وکیل حقوقی با تجربه کیست؟

با سلام.
کاربر گرامی لطفاً برای بهره مندی از خدمات وکالت و مشاوره با وکیل پایه یک دادگستری از ساعت 8 صبح تا 8 عصر با شماره 09125453894 تماس بگیرید.

وکیل حقوقی با تجربه 

وکیل حقوقی باتجربهوکیل حقوقی با تجربه کیست؟

این روزها با گسترش سطح منازعات اجتماعی و اقتصادی ، پرونده های زیادی در مراجع قضایی مفتوح میشود. به عبارتی در محاکم قضایی دادخواست های بیشماری به ثبت میرسند. در این دادخواست ها اغلب افراد بدنبال بدست آوردن حقوقی هستند که تصور میکنند مورد تعدی قرار گرفته است .

اگرچه بسیاری از افراد بدلایل مختلف تصمیم میگیرند خودشان بصورت مستقیم وارد دعوی حقوقی شوند و از منافع خود دفاع کنند ، اما هنوز هم برخی افراد سعی میکنند با صرف هزینه معقول ، پیگیری این قبیل امور حقوقی تخصصی را به اهل فن بسپارند. لذا آنان کارهای حقوقی شان را با اندیشه درست و منطقی از طریق وکیل حقوقی با تجربه و متخصص پیش میبرند.

مطلب مفید | بهترین وکیل تخصصی ملک

عملکرد گروه اخیر در قیاس با گروه اول بدلیل آنکه از مجاری درست حقوقی کارشان را دنبال میکنند ، بطور قطع موفقیت آمیزتر است و منافع آنان را بیشتر تضمین مینماید.

آنچه که عمل این افراد را برجسته میسازد بهره مندی از وجود وکیل حقوقی است. وکیل حقوقی عامل موفقیت آنان در دعاوی مطرح در محاکم قضایی است.

در اینجا قصد داریم به همین بهانه ، در مورد وکیل حقوقی و نقش وی در پرونده های تحت رسیدگی در مراجع قضایی بیشتر صحبت کنیم. لطفاً با ما همراه شوید.

آشنایی با وکیل حقوقی با تجربه

وکیل حقوقی به کسی گفته میشود که از طرف شخص حقیقی و حقوقی (افراد یا شرکتها) وکالت پیدا میکند تا در مورد موضوعات حقوقی مختلف در مراجع قضایی و اداری وارد شود و از حقوق موکل خود دفاع نماید.

وکیل حقوقی ، دانش آموخته رشته حقوق با حداقل تحصیلات کارشناسی است . وی در آزمون وکالت شرکت کرده و پس از طی دوره کارآموزی ، پروانه وکالت خود را به عنوان وکیل پایه یک دادگستری دریافت نموده است.

ارائه خدمات مشاوره گام اول آشنایی با وکیل حقوقی

وقتی در مورد یک موضوع یا پرونده مفتوح در دادگستری با وکیل حقوقی صحبت میکنیم انتظار داریم نکات درست و قابل قبولی را از وکیل حقوقی دریافت کنیم. اما آیا خود ما آنچه را در ذهن داریم برای وکیل درست مطرح میکنیم؟

برخی افراد تصور میکنند فقط با پرسیدن یک یا دو سوال از وکیل میتوانند بدون نیاز به تخصص و تجربه وکیل ، راساً پرونده خود را دنبال کنند.

دریافت مشاوره حقوقی میتواند دهها گره از پرونده را بگشاید بنابراین اگر مشاوره به صورت حضوری باشد با کمی پرداخت هزینه قادر خواهید بود بسیاری از ابعاد پرونده خود را درک کنید و با هوشیاری و دقت بیشتر برای آینده خود تصمیم گیری نمایید.

هر قدر پرونده شما برایتان سرنوشت ساز تر باشد بطور قطع باید از تجربه و دانش وکیل در قالب مشاوره حقوقی و یا وکالت پرونده تان بیشتر بهره مند شوید.

هیچگاه تحت تاثیر حرف های نادرست اطرافیانتان قرار نگیرید. زیرا آنان بطور مرتب با تخصص و دانش دیگران( چه پزشک ، چه وکیل ، چه مهندس و دهها تخصص دیگر ) مخالفت می ورزند و آن تخصص ها را به هیچ می انگارند.

