تنظیم قرارداد مشارکت در ساخت

با سلام.
کاربر گرامی لطفاً برای بهره مندی از خدمات وکالت و مشاوره با وکیل پایه یک دادگستری از ساعت 8 صبح تا 8 شب با شماره 09125453894 تماس بگیرید.

تنظیم قرارداد مشارکت در ساخت

قرارداد مشارکت در ساخت

قرارداد مشارکت در ساخت

با اصول تنظیم قرارداد مشارکت در ساخت آشنا شوید

عقد یا قرارداد مشارکت ساخت از جمله مهم‌ترین عقودی به شمار می‌آید که امروزه در کشور ما بوفور از آن استفاده می‌کنند. تنظیم قرارداد مشارکت در ساخت نیازمند آشنایی با اصول خاصی است که بیشتر مردم آگاهی چندانی از آن ندارند.

البته، دلیل این امر عدم احساس ضرورت به یادگیری اصول قرارداد نویسی توسط مردم است.

مطلب مفید | داوری قرارداد مشارکت در ساخت

قرارداد مشارکت در ساخت بین یک یا چند نفربه‌عنوان مالک و یک یا چند فرد به‌عنوان سازنده بسته می‌شود.

در این قرارداد طرف سازنده معتهد می‌گردد تا وظیفه ساخت بنای مدنظر را بر عهده بگیرد و طرف مالک نیز معمولاً وظیفه تأمین زمین را بر عهده خواهد داشت.

تنظیم‌ چنین قراردادهایی کار ساده‌ای نیست و باید قوانین مرتبط با مشارکت در ساخت را درک نمود. در واقع بخش عظیمی از مشکلات حقوقی مربوط به این قراردادها به دلیل پیچیدگی‌های قرارداد است.

با ما همراه باشید تا در رابطه اصول تنظیم قرارداد مشارکت در ساخت اطلاعات مختصر و اولیه را در اختیار شما کاربران گرامی قرار دهیم.

تنظیم قرارداد مشارکت ساخت توسط وکیل 

تنظیم قرارداد مشارکت ساخت توسط وکیل

مدل‌های مختلف قرارداد مشارکت

یکی از مهم‌ترین مواردی که در زمینه تنظیم قرارداد مشارکت در ساخت باید به آن توجه کرد، توجه به مدل‌های مختلف این نوع قرارداد است. قراردادهای مشارکت در ساخت نیز مانند اکثر قراردادها مدل‌های مختلفی دارند که آشنایی با آن‌ها یک نوع ضرورت به شمار می‌آيد.

در نخستین مدل از این قراردا‌دها یکی از افراد یک زمین را در اختیار فرد دیگر قرار می‌دهد و طرف دوم مسئولیت پرداخت کلیه هزینه‌های ساخت بنا را بر عهده می‌گیرد. این نوع قرارداد را می‌توان ساده‌ترین مدل از قراردادهای مشارکت در ساخت دانست.

در هنگام تنظیم این قراردادها مواردی همچون قیمت زمین ذکر نمی‌شود، اما طرف سازنده به این امر اشاره می‌‌کند که پس از یک مدت معین، ساختمان مدنظر را برابر شرایطی که در قرارداد ذکر میشود در اختیار فرد مقابل قرار می‌دهد.

مطلب مفید | وکیل تخلیه و بلند کردن مستاجر

مدل دوم این نوع قرارداد مربوط به شرایطی است که مالک توافق می‌کند در ازای تکمیل هر مرحله از ساخت، یک قسمت خاص از ساختمان در اختیار طرف سازنده قرار بگیرد.

به‌عنوان‌مثال،‌ این مورد ذکر می‌شود که پس از اجرای نمای ساختمان سه دانگ آن به طرف سازنده داده می‌شود.

مدل سوم قراردادهای مشارکت در ساخت را می‌توان مدلی دانست که طرف سازنده حتی پیش از ساخت بنای مربوطه صاحب بخشی از زمین می‌شود.

به‌عنوان‌مثال پیش از ساخت بنا توافق میشود بیست واحد از کل ساختمان مدنظر در اختیار سازنده قرار بگیرد. تنظیم قرارداد مشارکت در ساخت در هر یک از مدل‌های فوق‌ باید بصورت رسمی باشد.

اصول تنظیم‌ قرارداد مشارکت در ساخت

اصول تنظیم‌ قرارداد مشارکت در ساخت

منظور از رسمی‌بودن قرارداد چه چیزی است؟

گفتیم که تنظیم قرارداد مشارکت در ساخت باید رسمی باشد. رسمی‌بودن تنظیم چنین قراردادهایی نه‌تنها یک مزیت بلکه یک ضرورت محسوب می‌‌شود.

