بهترین وکیل پایه یک کیست؟

با سلام.
کاربر گرامی لطفاً برای بهره مندی از خدمات وکالت و مشاوره با وکیل پایه یک دادگستری از ساعت 8 صبح تا 8 شب با شماره 09125453894 تماس بگیرید.

بهترین وکیل پایه یک کیست/ توضیحی مفصل

وکیل پایه یک چگونه وکیلی است؟

وکیل پایه یک چگونه وکیلی است؟

دعاوی حقوقی و کیفری بخشی از زندگی اجتماعی را تشکیل می‌دهند. به دلیل پیچیدگی و اهمیت این دعاوی برای حل بیشتر این پرونده‌ها از کمک وکلا استفاده می‌شود. حتماً عنوان وکیل پایه یک را شنیده‌اید. وکیل پایه یک از نظر حرفه‌ای در بالاترین سطح تخصص قرار دارد. در این مقاله به پرسش وکیل پایه یک کیست پاسخ می‌دهیم.

وکیل پایه باید یک مدرک تحصیلی معتبر داشته و علاوه بر تحصیلات آکادمیک صلاحیت‌های عمومی نیز داشته باشد. وکلایی که صلاحیت پایه یک را کسب می‌کنند، لازم است آزمون‌های خاصی را بگذرانند تا به این درجه برسند. اگر دوست دارید بدانید وکیل پایه یک کیست خواندن این مقاله برایتان سودمند خواهد بود.

وکیل پایه یک کیست و چگونه عمل میکند؟

اما وکیل پایه یک کیست؟ وکیل پایه یک دادگستری به وکیلی گفته می‌شود که در رشتۀ حقوق یا رشته‌های مرتبط تحصیل کرده و پس از گذراندن آزمون وکالت جواز لازم را کسب کرده است. آن دسته از دانش‌آموختگان رشتۀ حقوق که در آزمون وکالت کانون وکلایی دادگستری شرکت می‌کنند مستقیماً وکیل پایه یک می‌شوند.

مطلب مرتبط | بهترین وکیل پایه یک تهران

افرادی که در رشته‌های حقوق یا دیگر رشته‌های مرتبط تحصیل کرده‌اند و در آزمون مرکز مشاوران قوۀ قضاییه شرکت می‌کنند ابتدا وکیل پایه دو و سپس وکیل پایه یک می‌شوند. داوطلبان باید پیش از دریافت پروانه یک دوره کارآموزی نیز بگذرانند تا جواز خود را دریافت کنند.

وکیلان پایه یک باید در رشتۀ حقوق یا رشته‌های مربوط تحصیل کرده باشند. از جمله این رشته‌های مرتبط، رشتۀ فقه و حقوق است. برای ورود به شغل وکالت هم می‌توان از طریق کنکور سراسری و دانشگاه اقدام کرد و هم می‌توان با معادل‌سازی مدرک حوزه علمیه وارد این عرصه شد.

حوزه فعالیت و دایره اختیارات وکیل پایه یک

حیطه فعالیت وکیل پایه یک تا کجاست؟

حیطه فعالیت وکیل پایه یک تا کجاست؟

در این قسمت به اختیارات وکیل پایه یک می‌پردازیم. اگر دوست دارید بدانید وکیل پایه یک کیست به خواندن ادامه دهید. افرادی که پروانه وکالت خود را دریافت کرده‌اند می‌توانند در کلیۀ دعاوی حقوقی یا کیفری به فعالیت بپردازند. دایره اختیارات وکلای پایه یک بسیار گسترده است و طیف وسیعی از مسائل قضایی را در برمی‌گیرد. وکیلان می‌توانند در دادگاه یا دیگر مراجع صالح حضور یافته به دفاع از موکل خود بپردازند.

مطلب مفید | وکیل کیفری خوب

وکلا مجازند به‌جای موکل خود در دادگاه حاضر شوند. از دیگر اختیارات این وکلا می‌توان به تنظیم و طرح شکوائیه برای دعاوی مختلف حقوقی یا کیفری اشاره کرد. در موارد خاص وکیلان می‌توانند دایره اختیارات خود را افزایش داده و در مکان‌های خاص نیز حاضر شوند.

حوزۀ فعالیت وکیلان پایه یک شامل تمام پرونده‌های حقوقی و کیفری است. از مهم‌ترین این پرونده می‌توان به پرونده‌های مهاجرت، دعاوی مربوط به مسائل خانوادگی (طلاق، مهریه، قیمومیت و …)، دعاوی مالی و تمام دعاوی مربوط به شرکت‌های خصوصی یا دولتی اشاره کرد.

مطلب مفید | وکیل ملکی خوب تهران

معمولاً هر وکیل پایه یک بیشتر در یکی از حوزه‌های یادشده تخصص بیشتری دارد و بیشتر به آن حیطه می‌پردازد؛ مثلاً ممکن است وکیلی در دعاوی خانوادگی صاحب تبحر و تجربه باشد و وکیل دیگری بیشتر در امور مالی فعالیت کند. وکیلان در انتخاب حوزۀ مدنظر محدودیتی ندارند؛ بااین‌وجود در عمل هر یک از وکلای پایه یک ‌در یک یا چند مورد از این حیطه‌ها فعال هستند.

