وکیل تنظیم دادخواست شکواییه لایحه

با سلام.
کاربر گرامی لطفاً برای بهره مندی از خدمات وکالت و مشاوره با وکیل پایه یک دادگستری از ساعت 8 صبح تا 8 شب با شماره 09125453894 تماس بگیرید.

وکیل تنظیم دادخواست شکواییه لایحه

وکیل تنظیم دادخواست شکواییه و لایحه شاید کمی عجیب به نظر برسد. اما بهتر است بدانید تنظیم دادخواست، لایحه و شکواییه آنقدر مهم است که گاهی سرنوشت یک پرونده را بطور کلی تغییر می دهد. پس برای درک و شناخت بهتر موضوع لایحه و دادخواست و ….، مطلب زیر را مطالعه نمایید.

شاید پیش از این به هر دلیل سروکارتان به مراجع قضایی افتاده باشد. یا اینکه آشنایان و بستگان نزدیکتان درگیر پرونده های قضایی شده باشند. در این حال حتماً موضوع نوشتن یا درخواست تنظیم دادخواست، شکواییه و لایحه به یک امر ضروری و مورد نیاز شما تبدیل شده است. اگر هم اکنون در شرایطی قرار دارید که می خواهید در این مورد بیشتر بدانید پس با ما همراه شوید. در صورتی که می خواهید درخواست تنظیم دادخواست ، شکواییه ، لایحه و …. توسط گروه ما انجام شود لطفا بر روی فرم درخواست خدمات حقوقی کلیک نمایید.

دادخواست چیست؟

ابتدا در مورد دادخواست صحبت می کنیم. اولین نکته این است که اگر موضوع پرونده شما جنبه حقوقی دارد پس شما باید دادخواست تنظیم کنید. دادخواست در واقع همان متن نگارش شده شما علیه شخصی است که دعوا علیه او اقامه می شود. در این حال به شما «خواهان» و به آن فرد طرف مقابلتان «خوانده» می گویند.

دادخواست به کجا تقدیم می شود؟

همانطور که گفتیم دادخواست در پرونده های حقوقی مطرح می شود. از آن جا که دعاوی حقوقی مستقیماً به دادگاه می روند بنابراین شما باید دادخواست خود را به دادگاه حقوقی ارائه کنید.

شکواییه چیست؟

ممکن است شما درگیر پرونده  کیفری شده باشید. پس در این صورت به عنوان شاکی باید کارتان را از نگارش شکواییه یا همان شکایت نامه شروع نمایید. در این صورت شما «شاکی» و فردی که قصد شکایت علیه او دارید «متشاکی» یا «مشتکی عنه» خواهد بود.

شکایت به کجا تقدیم می شود؟

در پرونده های کیفری رسیدگی به پرونده ابتدا در دادسرا انجام می گیرد. پس شکایت شما ابتدا به دادسرا می رود. بعد از مرحله بررسی و تحقیق در دادسرا، پرونده به دادگاه خواهد رفت.

لایحه چیست؟

دانستیم که در دعاوی حقوقی و کیفری برای شروع دعوای خود، ابتدا دادخواست یا شکواییه علیه طرف مقابل تنظیم و به مرجع قضایی تقدیم می کنیم. اما در مراحل بعدی سند دیگری تحت عنوان «لایحه» مطرح می شود. لایحه مهم ترین سندی است که در هر دعوا نوشته می شود. این سند معمولاً در دعاوی مهم توسط وکیل نگارش می شود. مهم ترین جایی که لایحه بکار می آید در مقام دفاع در دادگاه است. لایحه در دادگاههای اولیه یا بدوی، در دادگاههای تجدید نظر ، در دعاوی مربوط به دیوان عالی کشور بیشترین کاربرد را دارد.

اهمیت لایحه

در میان رفت و آمدهای مکرر در دادسرا و دادگاه، مهم ترین سند، لایحه است. لایحه خوب می تواند سرنوشت یک پرونده را تغییر داده و حقوق موکل یا موکلین را استیفا نماید. در هر حال همیشه یک طرف پرونده ممکن است از مسیر طی شده راضی و طرف دیگر ناراضی باشد. به طور قطع افرادی که وکیل انتخاب می کنند امکان موفقیت در پرونده شان بیشتر خواهد بود. زیرا نکات بسیار مهمی در نگارش لایحه وجود دارد که از عهده افراد عادی ساخته نیست. فقط وکلای حاذق و با تجربه هستند که می توانند این مهم را عملی سازند. آن ها با شناختی که نسبت به قوانین دارند می توانند لوایح قانونی و مستدل تهیه کنند. اینگونه لوایح خواهد توانست بر روی قاضی دادگاه اثر مثبت داشته باشد و در تصمیم او برای انشاء رأی مؤثر واقع شود.

