شکایت از عمل ناموفق بینی و دکتر زیبایی

با سلام.
کاربر گرامی لطفاً برای بهره مندی از خدمات وکالت و مشاوره با وکیل پایه یک دادگستری از ساعت 8 صبح تا 8 عصر با شماره 09125453894 تماس بگیرید.

شکایت از عمل ناموفق بینی و دکتر زیبایی

شکایت در پرونده جراحی بینی و زیبایی

شکایت در پرونده جراحی بینی و زیبایی

سالانه تعدادی زیادی از عمل های جراحی در زمینه زیبایی از جمله عمل بینی انجام می شود. متاسفانه عمل های زیبایی همیشه موفقیت آمیز نیستند و گاهی حوادث ناخوشایندی رخ می دهد. امکان پیگیری پرونده عمل بینی و شکایت از دکتر جراحی زیبایی در عمل های منجر به آسیب به بیمار وجود دارد. در این مقاله به بررسی اجمالی این موضوع و نقش وکیل جرایم پزشکی حرفه ای در این زمینه می پردازیم.

رابطه حقوقی میان پزشک با بیمار در اعمال جراحی بینی و زیبایی

وقتی میان دو شخص ، یک قرارداد اعم از قرارداد شفاهی و یا کتبی منعقد میشود بطور قطع طرفین نسبت به یکدیگر تعهداتی را بر عهده می گیرند و یک رابطه حقوقی میان آنها برقرار میشود. بر این اساس آنها نسبت به وظایفی که بر عهده دارند مسئول خواهند بود. در دنیای پزشکی نیز وقتی پزشک ، معالجه یک بیمار را بر عهده می گیرد یک رابطه حقوقی بین  پزشک و بیمار برقرار می شود.

مطلب مفید | کلینیک غیر مجاز جراحی زیبایی 

در این شرایط ، پزشک وظیفه دارد برای درمان بیمار خود از همه توانمندی ها و امکانات موجود استفاده کند. و مسئولیت وظایف خود را بر عهده گرفته و درمان بیمار را به طور کامل به انجام برساند. در برخی عمل های زیبایی و جراحی بینی این روند به درستی انجام نمی‌شود. لذا ممکن است پزشکان معالج دچار تخلفاتی از جمله نقض مقررات جزایی، حقوقی و صنفی شوند که باید در برابر هر یک از آنها پاسخگو باشند.

دلایل عمل ناموفق بینی و جراحی زیبایی

پرونده های عمل ناموفق بینی و جراحی زیبایی منجر به آسیب زمانی آشکار میگردد که نتایج حاصل از عمل ، مطابق با نظر بیمار نباشد. در صورت عدم تطابق نتیجه نهایی با نظر بیمار، به دو دلیل بیمار می تواند از پزشک معالج خود شکایت کند.

مطلب مفید | وکیل قصور پزشکی

الف) قصور پزشکی و یا عدم شایستگی کافی پزشک در انجام جراحی زیبایی و عمل بینی و اقدامات ناکافی یا نادرست کادر درمان .

ب) وقوع حوادث و یا رخدادهای غیر طبیعی به رغم اقدامات کادر درمان و پزشک معالج و در نتیجه ناموفق بودن عمل جراحی بینی و زیبایی.

روند شکایت در پرونده عمل بینی و زیبایی منجر به آسیب

در صورتی که در یک پرونده ، پزشک و سایر اعضای کادر درمان مقصر باشند شکایت به سرانجام می رسد. و تمام حق و حقوق بیماران به آنان داده خواهد شد. این پرونده ها در دادسرای جرایم پزشکی، دادگاه‌های عمومی و سازمان نظام پزشکی مورد بررسی قرار می گیرند. برای موفقیت در این پرونده ها کمک گرفتن از یک وکیل خبره در حوزه جرایم پزشکی می‌تواند تاثیر زیادی در کسب نتیجه دلخواه داشته باشد.

