نمونه دادخواست تنفیذ صلح نامه مال غیر منقول

با سلام.
کاربر گرامی لطفاً برای بهره مندی از خدمات وکالت و مشاوره با وکیل پایه یک دادگستری از ساعت 8 صبح تا 8 شب با شماره 09125453894 تماس بگیرید.

آشنایی با نمونه دادخواست تنفیذ صلح نامه مال غیرمنقول

تنفیذ صلح نامه مال غیر منقول

تنفیذ صلح نامه مال غیر منقول

در مورد تنفیذ صلح نامه مال غیر منقول بیشتر بدانید

در صورت مشاهده نمونه دادخواست تنفیذ صلح نامه مال غیرمنقول می‌توانید در زمان ارائه دعاوی، بهترین و مناسب‌ترین دفاعیه را ارائه دهید. از آن جا که ممکن است برای همه افراد بعد از تنظیم صلح نامه مشکلات و یا موارد حقوقی پیش بیایید، نیاز است تا همه افراد با  نمونه دادخواست تنفیذ صلح نامه آشنا شده و مفاد و بخش‌های آن را بشناسند.

مطلب مفید | نکات حقوقی هبه نامه و صلح نامه

در زمان ارائه دادخواست، نیاز به اطلاعات کاملی در خصوص طرفین دعاوی، خواسته، مال و… وجود دارد. اگر چنین اطلاعاتی را بدرستی وارد نکنید، در زمان حضور در دادگاه و ارائه دفاعیات به مشکل برمی خورید. در ادامه بصورت کامل در خصوص نمونه دادخواست تنفیذ صلح نامه نکاتی را ارائه کرده و شما را با آن بیشتر آشنا می‌کنیم.

مفهوم تنفیذ صلح نامه مال غیر منقول

برای اینکه با نمونه دادخواست تنفیذ صلح نامه مال غیرمنقول بیشتر آشنا شوید، در ابتدا باید بدانید که منظور از تنفیذ صلح نامه چیست؟ عقد صلح به قرارداد و یا عقدی گفته می‌شود که طبق آن فرد و یا افرادی، مال و دارایی خودش را بجای انجام خرید و فروش و یا بیع و اجاره از طریق صلح جابجا کند. همچنین این قرارداد می‌تواند بمنظور پایان‌دادن به دعاوی از طریق صلح باشد. هدف از عقد صلح، پایان‌دادن به اختلافات بوجود آمده بوده؛ اما رفته‌ رفته جایگاه خودش را برای ثبت معاملات نیز پیدا کرد.

مطلب مفید | نمونه دادخواست تنفیذ هبه نامه

واژه تنفیذ نیز به معنای اجازه کردن یک عمل حقوقی است. ازاینرو تنفیذ صلح نامه تأیید کردن صلح نامه و بخشیدن اعتبار قانونی به آن است. برای اینکه بتوان دعوای تنفیذ صلح نامه را ارائه کرد، باید بین طرفین قراردادی بصورت شفاهی و یا کتبی وجود داشته باشد. لذا صلح نامه در خصوص اسناد و قراردادهای رسمی، اعتباری ندارد.

تنفیذ صلح نامه به معنای پذیرفتن صلح نامه از سوی طرفین است

تنفیذ صلح نامه به معنای پذیرفتن صلح نامه از سوی طرفین است

معامله مال غیرمنقول با استفاده از صلح نامه

برای معامله اموال غیرمنقول می‌توان از صلح نامه استفاده کرد. برای تنفیذ آن نیز می‌توانید به نمونه دادخواست تنفیذ صلح نامه مال غیرمنقول مراجعه کنید. باید اشاره کرد هر زمان فردی ملک و یا اموال غیرمنقول خودش را از طریق صلح نامه به دیگری منتقل کند، نیاز است تا خریدار، فروشنده را ملزم به تنظیم سند و تنظیم دادخواست تنفیذ صلح نامه غیرمنقول کند. این دو مورد بصورت هم‌زمان و توأمان با یکدیگر باید انجام شود.

مطلب مفید | مدرک لازم برای تنفیذ وصیت نامه

طرح تنها یکی از این خواسته‌ها در نهایت می‌تواند باعث صادر شدن قرار رد دعوا شده و راه به جایی نبرد. حتی ممکن است در پاره‌ای از مواقع، عقد صلح نامه بصورت شفاهی صورت بگیرد. طبق موازین شرعی و قانونی، چنین عقدی دارای آثار و تبعات حقوقی بوده و طرفین باید به شروط یکدیگر پایبند باشند. هرچند که برای ارائه دعاوی، نیاز به اسناد و مستندات مختلفی وجود دارد.

گردآوری مدارک و مستندات برای ارائه دادخواست به دادگاه

گردآوری مدارک و مستندات برای ارائه دادخواست به دادگاه

رسیدگی به دادخواست تنفیذ صلح نامه مال غیرمنقول

همه افراد می‌توانند با طرح دعاوی تنفیذ صلح نامه مال غیرمنقول به مراجع قضایی، نسبت به رسیدگی به آن اقدام کنند. برای رسیدگی به چنین دعاوی، نیاز است تا دادخواست خود را به دفاتر خدمات قضایی برده و در آنجا به ثبت برسانید. بدین منظور بهتر است پیش از ارائه دادخواست، با مطالعه نمونه دادخواست تنفیذ صلح نامه مال غیرمنقول اطلاعات کافی در این زمینه به دست آورده شود. حال لایحه‌ای برای او تنظیم شده و می‌تواند با حضورپیداکردن در دادگاه، دعاوی خود را ارائه کند.

