مزایده فروش املاک ستاد اجرایی فرمان امام

با سلام.
کاربر گرامی لطفاً برای بهره مندی از خدمات وکالت و مشاوره با وکیل پایه یک دادگستری از ساعت 8 صبح تا 8 شب با شماره 09125453894 تماس بگیرید.

مزایده فروش املاک ستاد اجرایی فرمان امام

فروش مزایده ای املاک ستاد اجرایی

فروش مزایده ای املاک ستاد اجرایی

مطابق با قانون اصل ۴۹ قانون اساسی املاکی در کشور وجود دارد که جزء اموال مصادره شده محسوب می گردند. ستاد اجرایی فرمان امام وظیفه دارد تا از طریق برگزاری مزایده فروش املاک، آنها را به فروش برساند. در این مقاله قصد داریم بطور مختصر با روند اقدامات ستاد اجرایی فرمان امام در خصوص برگزاری مزایده آشنا شویم.

مطلب مفید | بازپس گیری ملک مصادره شده

آشنایی با اصل 49 از قانون اساسی

مبنای اصلی مزایده فروش املاک ستاد اجرایی، مربوط‌ به اجرای قانون اصل ۴۹‌ از قانون اساسی می باشد. از این رو آشنایی با این قانون برای درک بهتر این ساز و کار ضروری است. قانون دولت را مکلف ساخته تمام اموال نامشروع را در اختیار بگیرد. اموالی که از راه هایی مانند ربا، رشوه خواری، اختلاس، دزدی، انواع سوء استفاده و… بدست آمده اند. سپس تمام این اموال را به صاحبین اصلی بازگرداند. با این وجود ممکن است صاحبین اصلی این اموال مشخص نباشد. در این صورت اموال جزء بیت المال خواهد بود. رسیدگی به پرونده های این چنینی و اثبات شرعی بودن احکام صادره، توسط دادگاه های انقلاب انجام می شود.

مزایده فروش املاک

ستاد اجرایی موظف است تمام درآمد های حاصله را در امور شرعی و مطابق با قوانین خاص مصرف کند. درآمد های این ستاد در در مراکزی مانند بنیاد جانبازان، بنیاد مسکن، بنیاد شهید و کمیته امداد امام خمینی مصرف می شوند.

مطلب مفید | ابطال سند ستاد اجرایی

مزایده فروش املاک مصادره شده از دیگر وظایف این ستاد به شمار می رود. به طور کلی در انواع مزایده فروش املاک ، فروشندگان حقیقی و حقوقی می توانند اموال خود اعم از اموال منقول و غیر منقول را به فروش برسانند. مزایده ها ممکن است یک یا چند خریدار داشته باشند که دقیقاً مانند فروشنده امکان دارد اشخاص حقیقی یا حقوقی باشند. فروش این اموال ممکن است به خاطر احکام قانونی و یا عدم نیاز به استفاده از آن باشد.

از اصلی ترین مراحل اجرای احکام مدنی می توان به فروش اموال غیرمنقول اشاره کرد. ماهیت این اموال به گونه ای است که امکان استفاده از آنها به منظور اسکان و تجارت در مناطق شهری وجود دارد. همچنین زراعت و کشت و کار در مناطق روستایی امکان پذیر است. وجود این اموال از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد و مشمول مقررات خاصی است.

سرنوشت املاک مصادره شده چگونه خواهد بود؟

سرنوشت املاک مصادره ای

سرنوشت املاک مصادره ای

زمینها و خانه‌ های خالی زیادی هستند که به ستاد اجرایی فرمان امام معرفی می شوند. این املاک ابتدا به دقت مورد بررسی و تحقیق قرار میگیرند. سپس در مورد سرنوشت آنها در دادگاه انقلاب اسلامی تصمیم گیری می شود.

در برخی شعب دادگاه انقلاب اسلامی که مختص پرونده های اصل ۴۹ قانون اساسی است ، در مورد مصادره اموال تصمیم گیری می شود. پس از آن که حکم دادگاه مبنی بر مصادره زمین یا خانه صادر گردید، حکم صادره لازم الاجراست. پس از این مرحله زمین یا خانه ، تحویل ستاد اجرایی فرمان امام می شود. در این مرحله ، ستاد به عنوان  نماینده قانونی بیت‌المال تلقی می گردد.

روند مزایده فروش املاک مصادره ای

پس از این که املاک مد نظر به ستاد اجرایی فرمان امام معرفی گردید، روند قانونی برای اجرای فرآیند مزایده فروش املاک آغاز می گردد. مزایده فروش املاک توسط ستاد اجرایی فرمان امام ، برابر قانون صورت می پذیرد. نخستین مرحله برای اجرای مزایده توسط این ستاد، انتشار آگهی های مزایده می باشد.

مطلب مفید | شکایت از ستاد اجرایی فرمان امام

این آگهی ها به صورت رسمی توسط وبسایت این ستاد منتشر می شود. به این ترتیب برگزاری مزایده به اطلاع عموم مردم می رسد. تمام افرادی که از برگزاری مزایده مطلع شوند، می توانند برای شرکت در آن اقدام کنند.