تجربه وکیل حقوقی

موضوعات متنوع حقوقی از یک طرف و راههای مختلف پیگیری آن موجب شده است بسیاری از وکلا پس از چند سال تجربیات فراوان در امر وکالت پرونده های حقوقی پیدا کنند.

وکیل حقوقی با تجربه در حقیقا وکیلی است که پس از چند سال فعالیت در یک یا چند موضوع صاحب تجربیات ارزنده شده است.

وکیلی که به عنوان مثال دهها پرونده تخلیه ملک را پیگیری نموده است حتماً با فرایند پیگیری حقوقی تخلیه ملک آشنا است. همچنین وکیل ملکی که توانسته است در مورد الزام به تنظیم سند و یا اختلافات ناشی از انعقاد قرارداد و یا فسخ آن پرونده های زیادی را در دادگاههای حقوقی دنبال نماید حتماً تجربیات خوبی در این مسیر اندوخته است.

پس کافی است دقت کنید که وکیل حقوقی مد نظر شما چند سال تجربه فعالیت داشته باشد.

همین چند سال فعالیت میتواند تجربیات ارزنده ای را برای وکیل ایجاد نماید و او را به عنوان وکیل حقوقی با تجربه به دیگران بشناساند.

تجربه وکیل میتواند در امور ملکی ، خانواده ، سرقفلی ، امور شرکتها و تجاری ، امور قراردادها و … باشد.

حیطه اختیارات وکیل حقوقی

وقتی شما با یک وکیل در مورد سپردن پرونده تان بدست او وارد مذاکره میشوید حتماً در مورد سوابق و تجربیات وی در آن موضوع خاص بحث کنید. اطمینان حاصل کنید که وکیل در مورد آن موضوع کار کرده است. سپس در مورد هزینه ها و نحوه اقدام وکیل گفتگو کنید. با اطمینان اولیه و نسبی از کار وکیل ، نوبت به تنظیم وکالت نامه میرسد.

وکالت نامه سندی است که نام و مشخصات شما و وکیل در آن درج میشود. در وکالت نامه حیطه اختیارات وکیل که شما باید آن را تیید نمایید مشخص میشود. بدین ترتیب معلوم میشود که شما تا ه اندازه به وی اختیار میدهید تا در سرنوشت پرونده تان ایفای نقش کند. البته بخشی از محتوای وکالت نامه برابر مقررات باید حتماً تکمیل گردد و اعمال سلیقه در آن جایگاهی ندارد.

وکالتنامه یک نوع عقد جایز است. بدین معنا که هم وکیل و هم موکل در هر زمان خواستند میتوانند آن را بصورت یک طرفه فسخ کنند. بنابراین بهتر است در مورد این نکات همه چیز را بدانید تا رفتار درست و منطقی با وکیل داشته باشید. ماده ۶۷۸ قانون مدنی مقرر میدارد:

وکالت به طریق ذیل مرتفع میشود:
۱. به عزل موکل
۲. به استعفای وکیل
۳. به موت یا به جنون وکیل یا موکل

ضمانت در کار وکیل حقوقی

برخی افراد بدنبال وکیل حقوقی هستند که از همان ابتدا تضمین کافی برای موفقیت در پرونده بدهد. باید توجه داشت اینگونه رفتارها چندان مورد پسند نیست . اگرچه دادن اطمینان به پیگیری مجدانه از سوی وکیل حقوقی میتواند سطح امینان موکل را ارتقاء دهد اما نادرستی کار آنجا است که وکیل پرونده را با ضمانت قطعی برای موفقیت از موکل بگیرد.

از آنجا که سرنوشت پرونده در نهایت از طرف دادگاه و قاضی مشخص میشود و نمیتوان از همان ابتدا مسیر پرونده را تا به انتها بطور دقیق پیش بینی کرد لذا دادن ضمانت درست نیست. بنابراین عناوین و اصطلاحاتی نظیر وکیل تضمینی و یا وکالت تضمینی کار غیر حرفه ای و نادرست است.

با همه این اوصاف ، اگر وکیل حقوقی تجربه کافی داشته باشد میتواند در این امور اطمینان شما را برای سپردن پرونده تان به وی جلب نماید :

  • با انواع محاکم و متصدیان و قضات و روحیات و خلقیات آنها آشنا باشد.
  • تسلط کافی در مورد شیوه های دادرسی داشته باشد.
  • سلایق دفاتر و شعب دادگاهها را بداند و بر اساس آن عمل کند.
  • از صبر و متان کافی برخوردار باشد.
  • قدرت جذب و نفوذ کلام داشته باشد
  • دانش و تجربه را تواماً بکار گیرد.
  • وقت شناس و متعهد به کار خود باشد.

