تمدید اقامت در ترکیه و خرید ملک

با سلام.
لطفا جهت دریافت خدمات اولیه مشاوره مهاجرتی ، ابتدا با شماره 09125453894 تماس بگیرید.

تمدید اقامت در ترکیه

برای تمدید اقامت باید سریع اقدام کرد

برای تمدید اقامت باید سریع اقدام کرد

نکات مهم تمدید اقامت در ترکیه و خرید ملک

همانطور که دریافت اقامت ترکیه برای هر کسی که قصد مهاجرت به ترکیه را دارد مهم است ، تمدید اقامت آن نیز در صورت انقضای مهلت ، اهمیت دارد.

آیا شما هم در زمره کسانی هستید که مدت ‌زمان ویزایتان در ترکیه به پایان رسیده است؟ پس بهتر است قبل از هر اقدام دیگری برای تمدید اقامت در ترکیه اقدام کنید. در این بین، نیازی نیست تا پایان ویزای قبلی صبر کنید، می‌توانید چند ماه قبل به فکر باشید و درخواست ویزای جدید را ارسال کنید.

تمدید اقامت قوانین خاص خود را دارد و باید شرایط مورد نظر دولت را رعایت کنید تا ویزای جدید به شما تعلق بگیرد.

این مقاله را تا انتها بخوانید و به این فکر باشید که حتماً از یک مجموعه متخصص در این زمینه مشورت بخواهید تا دچار هیچ مشکلی نشوید.

مطلب مفید | سریع ترین روش اخذ ویزای کانادا در ترکیه

برای تمدید اقامت ترکیه درست اقدام کنید

موارد زیادی وجود دارند که باعث می‌شوند ویزای شما به زمان سررسید خود برسد و شما مجبور باشید برای تمدید اقامت در ترکیه اقدام کنید.

این موارد را بررسی کنید و مطمئن شوید که کدام یک از شرایط زیر شامل حال شما می‌شوند:

  • اگر ویزای شما کوتاه ‌مدت بوده و ۱۸۰ روز آن به پایان رسیده است.
  • در صورتی ‌که ۹۰ روز بدون وقفه در ترکیه ساکن هستید.
  • اگر پاسپورت شما دیگر اعتبار ندارد؛ یعنی باید از ترکیه بروید.
  • اگر تا به‌ حال به دلیل دیگری در ترکیه اقامت داشته‌اید و اکنون هدف شما تغییر کرده است. به ‌عنوان ‌مثال؛ اگر ویزای شما تحصیلی بوده است و اکنون به دلیل استخدام در این کشور ساکن شده‎‌اید.
  • اگر دیگر شرایط برخورداری از ویزا را ندارید.
  • اگر دولت ترکیه ویزای شما را باطل کرده است.

اقامت ترکیه دارای زمان مشخص می باشد

اقامت ترکیه دارای زمان مشخص می باشد

برای اطلاع بیشتر به ویزای ترکیه خود مراجعه کنید. در این ویزا، در مورد مدت زمانی که می‌توانید در این کشور اقامت داشته باشید، توضیحاتی نوشته شده است. پس ابتدا به تاریخ ویزا نگاهی کنید تا مطمئن شوید که چه مدت دیگر اجازه دارید در ترکیه سکونت کنید.

در این بین، باید بدانید که ابطال ویزا توسط خود دولت به ‌ندرت اتفاق می‌افتد و فقط زمانی رخ می‌دهد که جرمی مرتکب شده باشید یا پلیس به شما مشکوک شده باشد، البته دولت ترکیه این حق را برای خود حفظ کرده است که بتواند هر زمان لازم دانست، ویزای شما را باطل کند.

پس از انقضای ویزا چه کنیم؟

ویزای شما منقضی شده است؟ پس ابتدا به شرایط کنونی خود نگاهی بیندازید. بسته به اینکه اکنون در ترکیه سکونت دارید یا خیر، باید اقدامات متفاوتی را برای تمدید اقامت در ترکیه در پیش بگیرید و مسیر مختلفی را طی کنید. ما در ادامه هر دو حالت را به ‌تفصیل توضیح می‌دهیم

اگر در ترکیه هستید، باید چه اقدامی انجام دهید؟

شرایطی را در نظر بگیرید ‌که در ترکیه هستید، ویزای شما منقضی شده است و شما تصمیم دارید که در ترکیه بمانید. در این حالت، ابتدا باید به پلیس محلی گزارش دهید. زمانی که به پلیس محلی مراجعه کردید، می‌توانید توضیح دهید که هدف شما از اقامت تغییر کرده است. در این شرایط، اقدامات لازم بسته به ماهیت تغییر و مدت‌ زمان اقامت شما متفاوت خواهد بود.