تاریخ برگزاری مزایده همچنین محل و ساعت دقیق نیز در سایت رسمی این ستاد به طور کامل اطلاع رسانی خواهد شد. اجرای مزایده با رعایت کامل قوانین مربوطه جریان خواهد داشت و ناظران ستاد اجرایی به طور کامل بر روند اجرای مزایده نظارت می کنند.

سخن پایانی

مزایده فروش املاک توسط ستاد اجرایی فرمان امام یکی از مهم ترین وظایف این ارگان می باشد. کلیه مراحل این مزایده توسط ستاد برنامه ریزی و اجرا می شود.

مطلب مفید | وکیل ستاد اجرایی و اصل 49

7 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • جابرکلاشی
    3 اکتبر 2023 21:43

    سلام در استان اردبیل درمورد مزایده کارکنان جواب درست حسابی درمورد مزایده نمیدند
    یا آگهی نمی‌کنند ما با کجا تماس بگیریم
    خودشان توسط دوستانشان درمزایده شرکت می‌کنند

    پاسخ
    • سلام.
      یا باید به بازرسی سازمان مد نظر مراجعه نمایید یا سازمان بازرسی کل کشور.

      پاسخ
  • وحیدرضا رادمهر
    20 جولای 2022 06:14

    املاک من رو فایلی کمدی کردند به ارزش ۵۰۰ میلیارد ۱۱ پلاک ثبتی مدارک مالکیت من و ۵ سند رسمی پیش نویس که توسط دفتر اسناد صادر و در دفتر املاک ثبت شده رو امحا کردند و سایقه مالکیت من رو برداشتند مدارک ستاد فرمان رو گذاشتن در صورتی که رای احراز مالکیت دارم وکیل قوی که پرونده کمدی رو جمع میکند تماس بگیرن هرمبلغی عکهزینه داره مشکل نیست تمام مدارک مالکیت شکواییه ها گزارش تخلف و سواستفاده از اختیارات ستادفرمان و ارتشا کارکنان حفاظت و پایان مهلت فایلی پرونده اطلاعات سپاه به پلکایان رسیده و مدارکم تکمیله اخطاریه ورود به دفتر املاک بچیلچا پاسخ استعلام آنلاین بند ز و صدور بنچاق از دفاچترخانه رو خواستم ۰۹۳۵۵۵۵۹۹۵۵ وحید رضا رادمهر

    پاسخ
  • کسی که زمین مزایده اونم از ستاد اجرایی میخره حقشه هر بلایی سرش بیاد. در واقع خریداران املاک مزایده شده از سمته ستاد پست تر و منفور تر ازین ارگان هستن

    پاسخ
  • حسن مشهد (زمین واقع در دهنو) پیامک بدهید
    4 جولای 2022 16:31

    درود
    بنده ششدانگ زمینی را از ستاپ فرامین امام با ابعاد مشخص خریداری نموده ام ستاد مجدد حدود یک سوم این زمین را واگذار نموده درحالی که ششدانگ را با حدود اربعه دقیق و مشخص قبلأ به بنده واگذاری نموده و سندششدانگ قطعی نقل و انتقال صادر و به انمام رسیده بفرمایید طبق ماده ۱۴۹ ثبت زمینی که نقل و انتقال قطعی شد متعلق به خریدار است و فروشنده دیگر حقی ندارد اما متاسفانه فروشنده بدون رضایت خریدار و با اعمال رابطه و گردن کلفتی بخشی از زمین متعلق به خریدار را بنام خود سند می گیرد و مزایده می گزارد البته برای توجیه کار خود سند صلح تنظیم می کند که اینجانب صلح نموده ام و مبلغی را اخذ کرده ام در حالی که هرگز چنین نمی باشد و کذب محض است به اعنتقاپ بنده ستاد فرامین تعرض به حقوق بنده نموده و ملکم را بدون رضایت صاحب شده و بنده بهیچ عنوان از شمول قانون ماده اصل ۴۹ نیستم و ستاد باید ملکم را عودت دهد و حق ندارد ملکی را که ششدانگش را با حدود اربعه مشخص واگذار کرده به بهانه اینکه ۲۱۰۰۰ متر واگذار کرده تصاحب مازاد بکند و در واقع خودش را به زور مالک مشاعی در ملک ششدانگ بنده نموده و بهیچ عنوان این اقدام ستاد صحیح نمی باشد و در واقع تصرف عدوانی و تعرض به امااک غیر است و حق را ناحق نموده و باید ملکم را پس بدهد و بنده ناراضی هستم و این یک دزدی آشکار است ستاد باید طبق توافق ششدانگ پلاک را با ابعاد روز نقل و انتقال ششدانگ که واگذار کرده تمکین کند و حق ندارد بخاطر اختلاف مساحت خودش را محق در ملک بنده بنماید

    پاسخ
    • وکیل املاک
      5 جولای 2022 00:00

      سلام. لطفا از طریق واتساپ سایت و با گوشی تلفن همراه تون با وکیل چت کنید و پاسخ سوال تون رو دریافت کنید.
      سپاس…

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up