وکالت دعاوی شرکت

با سلام.
کاربر گرامی لطفاً برای بهره مندی از خدمات وکالت و مشاوره با وکیل پایه یک دادگستری از ساعت 8 صبح تا 8 عصر با شماره 09125453894 تماس بگیرید.

وکالت دعاوی شرکت ، وکیل متخصص امور شرکت

وکالت دعاوی شرکت ها

وکالت دعاوی شرکت ها

بسیاری از مسائل حقوقی مربوط به شرکت ها می تواند تبدیل  به دعاوی شرکت شود. در این زمینه لازم است از قوانین و مقررات مختص تجاری مانند قانون تجارت استفاده شود. سپردن وکالت دعاوی شرکت به فردی کار آزموده که به خوبی از کلیه قوانین انواع شرکتها آگاه است، بسیار ضروری است.

قوانین موجود در این حوزه بسیار پیچیده و سرشار از نکاتی است که ممکن است همه مردم به خوبی به آنها واقف نباشند. در صورت نداشتن آگاهی لازم نسبت به مسائل حقوقی شرکت نمی‌توان عملکرد مناسبی در مورد ارائه دعاوی، دفاعیات و… نشان داد. بنابراین باید از یک مشاور حقوقی کمک گرفت.

چرا شرکتها رغبت چندانی به استفاده از وکیل شرکت نشان نمی دهند؟

مانند بسیاری از شرکتها شاید شما هم خیلی علاقه ای به استفاده از وکیل شرکت ندارید. احتمالاً تصور می کنید چرا باید حاصل دسترنج خود را به وکیلی بدهید که یا به او اعتماد ندارید. یا کار او را که به ظاهر ساده میرسد، بی ارزش تلقی می کنید.

 باید دانست تمام دعاوی حقوقی و مشکلاتی که ما را راهی مراجع قضایی می کند از همین موضوعات به ظاهر ساده ناشی می شود. مثلاً به عنوان شاهد ورقه ای را امضاء کرده ایم. لیست حقوق کارکنان را به موقع پرداخت نکرده ایم. قراردادی را منعقد کرده ایم که به خاطر یک عبارت ساده مشکلات عدیده برای مجموعه خود ببار آورده ایم. این قبیل موارد موضوعات ساده ای به نظر میرسند. که فقط با اندکی هزینه بابت حق الزحمه وکیل بسادگی میتوان جلو آن را گرفت.

همین موضوعات ساده هستند که امواج سهمگین در شرکت ایجاد می کندد. حتی در مواردی شرکت را تا مرز ورشکستگی پیش میبرند. و دیگر همه چیز تمام میشود. بیایید دوراندیش باشید و فقط بخش بسیار اندکی از سرمایه خود را صرف پرداخت حق الزحمه وکیل کنید و خودتان را دچار مشکلات بزرگ نکنید.

دعاوی مربوط به شرکتها شامل چه مواردی است؟

وکالت دعاوی شرکت مستلزم آگاهی وکیل دعاوی شرکت تجاری  نسبت به قوانین شرکتها می باشد.  در ادامه به بعضی از این موضوعات اشاره می کنیم:

  • انواع دعاوی مربوط به ثبت شرکت

برخی دعاوی قبل از آنکه شرکت بخواهد کارش را آغاز نماید مطرح می شود. یعنی زمانی که وکیل ثبت شرکت بدنبال انجام امورات مربوط به ثبت شرکت و موسسه است با دعاوی دیگر شرکتها مواجه می شود.البته گاهی نیز بدلیل سوء استفاده دیگران از نام و عنوان شرکت لازم است شرکتی با سابقه چند ساله ، علیه یک شرکت جدید دعوای حقوقی مطرح کند. در این خصوص انواع دعاوی مطرح هستند.

  • دعاوی مربوط به ورشکستی

وکالت دعاوی شرکت در این باره مربوط به وقتی است که یکی از مسئولین شرکت بخواهد ادعای ورشکستگی شرکت را مطرح کند. در این حالت باید اقامه دعاوی در محل اصلی آن شرکت صورت بگیرد. در بسیاری از موارد این ادعای ورشکستگی حقیقت ندارد. بنابراین ضروری است  وکیل با تجربه دعاوی شرکت برای بررسی طرح دعاوی صورت گرفته حضور داشته باشد.

  • طرح دعاوی درباره اصل شرکت

این موضوع مربوط به بروز اختلاف در مورد مقدار سرمایه هر یک از شرکای شرکت یا مسئولیت های آنان می ‌باشد. در این حالت مرکز اصلی شرکت به عنوان محل اقامت فرد است و اقامه دعاوی باید در آن جا صورت بگیرد.