انواع لوایح در جریان رسیدگی به پرونده ها در محاکم قضایی

لایحه دفاعیه دادگاه بدوی

به لایحه ای گفته می شود که در اولین جلسه رسیدگی به یک دعوای حقوقی یا کیفری در مقام دفاع از حقوق موکل پرونده تحویل رییس دادگاه می شود. البته این لایحه از قبل به دفتر دادگاه ارائه می شود و در روز دادگاه توسط رییس دادگاه مورد توجه قرار می گیرد.

لایحه تجدبد نظرخواهی

بعد از تشکیل دادگاه بدوی و صدور و ابلاغ رأی دادگاه به طرفین پرونده، ممکن است آنان نسبت به صدور حکم نحوه تنظیم لایحه برای مطالعه پرونده معترض باشند. آنها این اعتراض خود را باید با نگارش لایحه تقدیم دادگاه تجدید نظر نمایند.

لایحه درخواست مطالعه پرونده

ممکن است طرف یک پرونده بخواهد شخصاً و بدون وکیل پرونده خود را پیگیری نماید. در این صورت برای مطالعه پرونده خود باید لایحه ای تنظیم نموده و از محضر دادگاه تقاضای مطالعه پرونده را بنماید.

لایحه دادخواست استرداد

ممکن است خواهان پرونده به هر دلیلی از ادامه شکایت خود انصراف دهد. در این صورت وی لایحه استرداد دادخواست را تنظیم نموده و به دادگاه تقدیم می کند. وی در این لایحه رضایت خود از عدم پیگیری پرونده اعلام می نماید.

لایحه پرداخت هزینه کارشناسی

ممکن است در یک پرونده نیاز به اعلام نظر کارشناس باشد. در این صورت یک طرف پرونده بعد از واریز پول کارشناس، لایحه پرداخت هزینه کارشناسی را به دادگاه اعلام می دارد.

لایحه برای صدور قرار تأمین خواسته

ممکن است در جریان رسیدگی به پرونده شکایت در مرحله دادسرا، شاکی پرونده اعلام ضرر و زیان نماید. این اعلام توسط شاکی با نگارش لایحه تقاضای صدور قرارتأمین خواسته انجام می شود.وکیل تنظیم دادخواست شکواییه لایحه

لایحه برای اعلام نشانی جدید خوانده پرونده

اگر آدرس خوانده پرونده تغییر کند و یا شناخته نشود خواهان یا شاکی با تنظیم لایحه آدرس خوانده یا متشاکی را به دادگاه اعلام می نماید.

لایحه برای اعلام مجهول المکان بودن خوانده

زمانی نوشته می شود که شاکی نتواند آدرسی از متشاکی به دادگاه اعلام نماید.

نگارش لایحه توسط گروه حقوقی تخصصی ملکی اداری

اهمیت نگارش لوایح  که در هر مرحله از بررسی پرونده تقدیم مرجع قضایی می شود تا بدین جا معلوم شد. به خوبی می توان حدس زد که نقش وکیل در همه مراحل رسیدگی به پرونده تا چه میزان اهمیت دارد. وکیل از قوانین مختلف بویژه آیین دادرسی مدنی و آیین دادرسی کیفری مطلع است و می تواند لایحه خود را به آنها مستند کند. بنابراین در هر دعوا اگر طرفین بتوانند به وکیل مراجعه و وکالت پرونده خود را به او بدهند توفیق بیشتری در پرونده خود خواهند داشت. اگر با توجه به مطالب گفته شده، شما پرونده ای در امور ملکی دارید می توانید با ما مشورت نمایید. ما راهنمای خوبی در موضوع وکیل تنظیم دادخواست شکواییه لایحه برایتان خواهیم بود.

برای طرح درخواست های خود با ما تماس بگیرید یا از طریق فرم درخواست خدمات حقوقی اقدام و درخواست خود را برای ما ثبت و ارسال نمایید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.