وکیل حقوقی تلفنی

امروزه بیشتر افراد درگیر کارهای روزمره هستند لذا فرصت کافی ندارند تا چند روز بگردند تا وکیل خوب و با تجربه پیدا کنند. آنان ممکن است شیوه بررسی و تفحص در اینترنت و فضای مجازی را دنبال نمایند.

در این موارد وکیل تلفنی میتواند گزینه مورد نظر این قبیل افراد باشد. وکیل حقوقی تلفنی وکیلی است که بطور قطع با فضای وب آشنا است و خود را در این فضا معرفی کرده است. شما با جستجود در اینترنت به چنین وکلایی برمیخورید .

ابیته جستجو در اینترنت باید با ساز و کار این فضا متناسب باشد. در هر حال میتوان در مورد مشاوره حقوقی از وکیل تلفنی نیز بهره مند شد.

برای کسانی که فرصت کافی در اختیار ندارند این شیوه میتواند بسیار کارآمد باشد. بویژه اگر شما فقط یک دو ابهام کوچک دارید میتوانید با پرداخت کمترین هزینه مشاوره تلفنی دریافت نمایید .

مقررات ناشی از تعهدات وکیل و موکل

موکل در برابر وکیل تعهداتی دارد. مواد 674 تا 683  677 قانون مدنی مقرراتی را در مورد تعهدات موکیل و نقش وکیل و نافذ بودن وکالتنامه مقرراتی را وضع نموده است. چهار ماده نخست به تعهدات موکل اشاره دارد. از جمله اینکه ماده 674 مقرر میدارد :

موکل باید تمام تعهداتی را که وکیل در حدود وکالت خود کرده است انجام دهد. در مورد آنچه که در خارج از حدود وکالت انجام داده شده است موکل هیچگونه تعهد نخواهد داشت مگر اینکه اعمال فضولی وکیل را صراحتاً یا ضمناً اجازه کند.

همچنین ماده 675 مقرر میدارد :

موکل باید تمام مخارجی را که وکیل برای انجام وکالت خود نموده است و همچنین اجرت وکیل را بدهد مگر اینکه در عقد وکالت طور دیگر مقرر شده باشد.

حدود وظایف و اختیارات وکیل طبق قانون و در چارچوب وکالتنامه معین می شود .بنابراین متن وکالتنامه را باید بطور دقیق مطالعه نمود تا در آینده مشکلاتی از این رهگذر برای موکل ایجاد نشود.

نکات مهم در هنگام امضای وکالتنامه

برخی نکات مهم که در هنگام تنظیم وکالتنامه باید به آن آگاهی داشته باشید به قرار زیر است:

۱_ هرگاه از تقصیر وکیل خسارتی به موکل متوجه شود که عرفاً وکیل مسبب آن محسوب می‌گردد مسئول خواهد بود.

۲ وکیل باید در تصرفات و اقدامات خود مصلحت موکل را مراعات نماید و از آن چه که موکل بالصراحه به او اختیار داده یا بر حسب قرائن و عرف و عادت داخل اختیار اوست، تجاوز نکند.

۳ وکیل باید حساب مدت وکالت خود را به موکل بدهد و آن چه را که به جای او دریافت کرده است به او رد کند.

۴ هر گاه برای انجام یک امر، دو یا چند نفر وکیل معین شده باشد هیچ یک از آن‌ها نمی‌تواند بدون دیگری یا دیگران دخالت در آن امر بنماید مگر این که هر یک مستقلاً وکالت داشته باشد، در این صورت هر کدام می‌تواند به تنهایی آن امر را به جا آورد.

۵ در صورتی که دو نفر به نحو اجتماع ، وکیل باشند به موت یکی از آن‌ها وکالت دیگری باطل می‌شود.

۶ وکالت در هر امر، مستلزم وکالت در لوازم و مقدمات آن نیز هست مگر این که تصریح به عدم وکالت باشد.

۷ وکیل در امری نمی‌تواند برای آن امر به دیگری وکالت دهد مگر این که صریحاً یا به دلالت قرائن، وکیل در توکیل باشد.

