وکیل شرکت سهامی خاص

با سلام.
کاربر گرامی لطفاً برای بهره مندی از خدمات وکالت و مشاوره با وکیل پایه یک دادگستری از ساعت 8 صبح تا 8 عصر با شماره 09125453894 تماس بگیرید.

وکیل شرکت سهامی خاص ، نحوه شکل گیری شرکت سهامی خاص

وکیل متخصص شرکت سهامی

وکیل متخصص شرکت سهامی

نحوه شکل گیری شرکت سهامی خاص و نقش وکیل در آن

همان طور که می دانید، شرکت های سهامی خاص از انواع شرکت های محبوب نزد بنیان گذاران است. چرا که بانک ها تسهیلات مناسبی به این دسته از شرکت ها اعطا می نمایند و همچنین در مجامع بین المللی نیز وجهه بسیار خوبی دارد. شرکت های سهامی خاص، در برخی از مقررات خود تمایز زیادی با شرکت های سهامی عام دارند و قوانین خاصی بر آن ها حمل می شود. به طور مثال مواردی نظیر پذیره نویسی در آن ها وجود ندارد. چرا که در شرکت های سهامی خاص، موسسین بایستی کلیه سهام را تعهد نمایند.

شرکت سهامی خاص متشکل از چند نفر است؟

در شرکت سهامی خاص همه سرمایه را بایستی خود موسسین تامین نمایند. عرضه سهام به عموم در این شرکت وجود ندارد. از آنجا که همه سرمایه باید توسط خود موسسین تامین گردد، حداقل تعداد موسسین، همان حداقل تعداد سهامداران این شرکت است که با لحاظ ماده 3 لایحه اصلاح قسمتی از قانون تجارت حداقل سه شخص می باشد. هر سه عضو هیات مدیره باید دارای سهام باشند. این افراد شامل رئیس هیات مدیره ، نایب رئیس هیات مدیره و اعضای هیات مدیره می شوند. به علاوه دو عضو که باید به عنوان بازرس انتخاب شوند.

مطلب مفید| وکیل دعاوی شرکت تجاری

بازرسین نباید هیچگونه رابطه سببی یا نسبی با اعضای هیات مدیره داشته باشند. مدیر عامل در این شرکتها می تواند از اعضای هیات مدیره یا خارج از آنها باشد.

میزان سرمایه مورد نیاز برای ثبت شرکت های سهامی خاص چقدر است؟

حداقل میزان سرمایه برای ثبت شرکت های سهامی خاص بر طبق قانون 100 هزار تومان می باشد. اما حداکثری برای آن تعیین نشده است. به هر حال هر مبلغی که برای سرمایه شرکت در نظر گرفته شود، باید 35 درصد آن نزد بانک در حساب شرکت در شرف تاسیس بلوکه گردد. این امر تا زمانی که امور ثبتی و انتشار آگهی در روزنامه رسمی به اتمام برسد، به دازا خواهد کشید. وکیل شرکت سهامی خاص به تمامی این امور واقف است و میتواند به دقت مراحل کار را پیش ببرد.

وضعیت آورده شرکا در شرکت های سهامی خاص به چه ترتیب است؟

آورده شرکت در شرکت سهامی

آورده شرکا در شرکت سهامی

در شرکت های سهامی خاص آورده ممکن است نقد مانند پول یا غیر نقد مثل کالا، ملک و … باشد. هرگاه آورده پول نقد باشد، الزام قانونی بر آن است که ۳۵ درصد آن نقداً پرداخت گردد. و نسبت به مابقی آن تعهد به پرداخت به عمل آید. اینکه مبلغ تعهد شده در چه زمانی قابل مطالبه است اساسنامه تعیین می‌کند. اما این مدت نمی‌تواند بیش از ۵ سال باشد. در پرداخت ۳۵ درصد نقدی هر سهامدار به نسبت سهام خود بایستی آن را پرداخت نماید.

