وکیل کار برای شکایت از کارفرما

با سلام.
کاربر گرامی لطفاً برای طرح سوال ، فقط از طریق پیامک ، و برای اعطای نمایندگی به وکیل جهت طرح دعوا و دفاع از شما در اداره کار ، با شماره 09196853590 تماس بگیرید.

وکیل کار برای شکایت از کارفرما

وکیل کار آماده تنظیم شکایت است

وکیل کار آماده تنظیم شکایت است

آشنایی با اقدامات وکیل کار در شکایت از کارفرما

یکی از مهم‌ترین قوانینی که معمولاً زیاد استفاده می‌شود و حقوق‌دانان زیادی روی آن تحقیق و مطالعه می‌کنند، قوانین مربوط به اداره کار است. این قوانین حول محور کارگر و کارفرما تنظیم و تصویب شده اند.

کارگر و کارفرما اصلی‌ترین اقشار جامعه را تشکیل می‌دهند. چنانچه در روابط این دو خللی وارد آید مثلاً کارفرما به تعهدات خود در قبال کارگر مبادرت نکند کار به طرح شکایت کارگر از کارفرما میرسد. پیگیری و حل این قبیل شکایات برعهده وکیل اداره کار است.

وکیل در این موارد دادخواست را تنظیم و در سامانه شکایت از کارفرما یه به تعبیر درست تر ، سامانه جامع روابط کار ثبت میکند.

به دلیل اهمیت نقش وکیل در چنین قضایایی قصد داریم بطور مختصر دررابطه‌ با نقش وکیل دعاوی کار نکاتی را مطرح نماییم.

وکیل برای طرح شکایت

درصورتی‌که شما کارگر یا کارفرمایی هستند که نسبت به برآورده‌شدن حق‌وحقوق و خواسته‌هایتان از جانب طرف مقابل نارضایتی دارید می‌توانید از وی در اداره کار شکایت کنید. از طرفی اگر می‌خواهید با بهترین مشاوران حقوقی مورد تأیید اداره کار صحبت کنید می‌توانید همین حالا وقت خود را با وکیل اداره کار با تجربه در گروه حقوقی تخصصی ملکی اداری تنظیم کنید.

وکیل کار با هزینه منصفانه عمل میکند

وکیل کار با هزینه منصفانه عمل میکند

گروه ملکی اداری از حرفه‌ای‌ترین وکلا در زمینه‌های گوناگون تشکیل شده و به پشتوانه سال‌ها تجربه مفتخر است تا به شما باکیفیت‌ترین خدمات را ارائه دهد.

اصول و ضوابط حاکم بر قوانین اداره کار

در نخستین بخش و پیش از پرداختن به موضوع وکیل کار برای شکایت از کارفرما یا کارگر می‌خواهیم یک‌سری از مهم‌ترین اصول و ضوابط حاکم بر قوانین و مسائل مربوط به کار را شرح دهیم.

اولین موضوع این است که اگر مابین دو طرف یک قرارداد کتبی نوشته شود و به تأیید و امضای کارفرما و کارگر برسد آنگاه استناد به آن برای احقاق حقوق مدعی بسیار ساده خواهد بود. توافق‌های شفاهی از درجه اعتبار بسیار کمتری برخوردار هستند و اثبات حقوق مدعی در این شرایط کار دشواری است.

مورد دیگری که باید به آن اشاره کنیم رعایت شیوه صحیح عقد قرارداد میان دو طرف است. نوشتن قرارداد ملزم به درنظرگرفتن جزئیات بسیار زیادی است که وجود آنها در متن کتبی به شفاف‌تر شدن قضیه بسیار کمک می‌کند. کمک‌گرفتن از وکیل کار برای شکایت و یا نظارت بر نوشتن درست قرارداد می‌تواند بسیار سودمند باشد.

نکته بعدی کمک‌گرفتن از یک وکیل حرفه‌ای و متخصص در امور کار است. معمولاً وکلایی وجود دارند که در یک یا چند حوزه متخصص هستند و پرونده‌های متنوعی را می‌گیرند؛ اما درمورد وکیل کار چنین نیست.