۸ اگر وکیل که وکالت در توکیل نداشته، انجام امری را که در آن وکالت دارد به شخص ثالثی واگذار کند هر یک از وکیل و شخص ثالث در مقابل موکل نسبت به خساراتی که مسبب محسوب می‌شود مسئول خواهد بود.

پرونده حقوقی را بدست وکیل متخصص بسپاریم

کمتر کسی است که بتواند ادعا کند میتواند در محاکم قضایی چه در پرونده های حقوقی و چه در موضوعات کیفری بدون نیاز به وکیل ، خودش همه اقدامات حقوقی را راساً انجام دهد. ما نمیتوانیم در امور حقوقی و کیفری بدون نیاز به راهنمایی و مشاوره وکیل حقوقی یا وکیل پایه یک دادگستری اطمینان حاصل کنیم که مسیر درستی را برای پیگیری پرونده خود دنبال میکنیم.

بنابراین بهتر است دقت کنیم و پرونده حقوقی را بدست کاردان بسپاریم و به بهانه کاهش هزینه و صرفه جویی ، اشتباهات جبران ناپذیر را مرتکب نشویم.

انواع وکیل حقوقی

شاید تا کنون با برخی اصطلاحات در مورد انواع وکیل آشنا شده باشید. برای آن دسته از کاربران محترم که در این مورد اطلاعات محدودتری دارند باید گفت که در اصطلاح چند نوع وکیل داریم که بهتر اسست بطور مختصر با آن آشنا شوید

وکیل حقوقی انتخابی

وقتی هر موکل آزادانه خودش دست به انتخاب وکیل میزند به چنین وکیل ، وکیل انتخابی گفته میشود. وکیل انتخابی وکیلی است که افراد نیازمند از خدمات حقوقی میتوانند به اختیار خودشان یک وکیل پایه یک دادگستری را انتخاب کنند. سپس با تنظیم و انعقاد وکالتنامه به صورت قانونی و رسمی وی را وکیل خود معرفی میکنند.

وکیل حقوقی تسخیری

هر گاه متهمان در پرونده های کیفری بدلیل تنگدستی یا بی بضاعتی نتوانند وکیل انتخاب کنند دادگستری این امکان را فراهم کرده است تا بدون پرداخت هزینه از طرف متهم ، وکیل برای وی انتخاب کند.

به این وکیل وکیل تسخیری گفته میشود. وکیل تسخیری به وکیلی اطلاق میشود که در امور کیفری فعالیت می کند.

وکیل حقوقی معاضدتی

هر گاه فردی بدلیل بضاعت مالی قادر به در اختیار گرفتن وکیل حقوقی نباشد میتواند بدون پرداخت هزینه از وکیل معاضدتی که از سوی دادگستری و از میان وکلای دادگستری انتخاب می شود ، بهره مند گردد.

وکیل معاضدتی در امور مدنی فعالیت میکند. بنابراین برای پرونده های مدنی از وکیل معاضدتی و برای پرونده های کیفری از وکیل تسخیری میتوان برای افراد بی بضاعت استفاده نمود.

وکیل حقوقی سازمانی

بیشر سازمان های بزرگ دولتی و بعضاً غیر دولتی ، دارای دفاتر حقوقی هستند. معمولاً در این دفاتر وکلای پایه یک دادگستری و یا کارشناسان حقوقی فعالیت میکنند. برابر قانون این دستگاههای میتوانند از وجود چنین وکلا یا کارشناسانی به عنوان وکیل در پرونده سازمان متبوعه یا مدیران و گارکنان آن استفاده نمایند.

اگر کارمند لشکری و کشوری در خدمت خود با مشکل مواجه شود، سازمان یا اداره محل خدمت او موظف است تا وکلای متخصص خود را در اختیار وی قرار دهد تا حقوق او پایمال نشود، به این وکیل ، وکیل سازمانی می گویند.

وکیل کارآموز

وکیل حقوقی در ابتدای فعالیت به صورت کارآموز فعالیت میکند. وی پس از قبولی در آزمون وکالت باید مدتی را زیر نظر وکیل پایه یک دادگستری به عنوان کارآموز فعالیت کند. سرپرست او پرونده های ساده تر را برای وکالت در اختیار او قرار میدهد. به چنین وکلایی وکیل کارآموز میگویند.

وکیل اتفاقی

وکیل حقوقی اتفاقی اصطلاحی است که در مورد افرادی بکار میرود که در رشته حقوق تحصیل کرده اند اما وکیل نیستند. اینگونه افراد در شرایط خاص که بستگانشان دارای پرونده در محاکم قضایی هستند در مقام وکیل برای دفاع از آنان به صورت اتفاقی و با کسب مجوز و پرداخت هزینه اقدام کنند.

