قوانین خرید ملک ترکیه را از وکیل ملکی فرا بگیرید

با سلام.
لطفا جهت دریافت خدمات اولیه مشاوره مهاجرتی ، ابتدا با شماره 09125453894 تماس بگیرید.

قوانین خرید ملک ترکیه را از وکیل ملکی فرا بگیرید

مهاجرت به ترکیه از طریق خرید ملک

مهاجرت به ترکیه از طریق خرید ملک

مهاجرت و اقامت یکی از موضوعات پر چالش در دوران اخیر محسوب میگردد. وکلای مهاجرت و اقامت با تجربه معمولاً برای متقاضیان مهاجرت و اقامت تمامی حواشی و آسیب های مربوط به مهاجرت را بازگو می کنند.

یکی از مقاصد مهم مهاجرت و اقامت ، بویژه برای ایرانیان کشور ترکیه است. این کشور در ده سال اخیر توانسته است از این طریق سرمایه زیادی به سمت خود جذب نموده و بدین ترتیب در مسیر توسعه گام بردارد.

کشور ترکیه به دلایل مختلفی جزء کشورهای محبوب برای مهاجرت ایرانیان قرار گرفته است. هزینه زندگی در این کشور در مقایسه با کشورهای هم رده خود نسبتاً پایین‌تر است و شرایط اخذ نیز اقامت پیچیدگی خاصی ندارد.

از طرف دیگر، امکان سرمایه‌گذاری در ترکیه بسیار مناسب و آسان بوده و مهم‌تر از همه، این کشور به ایران نیز نزدیک است. یکی از بهترین راه‌ها برای دریافت اقامت در ترکیه، خرید ملک است. قوانین خرید ملک ترکیه نسبت به سال‌های گذشته با تغییراتی روبرو بوده است.

به همین دلیل، در این مقاله قصد داریم به صورت تخصصی به این موضوع بپردازیم. لطفا تا آنتهای این مقاله را با وکیل مهاجرت ترکیه همراه شوید.

آشنایی با قوانین و ضوابط مهاجرت به ترکیه از طریق خرید یا اجاره ملک

همانطور که می‌دانید، از طریق روش‌های مختلفی می‌توان به ترکیه مهاجرت کرد و اقامت این کشور را گرفت. روش‌هایی مانند مهاجرت تحصیلی، ثبت شرکت، مهاجرت کاری، مهاجرت از طریق ازدواج و … بین ایرانیان بسیار رایج است.

یکی از بهترین روش‌ها برای اخذ اقامت ترکیه، سرمایه‌گذاری در این کشور است. شما می‌توانید با اجاره یا خرید ملک در این کشور، پس از مدتی اقامت دائم یا موقت آن را اخذ کنید. این روش سریع‌ترین راه برای دریافت پاسپورت ترکیه نیز به حساب می‌آید.

بسیاری از ایرانیان در سالهای اخیر با مهاجرت به کشور همسایه غربی ، در صدد خرید ملک بویژه خرید ملک ارزان در ترکیه برآمده اند. حتی خرید ملک به صورت اقساطی مدتها است ذهن این افراد را درگیر خود ساخته و برخی نسز این روش را مورد آزمون قرار داده اند.

در صورتی که برای سرمایه‌گذاری از طریق خرید ملک، قصد مهاجرت به ترکیه را دارید، باید سند ملکی با ارزش حداقل 400 هزار دلار را به نام خود بزنید. طی این روش می‌توانید برای همسر و فرزندان زیر 18 سال خود نیز در سریع‌ترین زمان ممکن پاسپورت بگیرید.

در صورتی که خرید ملک برای شما مشکل باشد، نیز این امکان وجود دارد که از طریق اجاره ملک، به کشور ترکیه مهاجرت کنید. در این روش، مبلغ خاصی برای اجاره ملک از سمت دولت ترکیه تعیین نشده است؛ با این‌ حال، توصیه می‌کنیم که ملکی با مبلغ بیشتر از 10 هزار لیر را انتخاب کنید.

به این ترتیب می‌توانید اقامت موقت یک ‌ساله این کشور را برای خود، همسر و فرزندان زیر 18 ساله تان به دست آورید.

قوانین خرید ملک در ترکیه

قوانین خرید ملک در ترکیه

شرایط و قوانین خرید ملک ترکیه

با توجه به تغییر سال میلادی، شرایط و قوانین خرید ملک ترکیه نیز با تغییراتی روبرو بوده است. تا سال 2021 میلادی، برای دریافت اقامت ترکیه باید ملکی با مبلغ حداقل 250 هزار دلار خریداری می‎شد.

از این ‌پس باید ملکی با مبلغ 400 هزار دلار خریداری شود تا بتوان اقامت دائم کشور ترکیه را دریافت کرد. همچنین نیاز است که ملک خریداری شده تا مدت سه سال به فروش نرسد.