  • هر نوع دعاوی مطرح شده فیما بین شرکای شرکت و خود شرکت

وکالت دعاوی مطرح شده درباره شرکت در این مورد مستلزم داشتن دانش کافی برای تفکیک پیروی از استثنا یا اصل می باشد تا بتواند به خوبی این موضوع را مشخص نماید.

  • دعاوی مطرح شده از سوی شرکت علیه شرکای شرکت

دعاوی مطرح شده علیه شرکای شرکت از استثنا پیروی می نمایند. حتی در مواردی که محل اقامت خوانده دعاوی، خارج از شرکت باشد. پس وکالت دعاوی شرکت از سوی وکیل متبحر در این زمینه بسیار مهم است. چرا که به دلیل پیچیدگی های این موضوع بعید به نظر می رسد که اقامه دعوی به تنهایی، بتواند موثر واقع شود.

دیگر دعاوی مطرح در شرکتها 

درخصوص برخی از رایج ترین دعاوی مطرح شده در مورد شرکت ها توضیح دادیم، در ادامه به سایر موضوعاتی که وکالت دعاوی شرکت را مهم و با اهمیت می سازد ، اشاره می کنیم:

  • اختلاف و دعوا در مورد نام شرکت
  • دعوا در مورد علائم تجاری
  • اختلاف بین شرکاء
  • و…

قوانین دادرسی درخصوص دعاوی شرکتها 

  • کیفری: براساس قوانین، رسیدگی به این دعاوی در محل وقوع جرم انجام می پذیرد.
  • حقوقی: در خصوص این گونه دعاوی، ملاک عمل ، توجه به استناد به قانون آئین دادرسی مدنی ، قانون تجارت ، قوانین خاص نظیر قانون تجارت الکترونیک و ….. می باشد.

خصوصیات وکیل شرکت

خصوصیات وکیل شرکت

خصوصیات وکیل شرکت

به طور کلی وکیل شرکت باید دارای خصوصیات و ویژگی هایی باشد، از جمله :

از دانش و مهارت لازم در مورد انعقاد قراردادهای شرکت برخوردار باشد. بتواند مدیریت مذاکرات را بخوبی برعهده بگیرد و فن بیان بالایی داشته باشد.

وظایف وکیل دعاوی شرکت 

فردی که وکالت دعاوی شرکت را برعهده می گیرد وظایف مهمی برعهده دارد. وی باید بتواند در مورد مسائل زیر اقدامات حقوقی لازم را برای حفظ منافع شرکت انجام دهد:

  • ارایه دعاوی شرکت در دادگاه و پیشبرد کلیه مراحل قانونی آن مثل تنظیم و ارائه دادخواست، شکواییه، درخواست تجدید نظر و…
  • پیگیری وضعیت آراء صادره از سوی دادگاه و لزوم به اجرا درآمدن آنها
  • ارائه خدمات و مشاوره حقوقی

از چه طریق می توان احتمال مطرح شدن دعاوی علیه شرکت را کاهش داد؟

بهتر است قبل از اقامه هرگونه دعاوی علیه شرکت، تمام اقدامات لازم برای پیشگیری از بروز چنین مشکلی را انجام داد. وکیلی که وکالت دعاوی شرکت را برعهده دارد در این زمینه می تواند بسیار نقش پررنگی داشته باشد. وی ضمن ارائه نکات قانونی و حقوقی مهم و نظارت بر حسن اجرای آنها توانایی آن را دارد که از اقامه بسیاری از دعاوی علیه شرکت پیشگیری کند. موارد زیر از جمله راههایی است که می توان از طریق آنها ، مطرح شدن دعاوی علیه شرکت را به حداقل رسانید:

ذکر دقیق جزئیات لازم بصورت مکتوب

مطالعه دقیق قراردادها قبل از امضا 

برقراری روابط صادقانه با ذینفعان

ارائه آموزشهای لازم به کارکنان

استفاده از مشاور حقوقی

جمع بندی مطالب

 یکی از شاخه های پرکاربرد حقوقی، مسائل حقوقی مربوط به شرکت می‌باشد. پیچیدگی قوانین حاکم بر یک شرکت، لزوم سپردن امور حقوقی مربوط به آن شرکت و نیز استفاده از وکالت دعاوی شرکت توسط یک وکیل با تجربه را به خوبی نشان می دهد. توجه به این موضوع می تواند مدیران شرکت را درباره کاهش مشکلات حقوقی آسوده خاطر نماید.

مطلب مرتبط | وکیل پرونده حقوقی شرکت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up