فرایند شکایت در جراحی ناموفق

فرایند شکایت در جراحی ناموفق

شکایت از پزشکان چگونه انجام می شود؟

در عمل زیبایی منجر به آسیب ، شکایت از پزشکان مسئول بواسطه سازمان نظام پزشکی و دادگاه های کیفری امکان پذیر است. به طور کلی پروسه چنین پرونده هایی نسبتاً طولانی است. از زمان مطرح شدن ادعا تا اثبات و پرداخت خسارت مراحل مختلف باید سپری شوند. بسیاری از مشکلات سلامتی در رابطه با عمل های جراحی زیبایی و عمل بینی بعد از چند سال خود را نشان می دهند.

در صورت اثبات قصور توسط پزشک ، حتی پس از گذشت چند سال ، پزشک موظف است تا دیه را به نرخ روز به بیمار پرداخت کند. این در صورتی است که بیمه ضمانتی در رابطه با افزایش هزینه‌های دیه در طول سال های سپری شده ندارد و این موضوع باعث بروز مشکلاتی برای پزشکان می شود.

فرایند رسیدگی حقوقی در عمل ناموفق بینی و جراحی زیبایی

بسیاری از افراد به دلیل نارضایتی از نتایج اعمال جراحی زیبایی و بینی ناموفق ، به وکیل مراجعه می کنند. آنها خواستار به جریان انداختن پرونده‌ شکایت خود هستند. وکیل حوزه جرایم پزشکی برای قبول پرونده و به جریان انداختن آن، چندین مورد را بررسی می کند.

 بررسی ابعاد حقوقی

اولین مرحله در پرونده‌های حقوقی عمل زیبایی و بینی منجر به آسیب بررسی ابعاد شکواییه اشخاص است. در برخی از موارد افراد صرفاً از نتیجه راضی نیستند چرا که مطابق با سلیقه آنها نیست. این موارد بگونه ای است که در آن شکواییه رسمیت ندارد. در این زمینه شکواییه هایی میتوانند روند حقوقی را طی کنند گه بر مشکلات سلامتی مثل اختلال در تنفس، بروز عفونت و… تاکید داشته باشند.

 بررسی منسوب بودن آسیب به عملکرد پزشک

در گام بعد وکیل قصور پزشکی بر این امر دقت میکند که در عمل زیبایی و بینی منجر به آسیب مشکل پیش آمده تا چه اندازه مربوط به حیطه مسئولیت پزشک و کادر درمان است. در برخی موارد ممکن است مشکلات سلامتی مختلفی مانند اختلال در تنفس و یا عفونت بروز کند اما این شرایط به دلایل دیگری پدیدار شوند. چنین مواردی در حوزه مسئولیت پزشک نیست و بیمار نمی تواند ادعایی داشته باشد. این مسئله از بعد دیگری نیز قابل بررسی است. اگر شرایط پیش آمده به واسطه ترک فعل توسط پزشک باشد ، مسئولیت بر عهده او خواهد بود. به عنوان مثال پزشک باید آزمایشات تکمیلی برای بیمار تجویز می نمود اما تجویز نکرده است. در صورت بروز هر گونه مشکل در چنین شرایطی ، مسئولیت متوجه پزشک خواهد بود.

بررسی نوع و ماهیت تخلف و جرم از سوی پزشک

تخلفات پزشکی در عمل زیبایی و بینی منجر به آسیب، انواع مختلفی دارند که هر یک از آنها در یک چارچوب خاص تعریف می شوند. به عنوان مثال بی احتیاطی به اجرای کاری گفته می شود که پزشک نباید آن را انجام می داد. بی مبالاتی هم اشاره به تخلفی دارد که در آن پزشک کاری که باید حتماً اجرا می‌شد را انجام نداده است. به همین ترتیب تمام تخلفات دارای تعریف مخصوص به خود هستند که اثبات آن ها باید به دقت انجام شوند.

