دریافت اقامت ترکیه با وکیل مهاجرت گروه ملکی اداری

با سلام.
لطفا جهت دریافت خدمات اولیه مشاوره مهاجرتی ، ابتدا با شماره 09125453894 تماس بگیرید.

دریافت اقامت ترکیه توسط وکیل مهاجرت گروه ملکی اداری

با وکیل مهاجرت اقامت ترکیه را دریافت کنید

با وکیل مهاجرت اقامت ترکیه را دریافت کنید

چگونه دریافت اقامت ترکیه را به روش مطمئن انجام دهیم؟

مهاجرت‌ و اقامت در هر کشوری نیازمند آن است که از دولت آن کشور مجوز دریافت کرده باشید. این شامل همه کشورها می‌شود و ترکیه نیز از این قاعده مستثنی نیست. مجوز اقامتی که توسط دولت ترکیه به افراد داده می‌شود، برای این است که با اهدافی مانند کار، تحصیل یا زندگی بخواهید زمانی بیش از سه ماه در این کشور سکونت داشته باشید. دریافت اقامت ترکیه شرایط خاص خود را دارد که ما تلاش کرده‌ایم در این مقاله به آن بپردازیم.

شاید شما نیز بارها شنیده باشید که افراد در راه رسیدن به دریافت اقامت از یک کشور دیگر، همه دارایی خود را ازدست‌داده‌اند یا سال‌ها منتظر آن بوده‌اند. این بدان دلیل است که از راه درست وارد نشده‌اند یا از افراد متخصص کمک نگرفته‌اند. ما به شما توصیه می‌کنیم حتماً با وکیل مهاجرت به ترکیه مشورت کنید و از وی کمک بگیرید.

به چه کسانی مجوز دریافت و یا تمدید اقامت ترکیه می‌دهند؟

اگر موفق به دریافت اقامت ترکیه شوید، می‌توانید در این کشور سکونت داشته باشید. علاوه بر اقامت، اجازه تحصیل، استخدام، ازدواج به صورت قانونی، دریافت شماره مالیاتی، افتتاح حساب بانکی، خرید ملک، سرمایه گذاری و هر اقدام دیگری را دارید که شهروندان این کشور می‌توانند، انجام دهند.

مطلب مفید | قوانین خرید ملک در ترکیه

بسته به اینکه شما با چه هدفی وارد ترکیه می‌شوید، این مجوزها متفاوت خواهد بود. بااین‌حال سؤال این است که چه کسانی برای رفتن به این کشور نیاز به مجوز دارند و این مجوز به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟

در واقع باید بدانید هر فردی با هر ملیتی که تمایل دارد بیش از سه ماه در این کشور اقامت داشته باشد، لازم است تا مجوز اقامت دریافت کند. هرگونه سکونت بدون این مجوز غیرقانونی است و شما مجرم تلقی می‌شوید. تنها در برخی شرایط نیاز به مجوز ندارید:

  • براساس کنوانسیون متقابل بین کشور ترکیه و کشور شما، نیاز به مجوز نداشته باشید.
  • کارمند کنسولگری باشید.
  • در دفاتری کار کنید که شعبه دیگر آن‌ها در ترکیه است.

با دریافت اقامت ترکیه اعضای خانواده را با خود همراه میکنید

با دریافت اقامت ترکیه اعضای خانواده را با خود همراه میکنید

مجوزهای ترکیه و انواع آن

همان‌طور که پیش‌ازاین نیز ذکر کردیم، بسته به اینکه چه هدفی را از اقامت در ترکیه دنبال می‌کنید و چه مدتی قرار است در این کشور سکونت داشته باشید، نیازمند یکی از انواع مجوزهای اقامتی هستید که در ادامه برای شما ذکر خواهیم کرد:

مجوز اقامت کوتاه‌مدت ترکیه

این مجوز بیشترین درخواست را در بین متقاضیان مهاجرت دارد. اگر به دنبال تحقیقات علمی هستید، در پی استحکام ارتباطات تجاری خود به ترکیه رفته‌اید، قرار است در یک برنامه آموزشی شرکت کنید، اهداف گردشگری دارید یا برای درمان به این کشور می‌روید، این مجوز مناسب شما است.

ویزای اقامت خانواده

این اجازه به فردی داده می‌شود که خود از اتباع سایر کشورها است؛ اما همسر او تبعه ترکیه است. این مجوز علاوه بر همسر خارجی به فرزندان، یا فرزندان تحت تکفل فرد ترکیه­ای نیز داده می‌شود. تنها نکته این است که فرد تبعه ترکیه باید بتواند از نظر مالی این اعضا را حمایت کند.