از این رو، بهترین کار کمک ‌گرفتن از پلیس محلی است. یکی از بهترین راه‌ها برای تمدید اقامت و حتی تبدیل اقامت موقت به اقامت دائم بواسطه خرید ملک است. در این خصوص راه‌های زیادی وجود دارند که می‌توانند راهگشای شما باشد.

 به تاریخ روی ویزا دقت کنید

به تاریخ روی ویزا دقت کنید

اگر در ترکیه نیستید، چه باید انجام دهید؟

اکنون خارج از ترکیه هستید؟ پس جای نگرانی نیست. به وب‌سایت مشخص شده مراجعه کنید و فرم درخواست تمدید ویزای خود را به ‌صورت آنلاین ارسال کنید. در این صورت می‌توانید حتی قبل از پایان ۱۸۰ روزی که زمان دارید، برای ویزای جدید اقدام کنید.

توجه کنید که زندگی در ترکیه به‌ صورت دوره‌های متوالی با ویزای توریستی ممکن است به ضررتان تمام شود.

بنابراین در اولین فرصت برای تمدید اقامت در ترکیه با وکیل مهاجرت ترکیه در گروه ما مشورت نمایید.

مراحل تمدید اقامت در ترکیه

اگر به پایان ویزای خود رسیده‌اید، با توجه‌ به شرایطی که در قسمت‌های قبلی ذکر شد، باید اقدام کنید تا مجوز اقامت شما تمدید شود. برای این کار تاریخی که باید برای تمدید اقامت در ترکیه اقدام کنید، تاریخ انقضای ویزای قبلی شما است. زمان و فرایند تمدید مجوز اقامت بر اساس نوع پاسپورت و نوع درخواست ویزا متفاوت خواهد بود.

کدام نوع ویزا بهترین گزینه است؟

اگر در ترکیه ملکی بخرید و در بخش املاک و مستغلات سرمایه‌گذاری کنید، می‌توانید واجد شرایط دریافت ویزای طلایی ترکیه شوید. این ویزا به شما امکان می‌دهد بصورت طولانی ‌مدت در این کشور اقامت داشته باشید.

یکی از بهترین گزینه‌ها برای تمدید اقامت در ترکیه  روی آوردن به خرید ملک است. به واسطه ویزای طلایی می‌توانید هر زمان نیاز داشتید، در این کشور بمانید.

تنها نکته‌ای که باید بدانید این است که مبلغ ملکی که خریداری می‌کنید، باید حداقل ۴۰۰ هزار دلار باشد. در واقع، خرید ملک به مبلغی زیر این قیمت منجر به اعطای این ویزا نمی‌شود. البته با این خرید می‌توانید اعضای خانواده خود را نیز به ترکیه ببرید. این به آن شرط است که تا سه سال ملک خود را نفروشید.

بدلیل پیچیدگی‌های موجود در مسیر تمدید ویزا از طرق مختلف به ویژه خرید ملک لازم است با مؤسسات معتبر مشورت کنید.

وکیل مهاجرت در گروه ما نیز قادر است بهترین راهنمایی‌ها را در مورد اقامت در ترکیه به شما ارائه دهد.‌

کلام پایانی

اغلب ویزاهایی که دولت ترکیه به اتباع خارجی می‌دهد، دارای مدت زمانی مشخص هستند. برای تمدید ویزا در ترکیه لازم است به پلیس مراجعه نمایید.

اما اگر در این کشور سکونت ندارید، شرایط برای شما متفاوت خواهد بود. پس بهتر است قبل از هر کاری شرایط خود را بررسی کرده و سپس اقدام کنید.

تمدید اقامت در ترکیه راه‌های مختلفی دارد، به گونه‌ای که شما می‌توانید نوع ویزای خود را تغییر دهید یا ملکی بخرید و ویزای خود را به نوع ویزای طلایی تغییر دهید تا بتوانید برای همیشه در این کشور سکونت داشته باشید.

در هر حال، ما به شما توصیه می‌کنیم تا با وکیل مهاجرت به ترکیه در گروه ما مشورت کرده و بهترین گزینه موجود را انتخاب کنید.

مطلب مفید | قوانین خرید ملک در ترکیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up