وکیل برای ‘گرفتن حقوق کارگر

وکیل کار وکیلی است که در زمینه حقوق و قوانین اداره کار متخصص بوده و بتواند دعاوی میان کارگر و کارفرما را به بهترین نحو حل کند. همچنین وکیل اداره کار کسی است که به همه مراحل ثبت شکایت و پیگیری پرونده آگاه بوده و بداند که با چه روشی می‌تواند هرچه سریع‌تر، موضوع را به نتیجه مطلوب برساند.

وکیل کار از حقوق موکل دفاع میکند.

وکیل کار از حقوق موکل دفاع میکند.

در ادامه مطلب باز هم برای شما درمورد وکیل کار برای شکایت و پیگیری پرونده‌های حقوقی صحبت خواهیم کرد.

حدود وظایف و اختیارات وکیل کار

در بخش قبلی تا حدودی با وکیل کار آشنا شدید. در این قسمت می‌خواهیم مفصل‌تر این جایگاه شغلی را برای شما معرفی کنیم. درصورتی‌که شما درگیر پرونده با کارگر یا کارفرمای خود هستید می‌توانید ادامه روند موضوع را به وکیل خود بسپارید.

برای انتخاب یک وکیل حرفه‌ای باید در نظر داشته باشید که وکیل کار باید به‌تمامی قوانین مورد تصویب و تأیید اداره کار مشرف باشد. همچنین وکیل کار برای شکایت و پیگیری باید بتواند مسیر پیچیده روند اداری پرونده را به بهترین شکل دنبال کند.

درمورد اختیارات و وظایف وکیل کار نیز باید بگوییم که وی باید بتواند به‌جای موکل خود در ادارات و نهادهای مربوط حاضر شده و از حقوق ازدست‌رفته او دفاع کند. تدوین و نگارش طرح شکایت و دنبال‌کردن آن نیز از وظایف وکیل است. همچنین وکیل می‌تواند روی بستن قرارداد جدید میان کارگر و کارفرما نظارت داشته باشد و مفاد این قرارداد را طبق قانون و مقررات تنظیم کند به‌نحوی‌که هیچ حقی از دو طرف ضایع نشود.

وکیل کار دعوای کارگر و کارفرما را خنثی می سازد

وکیل کار دعوای کارگر و کارفرما را حل میکند

مراجعه به وکیل اداره کار برای شکایت

ماجرای شکایت‌کردن زمانی به گردش درمی‌آید که یا کارفرما حقوق کارگر را نپرداخته و یا کارگر به‌تمامی وظایف و تعهداتش به‌درستی عمل‌نکرده باشد. در چنین شرایطی فرد شاکی با دردست‌داشتن مدارک کافی مانند قرارداد، استشهاد، انواع پرینت‌های بانکی و… می‌تواند به اداره کار محل زندگی خود مراجعه کند و حقوق و خواسته‌هایش را طلب کند. اگر این شخص وکیل کار برای شکایت داشته باشد آنگاه دیگر نیازی به حضور فیزیکی وی در اداره کار و مراحل پس از آن نیست و وکیل شخصاً مسائل را پیگیری خواهد کرد.

دراین‌خصوص باید بگوییم که وکیل موظف بوده که در اولین گام، یک طرح شکایت تنظیم کند و به اداره کار دهد تا به گردش اداری درآید. این مرحله اصلی‌ترین و تخصصی‌ترین مرحله پیگیری حقوق در اداره کار است و هرچه دقیق‌تر نوشته شود، پروسه پیشرفت پرونده راحت‌تر خواهد بود.

دادخواستی که موکل از وکیل شکایت انتظار دارد باید در کوتاه‌ترین زمان نوشته شود و به مسئول ذی‌صلاح در دبیرخانه اداره کار تسلیم شود. این دادخواست همچنین باید با درج تاریخ به ثبت رسمی نیز برسد.