وکیل پایه یک چه فرقی با وکیل پایه دو دارد؟

تا اینجا دانستیم که وکیل پایه یک کیست. در این قسمت به تفاوت بین وکیل پایه یک و دو می‌پردازیم. همان‌طور که از نام این دو عنوان برمی‌آید وکیل پایه یک از نظر تخصص بر وکیل پایه دو تقدم دارد. وکیل پایه یک در انتخاب پرونده‌ها محدودیتی ندارد؛ اما وکیل پایه دو تنها می‌تواند در برخی پرونده‌های خاص فعالیت کند.

وکیلان پایه یک می­تواند در تمام پرونده‌های قضایی اعم از کیفری و حقوقی فعالیت کنند. در مقابل، وکلای پایه دو تنها مجازند در آن دسته پرونده‌های کیفری مشارکت داشته باشند که جزای آنها تعزیری باشد. این دسته از وکلا در پرونده‌های حقوقی نیز محدودیت دارند و باید فقط در آن دسته از پرونده‌های حقوقی فعالیت کنند که بار مالی آن‌ها از 250 میلیون تومان کمتر باشد. وکیل پایه دو اجازه ندارد در دعاوی نکاح و نفی یا اثبات نسب مشارکت کند.

حق‌الوکالة وکیل پایه یک

هزینه وکیل پایه یک

هزینه وکیل پایه یک

حال که تا حدودی دانستیم وکیل پایه یک کیست؟ باید بدانیم میزان حق‌الزحمۀ وکیل کاملاً به توافق بین وکیل و موکل بستگی دارد. اگر طرفین به توافقی برسند مبلغ توافقی اعتبار قانونی دارد. نرخ مصوب حق‌الوکاله در دعاوی مالی به‌صورت درصدی از مبلغ خواسته تعیین می‌شود و به بار مالی پرونده بستگی دارد.

میزان دقیق مبلغ حق‌الوکاله به وکیل و شرایط خاص پرونده بستگی دارد و نمی‌توان برای تمام پرونده‌ها نرخ ثابتی تعیین کرد. نرخ حق‌الوکاله هرسال توسط قوۀ قضاییه تصویب می‌شود. در حال حاضر نرخ مصوب حق‌الزحمه به شرح زیر است:

دعویحق‌الوکاله
مطالعۀ پرونده توسط وکیل2 تا 5 میلیون ریال
تنظیم دادخواست، اظهارنامه، متن لایحۀ دفاعیه و تنظیم متن شکوائیهتا سقف 5 میلیون ریال
تا پانصد میلیون ریالهشت درصد پرونده
نسبت به مازاد بر مبلغ پانصد میلیون ریال تا دو میلیارد ریالهفت درصد پرونده
نسبت به مازاد بر مبلغ دو میلیارد ریال تا ده میلیارد ریالپنج درصد پرونده
نسبت به مازاد بر مبلغ ده میلیارد ریال تا سی میلیارد ریالچهار درصد پرونده
از سی میلیارد ریال به بالاسه درصد پرونده

توصیه‌هایی جهت انتخاب بهترین وکیل

بعد از آنکه دانستیم وکیل پایه یک کیست؟ در ادامه به دلیل اهمیتی که مسائل کیفری و حقوقی دارند، توصیه می‌شود برای حل مشکلات و پرونده‌های پیچیده از کمک یک وکیل ماهر استفاده شود. لازم است هنگام انتخاب وکیل موردنظر دقت لازم را به خرج دهید؛ در غیر این صورت ممکن است متحمل زیان‌های مالی و غیرمالی شوید.

امروزه در رسانه‌های زیادی تبلیغ وکیل یا مؤسسه‌های حقوقی را می‌بینیم. توصیه می‌کنیم برای انتخاب وکیل پایه یک خوب از ملاک‌های منطقی استفاده کرده و فریب تبلیغات را نخورید. عناوین و القاب وکیل نمی‌تواند میزان مهارت و تبحر وی را نشان دهد و به همین دلیل این‌گونه تبلیغات ممکن است گمراه‌کننده باشد.

هنگام انتخاب وکیل لازم است به حیطۀ تخصصی آن نیز توجه کنید. ممکن است وکیلی در یک زمینه تبحر داشته باشد؛ اما در حیطۀ موردنظر شما تجربه نداشته باشد. مهم‌ترین عواملی که باید هنگام انتخاب وکیل موردتوجه قرار گیرند عبارت‌ از دانش، مهارت، تحصیلات و تجربه است.

توصیه می‌کنیم برای انتخاب وکیل موردنظر با یک منبع آگاه مشورت کنید. استفاده از تجربیات دیگران در انتخاب وکیل کمک زیادی می‌کند. شما می‌توانید جهت انتخاب بهترین وکیل پایه یک با ما در ارتباط باشید. کارشناسان ما آمادۀ ارائۀ مشورت به شما هستند.

