وکیل ممانعت از حق چگونه عمل میکند؟

با سلام.
کاربر گرامی لطفاً برای بهره مندی از خدمات وکالت و مشاوره با وکیل پایه یک دادگستری از ساعت 8 صبح تا 8 شب با شماره 09125453894 تماس بگیرید.

وکیل ممانعت از حق

وکیل ممانتعت از حق کیست؟

با وکیل ممانعت از حق همراه شوید

همه ما از این امر مطلع هستیم که پرونده‌های حقوقی انواع مختلفی دارند. یکی از مهم‌ترین موارد حقوقی در کشور ما ممانعت از حق محسوب می‌شود که خود به چندین موضوع دیگر تقسیم می‌شود.

وکیل ممانعت از حق، در حقیقت یک وکیل متخصص ملک به شمار می‌آيد که با کمک دانش و آگاهی خود شما را در حل چنین پرونده‌هایی به طور کامل یاری خواهد کرد. عدم بهره‌گیری از این نوع وکلا نتیجه‌ای به جز نرسیدن به هدف نهایی و عدم پیروزی در پرونده نخواهد داشت.

به همین دلیل استخدام یک وکیل مناسب در این حوزه که دارای دانش بالایی باشد، امری ضروری است. امروزه شما می‌توانید باتوجه‌ به نوع پرونده خود و میزان پیچیدگی آن یک وکیل مناسب استخدام کنید.

مطلب مفید | وکیل کیفری خوب تهران

در این متن قصد داریم بطورکلی به موضوع ممانعت از حق و انواع آن بپردازیم. پس از آن شما را با وظایف مربوط به یک وکیل مجرب در این زمینه آشنا خواهیم کرد . بنابراین، اگر دراین‌رابطه کنجکاوی خاصی دارید توصیه می‌کنیم که ادامه متن را از دست ندهید.

تعریف کامل ممانعت از حق

پیش از بررسی ویژگی‌های وکیل ممانعت از حق باید به این پرسش پاسخ دهیم که مفهوم اصلی ممانعت از حق چیست؟

ممانعت از حق زمانی رخ می‌دهد که یک فرد بصورت غیرقانونی موجب جلوگیری از دستیابی فرد دیگری به حق قانونی خود شود. این مورد از مهم‌ترین مباحث حقوقی حال حاضر کشور محسوب می‌شود و پرونده‌های مختلفی به همین موضوع اختصاص یافته‌ است.

ممانعت از حق در هر شرایطی ممکن است اتفاق بیفتد و نمی‌توان حوزه یا زمان خاصی برای آن تعیین کرد. اکثر پرونده‌های ممانعت از حق مربوط به پرونده‌های مسکونی هستند.

در این نوع پرونده‌ها یک فرد حتی پس از خریداری ملک توسط فرد دیگر به شکل قانونی، موجب جلوگیری از استفاده وی از محل مربوطه می‌شود. در این شرایط، بهترین راهکار ممکن بهره‌گیری از وکیل ممانعت از حق است.

بهترین وکیل ممانعت از حق

اگر به دنبال انتخاب وکیل ممانعت از حق هستید باید به عوامل مختلفی در این زمینه توجه داشته باشید. عدم توجه به این موارد منجر به انتخاب یک وکیل نامناسب می‌شود و چنین موضوعی نیز نتیجه ناخوشایندی به همراه خواهد داشت.

مطلب مفید | بهترین وکیل سرقفلی 

انواع ممانعت از حق

وکیل ممانعت از حق باید از انواع پرونده‌های دعوای ممانعت از حق آگاهی کامل داشته باشد. بطورکلی پرونده‌های مذکور را باید به چهار دسته اصلی زیر تقسیم‌ بندی کرد که هر یک از آن‌ها دارای ویژگی‌های حقوقی منحصربه‌ فرد هستند :

  • ممانعت از حق ارتفاق : این پرونده‌ها مربوط به زمانی است که فرد دیگری منجر به ممانعت از دریافت حقوقی همچون حق شبکه، حق شرب، حق ناودان و… می‌شود.
  • ممانعت از اموال منقول : این مورد مربوط به ممانعت یک فرد از بهره‌برداری فرد دیگر از مواردی همچون خانه و ملک است.
  • ممانعت از حق مستأجر : اگر موجر موجب ممانعت از حق مستأجر از ملک استیجاری شود، باید به سراغ تشکیل پرونده‌های ممانعت از حق مستأجر رفت.
  • ممانعت از ملک مشاع : این پرونده مربوط به ممانعت نسبت به استفاده از ملک شراکتی خواهد بود.