وکیل حقوقی قوه قضاییه

در اجرای قانون ۵ ساله سوم توسعه ، مرکز امور وکلا و کارشناسان قوه قضاییه تعداد زیادی از فارغ التحصیلان رشته حقوق را پس از برگزاری آزمون مستقل به عنوان وکیل حقوقی جذب نموده است . به این دسته از وکلا ، وکیل حقوقی قوه قضاییه می گویند . تعداد این قبیل وکلا هر سال در هر حال افزایش است.

وکیل متخصص حقوقی

وکیل حقوقی متخصص کسی است که حداقل در یک رشته و یا یک زمینه حقوقی ، تجربیات ارزنده اندوخته باشد. حتی ممکن است وکیل حقوقی در چند زمینه مختلف فعالیت کرده و در برخی امورات صاحب تجربه فراوان شده باشد.

برخی امور تخصصی که وکیل حقوقی ممکن است در آن به تجربیات فراوان برسد به شرح زیر میباشد:

وکیل حقوقی ملکی

خوب است بدانید وکیل ملکی در زمره مهمترین وکلای حقوقی قرار دارد. وکیل ملکی در حوزه ملک فعالیت میکند. یعنی کلیه پرونده هایی که میتوانند در یکی از امور زیر باشند :

  • خرید و فروش یا بیع
  • اجاره و سرقفلی
  • انعقاد و فسخ قراردادها
  • و ….

وکیل حقوقی شرکت ها

شرکت ها و موسسات تجاری ، صنعتی ، خدماتی و فرهنگی ، فعالیت ها و خدمات متنوع ارائه میدهند. بیشتر این شرکت ها انواع قراردادها را منعقد میکنند و از رهگذر آن ، تعهدات زیادی را برای خود ایجاد میکنند. خدمات متنوع شرکت ها و موسسات میتواند در مواردی موجب اختلاف نظر و یا بی تعهدی طرف مقابل را در پی داشته باشد. بیشتر شرکت های بزرگ از وجود وکیل شرکت یا وکیل امور تجاری بهره میبرند.

وکیل حقوقی شرکت میتواند مشاور ارزنده ای برای شرکت باشد. وی میتواند با اقدامات حقوقی و تخصصی خود، منافع شرکت در امور تجاری را تضمین کند.

وکیل خانواده

یکی دیگر از موضوعات حقوقی که وکلای زیادی در آن فعالیت میکنند امور دعاوی خانواده است. وکیل حقوقی خانواده با وکالت پرونده دعاوی زوجین از جمله تنظیم دادخواست طلاق و یا امور اختلافات ارث و انحصار وراثت میتواند نسبت به رفع اختلافات و حل پرونده های حقوقی موکل یا موکلین خود اقدام نماید.

مطلب مفید | وکیل خانواده خوب

وکیل تخصصی قرارداد

امور قراردادهای تجاری یا ملکی و یا بین المللی آنقدر اهمیت دارد که برخی وکلا بصورت انحصاری در این زمینه فعالیت میکنند.

وکیل حقوقی در امور قراردادها معمولاً با انواع قراردادهای تجاری ، ملکی ، پیمانکاری ، بیع و … آشنا است. برخی وکلای مورد نظر حتی در امور بین المللی مانند قراردادهای نفت و گاز و انرژی و …. نیز آشنایی دارند .

وکیل مالی و تجاری

برخی وکلای حقوقی در امور مالی و مالیاتی ، بانکی ، مطالبات چک و سفته و نظایر آنها تجربیاتی اندوخته اند. وکیل متخصص امور دعاوی مالی وکیلی است آگاه به تمامی امور مربوط  به قوانین تجاری و مالی .

مطلب مفید | بهترین وکیل سرقفلی

وکیل حقوقی مالی به تمام جزئیات و ریزه کاری های قوانین مالی مسلط است. همچنین وکیل چک و سفته باید به تمام مسائلی که مربوط به چک های صادر شده از بانک ها و سفته های بانکی و امور مربوط به عدم پرداخت چک ، ظهر نویسی چک و تکالیف و‌ حقوق مربوط به آن ، واخواست سفته ها و حقوق مربوط به آن آگاهی کافی و لازم داشته باشد.