مشاوره با وکیل متخصص در زمینه شکایت عمل ناموفق بینی و جراحی زیبایی

فرض کنید عمل جراحی زیبایی از مشروعیت لازم برخوردار باشد. همچنین فرد با رضایت شخصی یا با رضایت بستگان بیمار، آن عمل را انجام داده باشد. پزشک نیز تمام موازین لازم را رعایت کرده باشد. در این موارد مسئولیتی متوجه پزشک نیست. و پزشک ضامن خسارت های پیش آمده نخواهد بود. مسیر اثبات عدم رعایت موازین پزشکی بر عهده وکیل متخصص در زمینه جراحی زیبایی است.

متاسفانه تعداد عمل زیبایی و جراحی بینی منجر به آسیب در کشور رو به افزایش است. از این رو روزانه شاهد تعداد زیادی از پرونده های حقوقی و کیفری در این زمینه هستیم. بیماران در صورت آشنایی با ابعاد مختلف این مسئله می توانند از حقوق خود دفاع کنند.

اگر شما به عنوان پزشک و یا بیمار درگیر پرونده پزشکی شده اید می توانید با ما تماس بگیرید تا توسط وکیل متخصص قصور پزشکی راهنمایی لازم را دریافت نموده و پرونده خود را به وکیل احاله نمایید.

16 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • مهدی شکیبا
    21 نوامبر 2023 14:59

    سلام وقتتون بخیر من ۹ ماهه پیش عمل کردم بیشتر فقط برای بر طرف کردن انحراف بینی و سوراخ های بینی م بودش ولی بعد از عمل هیچگونه تغییر در بینی م دیده نمیشه جز اینکه نوک بینی م کم تیز شده و دکتر ام میگه که من همون مدلی ک خواستید عمل رو انجام دادم باید چیکار کنم بنظرتون میتونم شکایت بکنم؟؟

    پاسخ
    • سلام.
      بسیار مشکل و بعید است بتوانید اثبات کنید که آن چیزی که بدنبال آن بودید محقق نشده است.

      پاسخ
  • سلام من برای رفع انحراف وزیبایی بینی ۴ماه عمل کردم متاسفانه قوز بالای بینی برداشته بجاش پایینتربجای قوس قوزدارکرده ،،حالت گرد واینکه هنوزبخیه جذب نشده و سوراخ بینی نامتقارنه که ازقبل بودامادکترمیگن بخاطرمخاطه ۱سال صبرکن ،وبرای قوزبوجوداورده بینی هیچ عکس العملی نشان نمیدهندفقط میگویندنمیشدکوچک بکنیم.حتی پره بینی کوچک نکرده،ایاامکان شکایت هست

    پاسخ
    • سلام.
      در اینگونه عملها متاسفانه تغییرات ناشی از عمل تا حدودی طبیعی است و اثبات بی مبالاتی یا قصور پزشک براحتی میسر نیست.
      برای حصول اطمینان بهتر است ابتدا با یک پزشک معتمد مشاوره کنید و ببینید از نظر تخصصی آیا ایشان قصور جراحتان را تایید میکنند.
      در صورت تایید ایشان ، تیم وکلای ما از نظر حقوقی در خدمتتان خواهند بود.
      موفق باشید.

      پاسخ
  • پانی جعفری
    24 ژوئن 2023 02:15

    سلام من 4 سال پیش عمل بینی انجام دادم هم نفسم قطع شد هم سوراخای بینی ریز و تا به تا شد ، اینقدر ناراحت بودم که توان شکایت و دادگاه نداشتم فقط میگفتم جای دیگه میرم عمل میکنم درست میشه ، عمل کردم ولی نفسم درست نشد و زیباییم ، الان میتونم شکایت کنم از اون دکتر ؟؟؟ مرسی

    پاسخ
    • سلام.
      با آرزوی سلامتی شما.
      اگر بعد از عمل اول ، نزد پزشک دیگری رفته اید امکان شکایت از پزشک اول را ندارید و اثبات اینکه مشکل شما مربوط به عمل اولتان بوده بسیار دشوار خواهد بود.
      موفق باشید.

