نمونه رای اثبات مالکیت ملک

با سلام.
کاربر گرامی لطفاً برای بهره مندی از خدمات وکالت و مشاوره با وکیل پایه یک دادگستری از ساعت 8 صبح تا 8 شب با شماره 09125453894 تماس بگیرید.

نمونه رای اثبات مالکیت ملک

نحوه اثبات مالکیت

نحوه اثبات مالکیت

آشنایی با نمونه رای اثبات مالکیت

ملک به‌عنوان یک دارایی بسیار مهم در کشور ما شناخته می‌شود. دلیل این امر را می‌توان ارزش بالای ملک دانست.  انواع سند مالکیت ملک برای این نوع از دارایی وجود دارد.

همین امر بحث اثبات مالکیت ملک را به یک موضوع پرکاربرد تبدیل می‌کند. در واقع شناخت نمونه رای اثبات مالکیت ملک یک امر ضروری محسوب می‌شود.

روش‌های اثبات مالکیت ملک متعدد است. بنابراین به اقتضای مدارک و شواهد در دسترس ، در هر دعوا ممکن است از یک دو روش متفاوت برای اثبات مالکیت استفاده شود.

در مورد انواع روشهای اثبات مالکیت ، می‌توان به استفاده از سند رسمی،‌ شهود و اقرار اشاره کرد. باید توجه داشت که در زمان اثبات مالکیت زمین بدون سند ، استفاده از برخی روشهای مورد نظر بیشتر اهمیت پیدا میکند.

مطلب مفید | اثبات مالکیت با سند عادی

رأی اثبات مالکیت معمولا تابع بررسی تخصصی است. این امر زمانی میتواند در یک پرونده با موفقیت همراه باشد که وکیل ملکی متخصص ، در پرونده ایفای نقش کرده باشد.

با توجه به عدم شناخت اکثر کاربران در این نوع از دعوا ، بطور قطع  بدون بهره مندی از نظرات وکیل نمی‌توان به موفقیت در پرونده اممید زیادی داشت.

در ادامه ، با ما همراه باشید تا در رابطه با این موضوع  بطور مختصر توضیحاتی را مرور نماییم.

پرونده‌ اثبات مالکیت مستلزم دانش حقوقی است

پرونده‌ اثبات مالکیت مستلزم دانش حقوقی است

مدارک موردنیاز جهت طرح دعوا جهت اثبات مالکیت

پیش از اشاره به یک نمونه رای اثبات مالکیت ملک، بهتر است به مدارک موردنیاز جهت ثبت دادخواست به‌منظور اثبات مالکیت اشاره کنیم. از جمله این موارد می‌‌توان به تصویر کارت ملی خواهان، درخواست مربوط به معاینه و تحقیق محلی، نظر کارشناس رسمی دادگستری، قولنامه عادی یا رسمی و همچنین استشهادیه شهود اشاره کنیم.

هر یک از این موارد به خودی خود یک نوع مدرک مناسب جهت رسیدگی به این پرونده‌ها به شمار می‌آيند. اما لازم است که در زمان مربوط به رسیدگی پرونده توسط خواهان به دادگاه ارائه شوند.

یک نمونه رای اثبات مالکیت ملک

همانطور که گفته شد،‌ بررسی نمونه رای اثبات مالکیت ملک به شما کمک می‌کند تا در این زمینه اطلاعات مناسبی به دست بیاورید و با مفاد کلی موجود در این رأي‌ها بیشتر آشنا شوید. شایان ذکر است که نمونه مذکور تنها یک تمثیل عادی است.

در واقع هر پرونده حقوقی دارای شرایط خاص است و به همین دلیل نمی‌توان از یک نمونه مثال کلی برای همه این پرونده‌ها استفاده کرد. این همان موضوعی به شمار می‌آید که باید با وکیل‌تان در مورد آن صحبت کنید تا رأی مربوطه باتوجه‌به نیاز و خواست شما صادر شود. در هر حال نمونه مدنظر به شکل زیر است.

ریاست دیوان عالی کشور

بنده خدمت شما اعلام می‌دارم که به‌منظور رسیدگی به حکم دادگاه به دعوی مالک به خاطر ملکی که مشخصات آن ثبت نشده است از راهکارهای مختلفی بهره‌ گرفته‌ام. این راهکارها به منظور ایجاد شرایط مناسب برای دادگاه به منظور قضاوت درست مورد استفاده قرار گرفته‌اند. به‌طورکلی تمامی اسناد و پرونده‌های مدنظر در این پرونده بدین صورت هستند:

با دقت بر پرونده تشخیص داده شد که در شعبه پانزده دیوان عالی آقای ……. در برابر آقای …….. درخواست ثبت مالکیت ملک مدنظر خود را دارد. این قطعه ملک یک زمین کشاورزی محسوب می‌شود و کلیه درخواست‌های صادر شده تاکنون در اختیار مراجع رسمی قرار داده شده‌اند.