مطلب مفید | مشاور حقوقی انواع شرکت ها

 چنانچه آورده غیرنقدی مثل کالا و ملک باشد، جلب نظر کارشناس رسمی دادگستری برای ارزیابی آن الزامی است. در این موارد هنگام تشکیل شرکت، همه آورده غیر نقد باید تسلیم شود. بنابراین تعهد به تسلیم در این موارد وجود ندارد. همچنین اتفاق آرا موسسین برای تصویب آورده غیرنقد، لازم است. وکیل شرکت سهامی خاص بر تمامی این تشریفات به خوبی واقف است.

ثبت شرکت های سهامی خاص به چه نحوی است؟

وضعیت ثبت شرکت

وضعیت ثبت شرکت

مدارک لازم برای ثبت شرکت

1-اظهارنامه منضم به اساسنامه ای که به امضا کلیه سهامداران رسیده باشد.

2-ورقه ای دایر بر تعهد کلیه سهام در مورد سهام نقدی و گواهینامه بانکی حاکی از تادیه قسمت پرداخت شده آن مبنی بر واریز ۳۵ درصد از کل سرمایه به حساب شرکت در شرف تاسیس و در صورتی که سرمایه غیر نقد باشد، امضا کلیه موسسین و برگه ارزیابی کارشناس رسمی

3- ارائه صورتمجلس عمومی موسسین مبنی بر تعیین مدیران و بازرسان شرکت(حداقل 3 شریک و 2 بازرس)

4- مدارک شناسایی کلیه اعضا و بازرسین

5- اخذ مجوز لازم با توجه به موضوع فعالیت (در صورت نیاز)

6- معرفی دفتر کار دارای کد پستی مستقل با کاربری اداری یا تجاری

مطلب مرتبط | ثبت شرکت و موسسه

شیوه نقل و اتقال سهام در شرکت های سهامی خاص به چه ترتیب است؟

در شرکت سهامی خاص دو نوع سهام بانام و بی‌نام وجود دارد. نقل و انتقال سهام بی نام تابع هیچ تشریفات خاصی نمی باشد و صرفاً با قبض و اقباض، امکانپذیر است. اما انتقال سهام با نام نیازمند تشریفات است. یعنی مطابق ماده ۴۰ لایحه اصلاح قسمتی از قانون تجارت، باید در دفتر ثبت سهام شرکت ثبت گردد.

همچنین نقل و انتقال سهام در این شرکتها، در صورت سکوت اساسنامه، آزادااست . در صورتیکه اساسنامه آن را محدود به اجازه سایر اعضا نموده باشد، اعضا وقتی می توانند با آن مخالفت نمایند که دلیل قانع کننده ای داشته باشند. وکیل شرکت سهامی خاص، فردی است که در تمامی این تشریفات می تواند به دقت در کنار اعضا باشد و از مسائل و مشکلات احتمالی جلوگیری نماید.

انحلال شرکت های سهامی خاص به چه ترتیب است؟

وکیل شرکت سهامی خاص در تمامی مراحل عمر شرکت، از آغاز تا پایان در کنار آن است. زیرا نه تنها در زمان آغاز و تداوم حیات آن، نکات مهم و ریز قانونی در آن وجود دارد بلکه در زمان انحلال نیز مقررات و قوانین بسیاری باید رعایت شود که تنها وکلای متخصص در این زمینه بر آن آگاهی و اشراف دارند.

انحلال شرکت های تجاری یا به صورت ارادی توسط شرکا انجام می پذیرد یا به صورت قهری  و از طریق حکم دادگاه.

بر طبق ماده 199 لایحه اصلاح قسمتی از قانون تجارت، شرکت سهامی در موارد زیر منحل می‌شود:

۱ – وقتی که شرکت موضوعی را که برای آن تشکیل شده است انجام داده یا انجام آن غیر ممکن شده باشد.

۲ – در صورتی که شرکت برای مدت معین تشکیل گردیده و آن مدت منقضی شده باشد مگر این که مدت قبل از انقضاء تمدید شده باشد.

۳ – در صورت ورشکستگی.

۴ – در هر زمان که مجمع عمومی فوق‌العاده صاحبان سهام به هر علتی رای به انحلال شرکت بدهد.

۵ – در صورت صدور حکم قطعی دادگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up