      پاسخ
  • سلام ۳سال هست از عمل بینی من گذشته و نفس کشبدن برام خیلی سخته.تقریبا نصف راه نفس بسته شده.مرحله اول چه کاری باید انجام بدم؟ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

    پاسخ
    • وکیل املاک
      17 اکتبر 2022 14:38

      سلام
      ابتدا به دکتر دیگری که مورد وثوق شما و متخصص است مراجعه کنید ببینید آیا نظر ایشان میتواند دال بر این باشد که پزشک جراح شما مرتکب قصور و اشتباه در عمل شده است یا خیر . اگر بنظر میرسد پزشک در انجام وظایف خود به لحاظ امر پزشکی کوتاهی کرده بعدا میتوانید وارد پروسه حقوقی شکایت شوید.

      پاسخ
      • سلام خسته نباشید. بنده ۳ هفته پیش تحت جراحی زیبایی بینی قرار گرفتم، ولی متأسفانه پره سمت چپ بینی من هیچ حرکتی نداره. حس میکنم بعد از برش و بخیه مجدد عصبش قطع شده. بنظر شما شکایت انجام بدم؟ و اگر بله ، از چه طریقی اقدام کنم بهینه تر هست و بهتر و سریعتر به نتیجه میرسه؟ متشکرم

        پاسخ
        • سلام.
          برای اینکه اطمینان حاصل کنید آیا پزشک جراح شمت مرتکب قصور و اشتباه شده یا خیر بهتر است ابتدا نظر چند پزشک جراح را جویا شوید و ببینید از نظر آنها آیا پزشک مرتکب خطا و یا قصور شده است یا خیر. اگر چنین بود باید به دادسرای ویژه جرایم پزشکی مراجعه نمایید.

          پاسخ
  • فوزیه کعبی
    5 اکتبر 2022 00:41

    سلام دخترم 4ساله که عمل کرده وتاچندماه پیش پیس دکترش رفتم اماظاهربینیش خوب نشده وبالا پایینه یطرف خالیه وطرف دیگرش برامدگی داره میتونم سکایت کنم قاضی پوراهوازه

    پاسخ
    • وکیل املاک
      6 اکتبر 2022 00:25

      سلام اگر پزشک دیگری بردید و پزشک مورد نظر تاکید بر قصور یا اشتباه پزشکی کرده امکان طرح شکایت وجود داره.
      سپاس

      پاسخ
  • سلام عرض ادب
    قوز بینی من کامل رفع نشده.آیا میتونم بابتش شکایتی مطرح کنم؟

    پاسخ
    • وکیل املاک
      23 جولای 2022 22:39

      سلام.
      خیر این موارد قابل شکایت نیست و در صورت طرح دعوا امید چندانی برای موفقیت در پرونده وجود ندارد.
      با سپاس

      پاسخ
      • رویاحسنزاده
        29 جولای 2023 13:24

        ‌سلام خسته نباشید من ۱۸ ماهه عمل کردم ولی عمل توتهران انجام شده ولی دکترم تبریزه وخودمم تبریز هستم ینی دکترهم توتهران هپعمل میکرد هم توتبریز الان من شکایت کنم ازشونباید ازتبریز شکایت کنم یاازتهران؟
        تنگی نفس شدید دارم.کلا یه طرف بینی تنفس نداره سوراخا وپره هانامتقارن هست ..برداشتن بیش ازحد پل بینی که زیباییم را کلا خراب کرده وکج شده بینیم میشه راهنمایی کنین.

        پاسخ
        • سلام.
          شما باید از طریق تهران شکایت کنید. زیرا فرم یا قراردادی که قبل از عمل امضاء کردید و محل عمل در تهران بوده است.
          موفق باشید.

          پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.