زمانی که قرارداد مربوطه به شکل کاملاً رسمی توسط وکیل تنظیم شود، هر دو طرف قرارداد اطمینان بیشتری نسبت به اجرای آن خواهند داشت.

به عبارت دیگر هر یک از طرفین قرارداد دقیقاً می‌داند که چه کاری را در چه زمانی باید انجام دهد.

عدم تنظیم قرارداد به شکل رسمی قطعاً‌ موجب به وجود آمدن مشکلات بسیار زیادی می‌شود. از جمله این مشکلات می‌توان به دعاوی راجع به ابهام و اختلاف در زمینه وظایف و تعهدات طرفین قرارداد است.

وقتی که قرارداد بصورت رسمی تنظیم نشود، قاعدتاً هر یک از طرفین می‌توانند از انجام مسئولیت خود سر باز زنند و این امر نتیجه‌ای به جز هرج‌ومرج ندارد.

تفاوتی ندارد که میخواهید قرارداد مشارکت ساخت شما از چه نوعی باشد. در هر حال همواره امکان تنظیم قرارداد مشارکت در ساخت توسط یک وکیل مجرب وجود دارد. به یاد داشته باشید عدم استفاده از وکلای با تجربه می‌تواند خسارات فراوانی را متوجه شما کند.

عدم تنظیم‌ قرارداد و طرح دعاوی حقوقی وقت بسیار زیادی را از شما خواهد گرفت. زیرا بخش اعظم وقت شما صرف مراجعه به مراجع حقوقی جهت رسیدگی به پرونده‌ خواهد شد.

تنظیم قراداد مشارکت در ساخت ، امر تخخصی است

تنظیم قرارداد مشارکت در ساخت نیازمند بهره‌گیری از خدمات وکلایی است که به‌صورت تخصصی در این زمینه فعالیت می‌کنند.

اگرچه وکلای عادی نیز می‌توانند نسبت به تنظیم این قراردادها بپردازند، اما هر امر ویژه‌ای نیازمند بهره‌گیری از متخصصان مربوطه است.

وکیل تنظیم قرارداد مشارکت در ساخت آشنایی کامل با قراردادها دارد و می‌‌تواند به راحتی در این زمینه به شما کمک کند.

این افراد سال‌ها در چنین زمینه‌ای مشغول به کار بوده‌اند و به همین دلیل باتوجه‌ به شرایط طرفین و همچنین خواسته‌های آنان قرارداد مربوطه را به نحو مناسب تهیه خواهند کرد.

وکیلی که جهت تنظیم قرارداد به وی مراجعه می‌کنید باید علاوه بر تجربه، دارای دانش کافی نیز باشد.

قوانین و مقررات مربوط به این مسائل خیلی سریع تغییر پیدا می‌کنند و به همین دلیل لازم است که وکیل مورد مراجعه نیز دانش خود را به‌ روز نگه دارد.

وکلای تنظیم قراردادهای مربوط به مشارکت ساخت از همان ابتدای تعیین قرارداد تا انتهای آن در کنار شما خواهند بود.

در صورت وجود هرگونه مشکلی به شما راهنمایی‌های لازم را ارائه می‌کنند.

خوشبختانه هزینه بکارگیری چنین وکلایی بالا نیست و همه کاربران می‌توانند با کمک آن‌ها نسبت به تعیین یک قرارداد کاملاً رسمی اقدام کنند.

سخن پایانی

امروزه این امکان برای سازندگان و مالکان زمین فراهم آمده است تا با انعقاد قرارداد و مشارکت یکدیگر نسبت به ساخت یک بنا در مکان مشخصی اقدام کنند.

به این نوع قراردادها که بین سازنده و مالک بسته می‌شود، قرارداد مشارکت در ساخت می‌گویند. این قراردادها دارای شرایط خاص خود هستند.

تنظیم قرارداد مشارکت در ساخت کار هرکسی نیست و باید حتماً‌ توسط متخصصان امر صورت بگیرد.

در صورت نیاز به تنظیم هر نوع قرارداد مشارکتی می‌‌توانید با گروه حقوقی تخصصی ملکی اداری تماس بگیرید .

مفتخر هستیم تا برترین خدمات حقوقی را با بهترین قیمت به شما ارائه کنیم.

مطلب مفید | الزام به تنظیم سند وکالت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up