یکی دیگر از قوانین خرید ملک ترکیه مربوط به متراژ و زیربنای ملک است. بر اساس این قانون، مجموع تمامی املاک و مستغلات خریداری شده در ترکیه نباید بیشتر از 30 هزار متر مربع شود. این قانون تنها مختص اتباع خارجی است و شامل تمامی املاک با انواع کاربری‌های اداری، کشاورزی و … می‌شود.

قانون دیگر موجود در این بخش مربوط به نحوه خریدن ملک است. ملک خریداری شده توسط اتباع خارجی باید به صورت نقدی و حتماً از یک فرد ترک خریداری شود. همچنین توجه داشته باشید که روی ملک خریداری شده شما درخواست شهروندی داده نشده باشد.

از دیگر قوانین خرید ملک در ترکیه می‌توان به خرید چند ملک اشاره کرد. با توجه به این قانون، این امکان وجود دارد که اتباع خارجی چند ملک را با مجموع ارزشی بالای 400 هزار دلار خریداری کنند و با سکونت در یکی از آن‌ها، سایر واحدها را اجاره دهند.

با استفاده از این روش می‌توان علاوه بر دریافت پاسپورت ترکیه ظرف مدت سه ماه، درآمد مناسبی را نیز به دست آورد.

 مراحل خرید ملک

یکی دیگر از مواردی که قبل از خرید ملک در ترکیه باید به آن توجه داشته باشید، آشنایی با مراحل خرید آن است. پیشنهاد ما به شما این است که هنگام عقد قرارداد حضور فیزیکی داشته باشید و از ملک مورد نظر خود بازدیدهای لازم را به عمل آورید.

با این‌ حال، در صورتی که نمی‌توانید هنگام عقد قرارداد حضور داشته باشید؛ سعی کنید از یک وکیل ملکی مطمئن برای پیشبرد کارهایتان کمک بگیرید. کارشناسان و مشاوران گروه حقوقی تخصصی ملکی اداری می‌توانند مشاوره‌های سودمند و مفیدی در این زمینه ارائه دهند و حتی کارهایتان را پیگیری کنند.

برای دریافت اقامت ترکیه باید ملک مناسبی را با توجه به قوانین خرید ملک ترکیه انتخاب کنید و تأییدیه‌های لازم برای صلاحیت حقوقی ملک را نیز انجام دهید.

متقاضی باید بعد از اینکه نامه و مجوزهای لازم را دریافت نمود از طریق افتتاح حساب در بانک های ترکیه نسبت به انتقال مبلغ خرید ملک اقدام کند. سپس ملک مورد نظر بازدید کارشناسی شده و با ارزش گذاری آن، تاییدیه لازم صادر میگردد.

پس از ارزش‌گذاری ملک و تأیید قیمت، باید در دفتر اسناد رسمی یا نوتر، سند و مدارک لازم را رد و بدل کرده و مبلغ موجود در بانک را به حساب فروشنده واریز کنید. با انتقال وجه، سند مالکیت یا تاپو را دریافت کنید و درخواست اخذ اقامت را ارائه دهید.

استانبول، پرجمعیت‌ترین شهر ترکیه

استانبول، پرجمعیت‌ترین شهر ترکیه

بهترین شهرها برای خرید خانه در ترکیه

علاوه بر آشنایی با شرایط و قوانین خرید ملک ترکیه، نیاز است تا با بهترین شهرها برای انتخاب ملک نیز آشنا شوید. در صورت انتخاب شهر مناسب می‌توانید در بسیاری از هزینه‌ها صرفه‌جویی کنید و سرمایه‌گذاری بهتری را انجام دهید.

استانبول اولین شهر مهم ترکیه است که می‌توانید برای خرید ملک در آن اقدام کنید. شروع قیمت واحدهای مسکونی در این شهر از متری 3000 لیر شروع می‌شود و بالا می‌رود. در صورتی که قصد صرف هزینه کمتری برای خرید ملک دارید، پیشنهاد ما به شما خرید ملک در شهر آنکاراست.

قیمت خانه‌ها در شهر آنکارا از متری حدوداً 2000 لیر شروع می‌شود و با قیمتی مناسب می‌توانید در شهری نسبتاً مدرن و دور از دریا سکونت داشته باشید. شهر وان، ازمیر و آنتالیا نیز از دیگر شهرهای مناسب برای خرید ملک در ترکیه هستند. قیمت واحدهای مسکونی در آن‌ها از حدود 2000 تا 2500 لیر شروع می‌شود و به سمت مبالغ بالا پیش می‌رود.

جمعبندی

معمولاً همزمان با آغاز سال نو میلادی ، شرایط و قوانین خرید ملک ترکیه  با تغییراتی مواجه میشود. آشنایی با قوانین جدید می‌تواند مسیر دریافت اقامت این کشور را برای شما ساده‌تر کند و شما را سریع‌تر به اهداف خود برساند. صورت راهنمایی و دریافت مشاوره‌های بیشتر در این زمینه می‌توانید با کارشناسان و مشاوران گروه حقوقی تخصصی ملکی اداری در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up