ویزای اقامت برای تحصیل

برای دریافت این نوع مجوز باید متقاضی تحصیل در دانشگاه یا مقطع دبیرستان باشید. درصورتی‌که قبلاً برای دریافت اقامت ترکیه از نوع دیگری اقدام کرده‌اید، دیگر نیازی به این مجوز ندارید. این مجوز برای تحصیل در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری، آموزش تخصص پزشکی و دندانپزشکی نیز لازم است.

ویزای اقامت طولانی‌مدت

این نوع ویزا به افرادی اعطا می‌شود که تصمیم دارند برای مدت زمانی بیش از هشت سال بدون وقفه در ترکیه سکونت داشته باشند. دقت کنید این مجوز به افرادی داده نمی‌شود که قرار است به‌عنوان پناهنده، پناهنده مشروط، افراد در وضعیت حمایت ثانوی، دارندگان مجوز اقامت بشردوستانه یا حمایت موقت برای مدتی مشخص در این کشور سکونت داشته باشند.

افراد بسیاری برای اقامت در ترکیه متقاضی مهاجرت هستند.

افراد بسیاری برای اقامت در ترکیه متقاضی مهاجرت هستند.

برای دریافت اقامت ترکیه چه کاری باید انجام دهید؟

اولین و مهم‌ترین نکته‎‌ای که باید برای دریافت اقامت ترکیه بدانید، این است که تنها یک ماه فرصت دارید که از لحظه ورود به ترکیه درخواست اقامت خود را برای دولت این کشور ارسال کنید. بعد از اینکه تعیین کردید به چه دلیلی قرار است در این کشور سکونت داشته باشید، به سایت وزارت کشور مراجعه کرده و پس از درج نام، نام خانوادگی، تاریخ تولد، ملیت، نام والدین و سایر اطلاعات درخواستی به‌صورت آنلاین تقاضای مجوز کنید.

پس از تکمیل این فرم به وب‌سایت سیستم قرارهای مرکزی بروید و با پرکردن فرمی که در آن آدرس خود در ترکیه را ذکر می‌کنید، از نزدیک‌ترین دفتر اداره کل مهاجرت وقت مصاحبه دریافت کنید. سپس به شما لیستی از مدارک موردنیاز، زمان‌های موجود و هزینه‌هایی که باید بپردازید، داده می‌شود.

دولت ترکیه از شما چه مدارکی می‌خواهد؟

زمانی که برای مصاحبه به یکی از دفاتر اداره کل مهاجرت می‌روید، باید با خود برخی از مدارک را نیز همراه داشته باشید.

اگرچه در مورد هر ویزا مدارک خاص لازم است اما مدارک زیر در مورد همه آنها یکسان است:

  • فرم درخواستی که برای اجازه اقامت پر کرده‌اید.
  • چهار عکس بیومتریک
  • اصل پاسپورت و تصویر برابر اصل آن
  • مدرکی که نشان دهد می‌توانید از نظر مالی خود را تأمین کنید. این مبلغ باید معادل ۵۰۰ یورو در هر ماه باشد.
  • مدرکی که نشان دهد دارای بیمه هستید.

تهیه مدارک برای دریافت اقامت مهم است

تهیه مدارک برای دریافت اقامت مهم است

هر ویزا چقدر به شما اجازه اقامت می‌دهد؟

اگر تصمیم دارید برای دریافت اقامت ترکیه اقدام کنید، لازم است بدانید که هرکدام از این ویزاها تا چه میزان به شما امکان سکونت در این کشور را می‌دهد. به‌عنوان‌مثال با دریافت ویزای اقامت کوتاه‌مدت تنها دو سال و با دریافت اقامت طولانی‌مدت به‌صورت نامحدود می‌توانید در این کشور زندگی کنید.

اعتباری که برای ویزای دانشجویی در نظر گرفته شده است، به مدت زمانی بستگی دارد که تحصیل می‌کنید. مدت اقامت شما بیش از مدت تحصیلتان نمی‌تواند باشد، حتی اگر این مدت تنها یک سال باشد. ویزای خانواده نیز حداکثر یک دوره سه‌ساله در یک برهه زمانی صادر می‌شود.

کلام پایانی

هر کس با دلایل خاصی که دارد، ممکن است به این نتیجه برسد که باید از کشور خود برود و به‌عنوان مهاجر در کشوری دیگر اقامت داشته باشد. برای این کار لازم است تا مجوزی را دریافت کند که نشان دهد چرا در آن کشور زندگی می‌کند. ترکیه نیز میتواند یکی از مقاصد مهاجرتی باشد.

برای دریافت اقامت ترکیه باید تعیین کنید هدفتان از رفتن به این کشور چیست.

در ادامه می‌توانید با کمک وکیل ملکی و مهاجرت به ترکیه در گروه ما برای دریافت ویزای این کشور اقدامات لازم را انجام دهید. لطفا با ما در تماس باشید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.