وکیل امور حسبی

یکی دیگر از امور تخصصی ، فعالیت وکیل حقوقی در امور قیمومت و سرپرستی صغار و محجورین است. همچنین امور تقسیم ارث و وصیت نامه و نحوه طرح دعوی در محاکم قضایی و یا دفاع از موکل از دیگر اموری است که وکیل حقوقی با آن آشنایی دارد.

وکیل امور مهاجرت

با توجه به نزدیکی ملت ها از طریق گسترش ارتباطات اینترنتی و در نتیجه میل به مهاجرت و حتی اقامت در کشورهای مختلف ، شاخه ای امور تخصصی در میان وکلای حقوقی رشد نموده است. مهاجرت و اقامت به عنوان دو نیاز اساسی در کشورهای کمتر توسعه یافته نظیر ایران موجب افزایش تقاضی برای مهاجرت شده است. وکیل حقوقی میتواند در این مورد نیز اقدامات تخصصی انجام دهد. وکیلی که در امر مهاجرت و تابعیت اطلاعات حقوقی قابل قبول و کافی داشته باشد و از حقوق مهاجرین در کشور مقصد و مقیم دفاع کند، بطور قطع باید تخصص کافی در امر مهاجرت از لحاظ حقوقی داشته باشد.

ضرورت استفاده از وکیل در دعاوی

یکی از پیامدهای توسعه شهرنشینی و گسترش تعاملات اجتماعی و اقتصادی میان افراد ، افزایش دامنه اختلافات میان شهرنشینان است.

بطور قطع برای حل اختلافات باید قوانین مختلف وجود داشته باشد تا مردم رفتار خود را بر اساس آن تنظیم نمایند. اما همیشه بسیاری از افراد هیچ آشنایی با حقوق اجتماعی خود و افراد جامعه ندارند. یا اینکه به عمد تصمیم میگیرند قوانین را زیر پا گذاشته و برای دیگران مزاحمت ایجاد کنند.

باید پذیرفت امکان آشنایی همه افراد جامعه با انواع و اقسام قوانین و روندهای دادرسی امکان پذیر نیست. از اینجا است که حضور وکیل حقوقی ضرورت پیدا میکند.

وکیل حقوقی با بیشتر قوانین و روندهای دادرسی و دفاع از حقوق موکل خود آشنا است. وکیل حقوقی میتواند در زمان مناسب در کنار موکل قرار بگیرد و از حقوق وی در انواع دعاوی دفاع نماید.

برای حل اختلافات باید به حقوقدان مراجعه کرد. هیچ کس با خود درمانی موفق به شکست بیماری نمی شود. پس باید کار حقوقی را به یک حقوقدان که آشنایی کافی با قانون دارد سپرد.

روند های قضایی گاهی بسیار پیچیده و زمان بر می شوند . همچنین آشنایی با ترتیبات و تشریفات دادرسی و رسیدگی های قضایی یک ضرورت آشکار است. باید بگوییم به وکیل نیاز داریم چون دانش و مهارت حقوقی او ما را در رسیدن به حق کمک خواهد کرد.

کدام وکیل ؟ حقوقی یا کیفری ؟

احتمالاً میدانید دعاوی بر دو نوع کلی قابل تقسیم هستند. یا از نوع کیفری هستند یا حقوقی. تشریفات و آیین دادرسی در هر کدام از این دو نوع دعوی متفاوت هستند. به عنوان مثال در دعاوی کیفری روند رسیدگی با طرح شکایت از سوی شاکی یا شاکیان پرونده ابتدا از دادسرا آغاز میشود. در ادامه ممکن است کار رسیدگی به پرونده منجر به  صدور قرار ، جلب و احضار متهمین و دعوت از شکات و مطلعین و نیز جمع آوری ادله و مدارک اثبات کننده جرم و بازجویی از متهمان پرونده توسط بازپرس و در دادسرا شود. سپس پرونده به همراه متهمین برای صدور حکم به دادگاه کیفری ارسال میشود.

اما در دعاوی حقوقی ،  موضوعات مختلف حقوقی ممکن است مطرح شود . پرونده های حقوقی از مجرای دادسرا نمیگذرد. یعنی از همان ابتدا پرونده وارد دادگاه شده و پس از دفاعیات خوانده و اظهارات خواهان پرونده و وکیل حقوقی آنان ، دادگاه در فرصت مقتضی اقدام به صدور رای خواهد نمود.

