده است تا این وکلا از دانش بسیار بالایی در مورد شرکت‌ های مذکور برخوردار باشند .

وکیل شرکتهای تجاری می‌تواند تحصیلات مختلفی مانند کارشناسی ارشد یا دکتری داشته باشد، اما به طور کلی در چنین پرونده‌هایی مهم‌ترین عامل تجربه کلی وکیل است. شما باید تنها به دنبال وکلایی باشید که دارای تجربه کافی و تعداد پرونده‌های موفق بالایی هستند. همین فاکتور مهم موجب می‌شود تا بتوانید بهترین وکیل شرکت های تجاری را انتخاب کنید.

لزوم آشنایی وکیل با انواع مختلف شرکت‌های تجاری

یکی از مهم‌ترین مواردی که وکیل شرکتهای تجاری باید با آنها آشنایی کاملی داشته باشد، انواع مختلف این شرکت‌ها است. اگرچه امروزه ماهیت بسیاری از شرکت‌های تجاری شناخته شده است . اما باید به این امر توجه داشت که هر شرکت تجاری دارای یک شخصیت حقوقی مستقل است.

این شخصیت حقوقی همان چیزی است که در زمان رسیدگی به پرونده‌های مربوطه مورد بررسی قرار می‌گیرد و وکلا وظیفه دارند تا در روند پیگیری پرونده به آن توجه خاصی داشته باشند.

وجود قالب‌های مختلف برای راه‌اندازی و ادامه فعالیت شرکت‌های تجاری به معنای وجود قوانین مختلف حقوقی برای هر یک از آن‌ها است. این قوانین با توجه به ماهیت کلی شرکت‌ها تعیین می‌شوند . و به دستگاه قضایی کمک می‌کند تا نحوه کلی عملکرد یک شرکت را حتی بدون بررسی مدارک مربوط به آن تعیین کند.

به عنوان مثال، وقتی وکیل شرکتهای تجاری در مورد شرکت سهامی خاص صحبت می‌کند، خیلی راحت می‌توان به ماهیت آن شرکت پی برد و فهمید که تعداد زیادی سهامدار در آن شرکت وجود دارند. این در حالی است که شرکت‌های سهامی خاص این گونه نیستند.

چنین تفاوت‌های واضحی در زمان رسیدگی به پرونده‌های حقوقی به طور کامل در نظر گرفته می‌شوند تا وکلای استخدام شده بتوانند با استفاده از قوانین مربوطه به خوبی از شرکت مورد نظر دفاع کنند. شایان ذکر است که امکان تغییر دادن ماهیت شرکت‌های تجاری نیز وجود داشته و این کار پیچیدگی‌های خاص خود را دارد.

هزینه استخدام وکیل شرکت

یکی از مهم‌ترین پرسش‌هایی که با آن روبه‌رو هستیم، هزینه استخدام وکیل انواع شرکت‌های تجاری است. در واقع، بسیاری از افراد تمایل دارند بدانند که رسیدگی به پرونده‌های مذکور با کمک یک وکیل چقدر هزینه در بر خواهد داشت.

هزینه استخدام یک وکیل شرکتهای تجاری به موارد مختلفی بستگی دارد . هر یک از آنها بر هزینه کلی استخدام یک وکیل شرکت تجاری معتبر تأثیر خاصی می‌گذارد. در واقع، شما نمی‌توانید انتظار یک نرخ کاملاً ثابت را در این زمینه داشته باشید.

وکلای مربوط به شرکت‌های تجاری دارای سطح دانش مختلفی هستند . به همین دلیل، هزینه استخدام آنها نیز کاملاً متغیر است. به طور کلی دو عامل اصلی میزان تجربه و میزان دانش، تعیین‌کننده میزان دستمزد و هزینه استخدام یک وکیل شرکتهای تجاری هستند.

وقتی به سراغ وکیل باتجربه در حل پرونده‌های موفق میروید، باید انتظار پرداخت هزینه متفاوتی نسبت به یک وکیل بی‌تجربه و تازه‌ کار را داشته باشید. البته در این شرایط هزینه وکیل شرکتهای تجاری مناسب به نظر می‌رسد و لازم نیست در این زمینه نگرانی خاصی داشته باشید.

برای استخدام یک وکیل مناسب باید به چه مواردی توجه کرد؟

برای استخدام وکیل شرکتهای تجاری باید موارد مختلفی را در نظر داشته باشید. عدم توجه به این موارد مختلف موجب می‌شود اکثر افراد نتوانند انتخاب مناسبی در این زمینه داشته باشند. از اینرو پرونده حقوقی آن‌ها با شکست روبرو شود.