طرح دعاوی با کارفرما

بعد از ثبت یک‌وقت تعیین می‌شود تا شخص و یا وکیل در شعبه تعیین شده از سوی اداره کار حاضر شود. در این شعبه ممکن است یک یا چند جلسه رسیدگی به پرونده برگزار شده و طرفین دعاوی نیز احضار شوند.

وکیل کار برای شکایت باید مدارک کافی برای دفاع از شکایت گردآوری کرده و در این جلسات از حقوقتان دفاع کند. بعد از طی این مراحل، رأی صادر می‌شود. درصورتی‌که رأی مورد تأیید شما نباشد، وکیلتان موظف است که ظرف 15 روز نسبت به رأی صادر شده اعتراض کند.

روش‌های اثبات دادخواست به‌وسیله وکیل

در ادامه مطلب روش‌های مختلفی که وکیل کار برای شکایت در پیش می‌گیرد تا از حقوق شما دفاع کند را شرح خواهیم داد. به‌طورکلی این روش‌ها به دودسته استناد به قرارداد کتبی و استناد به قرارداد شفاهی تقسیم می‌شوند.

مهم‌ترین و بزرگ‌ترین توصیه همه وکلای اداره کار  و حتی وکلای مجموعه ملکی اداری این است که حتماً قرارتان را به‌صورت کتبی بنویسید و هرچقدر که شرایطتان دشوار است زیر بار توافق شفاهی نروید. درصورتی‌که قرارداد کتبی در میان باشد حتماً از آن دو نسخه تهیه کرده و یکی را نزد خودتان نگهداری کنید.

 وکیل کار برای شکایت با دردست‌داشتن یک نسخه رسمی از قرارداد می‌تواند تمامی حقوق شما را با پیگیری قانونی پس بگیرد.

وکیل کار برای تنظیم دادخواست وارد سامانه میشود

وکیل کار برای تنظیم دادخواست وارد سامانه میشود

زمانی که قرارداد شما شفاهی باشد و در حقیقت تنها به‌صورت کلامی توافق کرده باشید اثبات حقوق و پیگیری پرونده قدری دشوارتر است؛ اما بااین‌حال روش‌هایی برای زنده کردن حقوق وجود داد. یکی از این روش‌ها اقرار طرف مقابل است. درصورتی‌که وکیل کار برای شکایت بتواند در جلسه رسیدگی به پرونده با طرح سؤالاتی طرف مقابل را وادار به اقرار به وجود رابطه کارگر و کارفرمایی میان موکل خود و وی کند آنگاه ادامه حل پرونده بسیار ساده‌تر خواهد بود.

روش دیگر جمع‌آوری اسناد و مدارکی مبنی بر وجود رابطه کاری و خدشه‌دار شدن توافقات میان دو طرف است. مثلاً پرینت بانکی واریز حقوق‌های پیشین می‌تواند مدرک بسیار خوبی باشد. روش نهایی نیز جمع‌آوری استشهاد یا احضارکردن شاهد برای گواهی‌دادن بر ادعای موکل است. با انجام چنین روش‌هایی شما می‌توانید با کمک وکیل خود، حقوق ازدست‌رفته‌تان را دوباره به دست آورید.

کلام آخر

وکیل کار برای شکایت بسیار لازم و ضروری است و می‌تواند پرونده را به بهترین نحو حل کند.

از وظایف وکیل کار می‌توان به نظارت بر تنظیم قرارداد قانونی یا تنظیم این قرارداد به‌وسیله شخص وکیل اشاره کرد. همچنین وکیل میتواند در صورت مراجعه موکل برای اعطای وکالت به او در فرصت مناسب دادخواست موکل خود را در سامانه جامع روابط کار ثبت کتد. سپس شخصاً در جلسات رسیدگی به پرونده حضور یابد و اگر لازم شد به رأی صادره اعتراض کند.

برای اعطای پرونده دعوای محیط کار با بهترین وکیل کار در گروه حقوقی تخصصی ملکی اداری در تماس باشید.

مطلب مفید | مشاوره آنلاین با وکیل اداره کار

مقالات برای مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up