نکات مهم در انتخاب وکیل

برخی از مهم‌ترین نکاتی که برای انتخاب یک وکیل مناسب باید به آنها توجه نمود:

داشتن دانش و آگاهی کافی

قوانین حقوقی مربوط به ممانعت از حق در ادوار گذشته تغییراتی پیدا کرده است. این تغییر باید بصورت کامل توسط وکیل مربوطه بررسی شود. شما باید فقط و فقط به سراغ وکلایی بروید که همواره در حال به‌روز کردن اطلاعات حقوقی خود هستند.

وکلایی که قصد دارند با قوانین چندین دهه پیش به بررسی پرونده شما بپردازند قطعاً گزینه مناسبی نخواهند بود. همواره سعی کنید اولویت خود را استخدام یک وکیل آگاه قرار دهید. در این صورت برگ برنده پرونده در دستان شما خواهد بود و می‌‌توانید براحتی از حق خود دفاع کنید.

جستجو برای یافتن بهترین راه‌ حل

گزینه دیگری که در زمان استخدام هر نوع وکیل از جمله وکیل ممانعت از حق باید به آن توجه داشته باشید، تلاش وی بمنظور انتخاب بهترین راه‌ حل ممکن است. یک وکیل مناسب نباید پس از به بن‌بست رسیدن پرونده دست روی دست بگذارد و دیگر به دنبال استفاده از راهکارهای جدید نباشد.

وکلای مناسب و با اطلاعات بالا همواره در تلاش هستند مجموعه‌ای از راهکارهای مختلف را در اختیار شما قرار دهند. در این صورت حتی با عدم تحقق یک راهکار می‌توانید به سراغ گزینه‌های دیگر بروید. این مورد منجر به تسریع روند رسیدگی پرونده مدنظر خواهد شد.

ارتباط کلامی مناسب

وکیل ممانعت از حق از همان ابتدا تلاش می‌کند تا با برقراری یک ارتباط کلامی مناسب با شما، اطلاعات مورد نیاز خود را به بهترین شکل ممکن دریافت کند. بنابراین پیش از انتخاب یک وکیل ممانعت از حق این مورد را نیز در نظر داشته باشید تا بتوانید بهترین وکیل موجود را استخدام کنید.

هزینه استخدام وکیل مجرب

هزینه وکیل ممانعت از حق به موارد مختلفی از جمله تجربه وی ارتباط دارد. وقتی به سراغ وکلای باتجربه و با دانش می‌روید، باید انتظار پرداخت هزینه‌های بالاتری را داشته باشید. البته، باید به این نکته اشاره کنیم که این نوع هزینه واقعاً برای حل چنین پرونده‌هایی کاملاً‌ ضروری به نظر می‌رسد. در صورت شکست باید متحمل هزینه‌های بسیار سنگین‌تری بشوید که پرداخت آن‌ها از عهده هر فردی بر نمی‌آيد.

با انتخاب گروه حقوقی تخصصی ملکی اداری می‌توانید از بابت دریافت بهترین خدمات ممکن با پرداخت پایین‌ترین میزان هزینه خیالتان راحت باشد. ما همواره در تلاش هستیم تا سطح رضایت کاربران خود را به هر نحوی افزایش دهیم و شرایط مناسب را برای آنان فراهم کنیم.

سخن پایانی

پرونده‌های ممانعت از حق به پرونده‌هایی گفته می‌شود که یک فرد بصورت غیرقانونی از دستیابی به حق خود منع شده است. این پرونده‌ها انواع مختلفی دارند و به همین دلیل دارای پیچیدگی‌های خاص خود هستند. تنها راه پیروزی در پرونده‌های مذکور، بهره‌ گیری از یک وکیل مناسب است.

وکیل ممانعت از حق وکیلی است که با دانش و اطلاعات حقوقی و تسلط به قانون مدنی به شما کمک می‌کند با کمک مدارک مختلف از حق خود بطور کامل دفاع کنید. حتماً در زمان انتخاب یک وکیل باید به میزان تجربه وی توجه داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.