در این بخش به چند فاکتور اساسی می‌پردازیم که در هنگام استخدام یک وکیل باید به آن توجه داشته باشید:

تعداد پرونده‌های موفق

همانطور که گفته شد، یکی از مهمترین موارد تعیین‌کننده در زمان استخدام هر نوع وکیلی، تعداد پرونده‌های موفق او است. شما باید بدنبال وکلایی باشید که تعداد پرونده‌های موفق آن‌ها بسیار بیشتر از پرونده‌های ناموفقشان است. این مورد را می‌توان فاکتوری اساسی برای کاربرانی دانست که قصد دارند در هر شرایطی و با هر نوع مستنداتی در پرونده مورد نظر خود پیروز شوند.

وکلایی که دارای پرونده‌های موفق زیادی هستند،‌ معمولاً میزان دانش بالایی دارند. وجود دانش و آگاهی بالا در وکیل شرکتهای تجاری موجب شده است تا او بتواند به این موفقیت دست یابد. بنابراین از جمله اصلی‌ترین فاکتورهای موجود در زمان تعیین و استخدام یک وکیل شرکت تجاری،‌ توجه به پرونده‌های موفق او است.

روش برخورد

مورد دیگری که در زمان استخدام وکیل باید در نظر داشته باشید، طرز برخورد او با شما است. وکلای برتر همواره برای مراجعه‌کنندگان خود احترام قائل هستند. آنان در همان جلسه اول تمام تلاش خود را بکار می‌‌گیرند تا پرونده مورد نظر را به بهترین شکل ممکن بررسی کنند. این بررسی مناسب موجب می‌شود تا او بتواند از شرایط کلی پرونده مطلع شود و آن شرایط را به نحو احسن به شما توضیح دهد.

متأسفانه برخی از وکلای کم تجربه این مورد را در نظر نمی‌گیرند . استفاده از خدمات چنین وکلایی طبیعتاً نتیجه دلخواه را بدنبال نخواهد داشت و تنها منجر به ایجاد ضررهای مالی هنگفت می‌شود. با انتخاب  وکیل شرکتهای تجاری که طرز برخورد مناسبی دارد، خیال خود را از بابت پیگیری مناسب پرونده مورد نظرتان راحت کنید.

کار تیمی

برخی از پرونده‌های حقوقی مربوط به شرکت‌های حقوقی آنقدر پیچیده هستند که استفاده از یک وکیل هیچ نتیجه خاصی را به دنبال نخواهد داشت. در چنین شرایطی استفاده تنها از یک وکیل می‌تواند منجر به طولانی شدن روند رسیدگی به پرونده مورد نظر شود.

در این موارد، بهترین کار استفاده از یک تیم متشکل از چند وکیل شرکت تجاری است. تیم مذکور از وکلای خاصی تشکیل شده است که در زمینه کار تیمی تجربه لازم را دارند . آنان می‌‌توانند تجارب مختلف را به بهترین شکل با یکدیگر در میان بگذارند و پرونده را در دادگاه مربوطه پیگیری کنند.

در این خصوص مؤسسات مختلفی به ارائه خدمات مرتبط با حل مشکلات تجاری شرکت‎ها می‌پردازند یکی از اینها ، گروه حقوقی تخصصی ملکی اداری است. این گروه حقوقی با داشتن کادر حرفه‌ای قادر است تمامی مسائل و چالش‌ها را با سریع‌ترین روش‌ مرتفع کند.

سخن پایانی

امروزه شرکت‌های تجاری مهم‌ترین بخش اقتصاد هر کشور را تشکیل می‌دهند. این شرکت‌ها با برخورداری از یک شخصیت حقوقی کاملاً مجزا به صورت مستقل عمل می‌کنند . به همین دلیل، رسیدگی به پرونده‌ آن‌ها ممکن است برای بسیاری از افراد عادی مبهم و گیج‌کننده باشد.

در این شرایط ، نیاز به استفاده از خدمات وکیل شرکتهای تجاری به چشم می‌خورد. وکلای شرکت‌های تجاری با برخورداری از دانش و آگاهی لازم شما را در زمینه کسب حق و حقوق شرکت یاری خواهند کرد. در صورتیکه نیازمند استخدام وکیل شرکت تجاری با تجربه هستید با ملکی اداری تماس بگیرید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up