بهترین وکیل پایه یک را از کجا پیدا کنیم؟

پیدا کردن وکیل پایه یک خوب

پیدا کردن وکیل پایه یک خوب

برای انتخاب وکیل می‌توانید به مؤسسات حقوقی یا دفاتر وکالت مراجعه کنید. توصیه می‌کنیم برای پیشگیری از مشکلات احتمالی برای انتخاب وکیل خوب با یک منبع آگاه مشورت کنید. همان‌طور که می‌دانید شکایت از وکیل کار دشواری است؛ به همین دلیل بهتر است در انتخاب خود دقت کنید تا با مشکل مواجه نشوید. شما می‌توانید برای انتخاب بهترین وکیل پایه یک با ما در ارتباط باشید. کارشناسان ما آمادۀ پاسخگویی به پرسش‌های شما در مورد انواع پرونده‌های حقوقی یا کیفری است.

چرا باید از وکیل کمک گرفت؟

لازم به ذکر است حل پرونده‌های حقوقی یا کیفری الزاماً به حضور وکیل پایه یک نیاز ندارد. بسیاری از پرونده‌ها را می‌توان بدون کمک وکیل نیز حل کرد. بااین‌حال برای آن دسته از پرونده‌ها پیچیدگی زیادی دارند یا شانس پیروزی در آنها کم است بهتر است از یک وکیل ماهر کمک بگیرید.

مطلب مفید | وکیل خانواده خانم

در پرونده‌هایی که بار مالی سنگینی دارند حضور وکیل پایه یک اهمیت زیادی دارد. در چنین مواردی ممکن است به دلیل اینکه از یک وکیل کمک نگرفته‌اید متحمل زیان‌های مالی شوید. کمک‌گرفتن از وکیل مزایایی دارد. از جمله مزایای این کار افزایش شانس موفقیت در پرونده است. اگر دوست دارید بیشتر در مورد اینکه وکیل پایه یک کیست بدانید با ما در ارتباط باشید.

وکیلان به دلیل ارتباطاتی که دارند می‌توانند در موارد خاص به موکل خود کمک کنند. یک وکیل آگاه به جدیدترین قوانین و تبصره‌ها آگاه است و پیچیدگی‌های نظام اداری و قضایی را به‌خوبی می‌شناسد؛ ازاین‌رو یک وکیل باتجربه می‌تواند فرایند حل پرونده را سریع‌تر و بهتر پیش ببرد.

 مشاوره حقوقی با وکیل 

مشاوره با وکیل پایه یک

مشاوره با وکیل پایه یک

وکیل پایه یک علاوه بر حل پرونده‌ها به ارائۀ مشاوره حقوقی نیز می‌پردازد. معمولاً برای جلسات مشاوره نیز حق‌الوکاله دریافت می‌شود؛ اما برخی از وکیلان برای جلسۀ مشاوره هزینه‌ای دریافت نمی‌کنند. مبلغ حق‌الوکاله برای هر ساعت مشاوره، به وکیل بستگی دارد و چند صدهزار تومان می‌شود.

در مشاوره حقوقی با وکیل، وی پروندۀ موکل خود را بررسی و موکل را راهنمایی می‌کنند. توصیه می‌شود پیش از سپردن پرونده به وکیل ابتدا از وی مشاوره بگیرید. در جلسۀ مشاوره ابتدا پرونده و شرایط آن بررسی می‌شود. وکیل در این هنگام شانس پیروزی در پرونده را بررسی و اعلام می‌کند. توافق بر سر مبلغ حق‌الوکاله نیز در این مرحله انجام می‌شود.

آیا می‌توان حق‌الوکالۀ وکیل را قسط‌ بندی کرد؟

بله؛ معمولاً حق‌الوکاله را در دو قسط پرداخت می‌کنند. قسط اول را پس از مشاوره و در آغاز امر دریافت می‌کنند و دومین قسط را پس از اتمام پرونده از موکل می‌گیرند. همان‌طور که گفته شد حق‌الوکاله کاملاً به نظر وکیل و موکل وی بستگی دارد. حق‌الزحمۀ وکیل را می‌توان با توافق در تعداد بیشتری قسط نیز پرداخت کرد. اگر وکیل شما موافقت کند می‌توان تعداد اقساط را تا سه یا چهار قسط نیز افزایش داد.

جمع‌بندی

وکیل پایه یک کیست؟ باید دانست وکیل پایه یک فردی است که در رشتۀ حقوق یا فقه و حقوق تحصیل کرده و صلاحیت لازم برای وکالت را از طریق گذراندن آزمون وکالت و دوره‌های کارآموزی به دست آورده باشد. وکیل پایه یک از نظر تخصص بالاترین درجه از مهارت را دارد و از این نظر بر وکلای  دیگر برتری دارد. اگر در مورد وکالت یا پرونده‌های حقوقی و کیفری پرسشی دارید می‌توانید آن را با ما در میان بگذارید. کارشناسان مسلط به قانون مدنی و قوانین کیفری و آیین دادرسی و … آمادۀ ارائۀ مشاوره به شما هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up