توضیح

این نمونه رای اثبات مالکیت ملک در مورد اثبات مالکیت یک ملک کشاورزی بود، اما در شرایطی این امکان وجود دارد که دادگاه اولیه پرونده را مورد رسیدگی قرار ندهد. به همین منظور باید اشاره‌ای به این شرایط خاص نیز داشته باشیم. در این صورت ادامه نمونه قبلی به شکل زیر است.

با‌توجه‌به نیاز جهت اثبات مالکیت ملک، این پرونده توسط طرفین دعاوی در اختیار دادگستری قرار گرفت، اما دادگاه حوزه مدنظر نسبت به رسیدگی به پرونده اقدام نکرده است. باتوجه‌به همین امر خواهان تجدید نظر در مورد این پرونده هستیم.

نقش وکیل اثبات مالکیت ضروری است

نقش وکیل اثبات مالکیت ضروری است

رأی تجدیدنظر

نمی‌توان در مورد نمونه رای اثبات مالکیت ملک صحبت کرد، اما به رأی تجدید نظر نپرداخت. این رأی در شرایطی صادر می‌شود که یکی از طرفین دعوا با رأی نهایی اعلام شده مخالفت داشته باشد.

بر اساس قوانین این اختیار به افراد داده شده است تا در چنین شرایطی درخواستی را برای تجدید نظر اعلام کنند. رأی تجدید نظر در مورد پرونده قبلی بدین شرح است.

با توجه به درخواست ……….. در زمینه مالکیت خود در یک قطعه زمین کشاورزی به آدرس ………………. و با توجه به کلیه اسناد و مدارک ارائه شده و همچنین تحقیقات انجام گرفته در رابطه با این موضوع، مقرر می‌گیرد که رأی قبلی در مورد پرونده شماره ………… باطل محسوب می‌شود. بر این اساس، زمین مدنظر به آقای ………………. منتقل خواهد شد. شایان ذکر است که این رأی معمولاً تا سه هفته امکان بررسی مجدد دارد.

بررسی حقوقی

با یک نگاه ساده به نمونه رای اثبات مالکیت ملک می‌توان به سادگی پی برد که این پرونده‌ها دارای پیچیدگی های حقوقی بسیار زیادی است. در واقع احتمال پیروزی افرادی که قوانین حقوقی تبحر بالایی ندارند در چنین پرونده‌هایی، بسیار کم است. به همین منظور بهترین راهکار شما عزیزان در این زمینه، بهره‌گیری از خدمات موسسات حقوقی  است.

این موسسات با داشتن اعضای خبره در کلیه مراحل مربوط به اثبات مالکیت شما عزیزان را همراهی خواهند کرد تا بتوانید به هدفتان برسید. در بسیاری از موارد مشاهده می‌شود که حق با خواهان پرونده بوده است، اما وی به دلیل نداشتن آگاهی از حق و حقوق خود، مالکیت ملک مدنظر را به سادگی از دست داده است. اگر می‌‌خواهید با خیال آسوده از بابت دریافت حق مالکیت خود در پرونده‌های حقوقی مختلفی عمل کنید، می‌توانید به موسسات حقوقی معتبر مراجعه نمایید.

سخن پایانی

بهره‌گیری از روش‌های مختلف این امکان را برای کاربران فراهم می‌کند تا بتوانند به اثبات مالکیت ملک مدنظر خود بپردازند. پس از جمع‌آوری مدارک، دادگاه رأی نهایی را صادر خواهد کرد که به کمک آن نتیجه پرونده برای هر یک از طرفین دعوی مشخص می‌شود.

با بررسی نمونه رای اثبات مالکیت ملک به این واقعیت پی می‌بریم که حل چنین پرونده‌هایی از عهده افراد عادی خارج است. به همین دلیل توصیه می‌شود جهت حل این مسائل به مشاوران حقوقی مجرب مراجعه کنید.

گروه حقوقی تخصصی ملکی اداری با سال‌ها تجربه مفتخر است تا شما کاربران گرامی را در این رابطه به‌صورت کامل همراهی کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up