در اینگونه دعاوی ، حضور وکیل با تجربه حقوقی میتواند یک امتیاز برای موکل چه در مقام خواهان و چه در مقام خوانده محسوب گردد.

چگونه وکیل حقوقی خوب پیدا کنیم؟

یک وکیل حقوقی با تجربه باید چند ویژگی داشته باشد. با داشتن این ویژگی ها میتوان نسبت به انتخاب وکیل حقوقی دست زد. ویژگیهای وکیل حقوقی حرفه ای عبارتند از :

  • چند سال سابقه فعالیت در موضوع انتخابی .
  • وجود دفتر مستقل تحت مدیریت خودش.
  • سوابق درخشان دال بر موفقیت در پرونده هایی که از آنها دفاع کرده است.
  • در هر موضوع تخصصی ، باید صرفا از وجود وکیل حقوقی آن تخصص استفاده نمود.
  • حتی المقدور پرونده در هر شهری جریان دارد ، باید به وکیل حقوقی متخصص در آن شهرستان مراجعه نمود.
  • مناسب بودن هزینه های وکالت
  • توانمندی در ارائه مشاوره های تخصصی
  • تنظیم دادخواست ، شکواییه و لوایح قانونی
  • قدرت بیان و نفوذ کلام
  • دانش و تجربه بالا

نکات مهم درباره مراجعه به وکیل

  • انتظارات خود را از وکیل حقوقی در چارچوب قانون مطرح کنید
  • برای تماس با وکیل حقوقی بهتر است صبح ها اقدام نکنید. وکیل حقوقی معمولاً در ساعت اداری در دادگاه حضور دارد و امکان پاسخگویی به تماسها را ندارد.
  • انتظار سوال و جواب متعدد از وکیل حقوقی نداشته باشید. برای دریافت پاسخ مناسب بهتر است هزینه مناسب را بپردازید.
  • هیچگاه بدون تنظیم وکالتنامه امور پرونده خود را به وکیل احاله نکنید و چنین انتظاری را نیز از وکیل نداشته باشید.
  • چنانچه با وکیل مبادرت به تنظیم وکالت نامه کردید میتوانید در مواقع مقتضی با وی تماس بگیرید و در جریان روند پرونده باشید.
  • در صورت بروز هر واقعه و حادثه تاثیر گذار در پرونده بلافاصله مراتب را به وکیل اطلاع دهید.
  • در مورد پرداخت هزینه های وکالت بموقع اقدام نمایید.
  • برای دریافت راهنمایی از وکیل باید بستگی به نوع پرونده از یک روز تا یک هفته به وی فرصت داد تا بعد از مطالعه پرونده به اظهار نظر دقیق در مورد آن بپردازد.
  • انتظار اینکه وکیل هیچ هزینه ای را بابت پرونده دریافت نکند و هزینه را در انتهای وکالت دریافت نماید انتظار درستی نیست.
  • هیچگاه برای چند پرونده یک وکالت نامه امضاء نکنید.
  • در دیدار با وکیل بهتر صادق باشید و همه حقایق را به او بگویید حتی اگر مطالب ارائه شده به نفع شما نباشد.
  • در صورتیکه در مورد هزینه های وکالت شک و شبهه دارید بهتر است دست نگهدارید و از همان ابتدا در این مورد در مورد هزینه ها به وکیل نظر موافق یا مخالف خود را با صراحت تمام بگویید.
  • در مورد اختیاراتی که در وکالتنامه به وکیل میدهید دقت کنید تا خدای نخواسته خود را با مخاطره مواجه نکنید.
  • بعد از ارائه اسناد به وکیل حتماً از وی رسید دریافت کنید.
  • از همان ابتدا هر چه سوال و یا ابهام دارید از وکیل بپرسید تا بعدها دچار سوء تفاهم نشوید.

تماس با وکیل در گروه ملکی اداری

برای تماس با وکیل حقوقیبا تجربه  در گروه ملکی اداری میتوانید بعد از تماس با وکیل و گفتگوی اولیه قرار ملاقات حضوری را با وی قطعی کنید. همچنین میتوانید بصورت تلفنی در مورد نحوه انجام وکالت با وکیل گفتگو کنید و به توافق برسید.

وکیل حقوقی در گروه ملکی اداری آنلاین است و همه روزه آمادگی پاسخگویی به تلفن و تماسهای متقاضیان خدمات وکالت را دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up