در چنین مواقعی نیاز است تا فرد علاوه بر ارائه مستندات و اسناد کتبی، توضیحات کامل و مفصلی را در خصوص نحوه تنظیم عقد صلح بین خود و دیگری به دادگاه ارائه کند. در چنین مواردی نیاز است تا دادگاه و قاضی را مجاب کرده تا دستور به صدور حکم تنفیذ صلح نامه مال غیرمنقول دهد. از آن جایی که ارائه اسناد و توضیحات نیاز به دانش حقوقی و قضایی دارد، پیشنهاد می‌کنیم تا از وکلای گروه حقوقی تخصصی ملکی اداری مشورت بگیرید. بدین صورت شانس خودتان را در دادگاه، برای موفقیت افزایش خواهید داد.

جزییات دادخواست

اکنون که با اهمیت نمونه دادخواست تنفیذ صلح نامه مال غیرمنقول آشنا شدید، اجازه دهید تا شما را هرچه بیشتر با آن آشنا کنیم. در یک دادخواست تنفیذ صلح نامه مال غیرمنقول، لازم است تا اطلاعات زیر وارد شود:

  • خواهان

در این قسمت نیاز است تا اطلاعات فردی که دادخواست را ارائه کرده است، وارد شود. این اطلاعات می‌توانند شامل نام، نام خانوادگی، نام پدر، محل سکونت و… باشند.

  • خوانده

در این قسمت نیاز است تا اطلاعات فردی که طرف دیگر عقدنامه صلح است، وارد شود. این اطلاعات می‌توانند شامل نام، نام خانوادگی، نام پدر، محل سکونت و… باشند.

  • وکیل

درصورتی‌که دادخواست توسط وکیل ارائه می‌شود، باید اطلاعات وکیل در این قسمت وارد گردد.

  • خواسته

در این بخش، خواسته خواهان که همان تنفیذ صلح نامه مال غیرمنقول است، وارد خواهد شد. در این جا نیاز است تا اطلاعاتی در خصوص مال غیرمنقول نیز داده شود.

  • منضومات

تمامی اسناد و مدارکی که مدعی باید در خصوص دادخواست خود به دادگاه ارائه کند، در این قسمت ذکر می‌شود.

  • شرح دادخواست

در قسمت آخر نیز به‌صورت کامل شرح دادخواست خودتان را به استحضار دادگاه می‌رسانید. همواره از یک وکیل ماهر بخواهید تا شما را با نمونه دادخواست تنفیذ صلح نامه مال غیرمنقول آشنا کرده و نحوه واردکردن اطلاعات، به‌خصوص شرح دادخواست را به شما گوشزد کند.

ارائه دادخواست تنفیذ صلح نامه به کمک گروه حقوقی تخصصی ملکی اداری

همان‌طور که متوجه شدید، پرکردن اطلاعات و بخش‌های یک دادخواست تنفیذ صلح نامه، می‌تواند سخت‌تر از چیزی که فکرش را می‌کنید، باشد. از سوی دیگر، جمع‌آوری اسناد، مدارک و منضومات به همراه ارائه محکمه‌پسند آن‌ها در دادگاه، کاری است که شاید تنها از عهده یک وکیل حاذق بربیایید؛ ازاین‌رو پیشنهاد می‌کنیم که حتماً پیش از ارائه دادخواست با مراجعه به وکیل و مطالعه نمونه دادخواست تنفیذ صلح نامه مال غیرمنقول، اطلاعات کاملی را در این زمینه کسب کنید.

اگر شما هم به دنبال یک وکیل خبره در زمینه تنفیذ صلح نامه مال غیرمنقول هستید، می‌توانید از وکلای گروه حقوقی تخصصی ملکی اداری کمک بگیرید. این گروه حقوقی متشکل از وکلا و حقوق‌دانان بسیار ماهر و متخصص بوده که آماده همکاری در انواع پرونده‌های حقوقی، کیفری، ملکی، خانواده و… هستند. با گروه حقوقی تخصصی ملکی اداری، موفقیت در پرونده‌ها، کار دشواری نیست.

نتیجه‌گیری

عقد صلح نامه علاوه بر اینکه می‌تواند به‌عنوان پایان‌دهنده به اختلافات به وجود آمده باشد، می‌تواند به‌جای مبایعه‌نامه برای انجام معاملات در نظر گرفته شود. عقد این قرارداد چه به‌صورت کتبی و چه به‌صورت شفاهی، وجه قانونی داشته و البته باید از سوی طرفین تنفیذ شود.

برای ارائه دادخواست تنفیذ صلح نامه مال غیرمنقول نیاز است تا دادخواست را به یکی از دفاتر قضایی ببرید. سپس بعد از تنظیم لایحه، با ارائه مدارک و مستندات به همراه توضیحات کامل می‌توانید از دادخواست خود در دادگاه، دفاع کنید. با کمک‌گرفتن از یک وکیل و مطالعه نمونه دادخواست تنفیذ صلح نامه مال غیرمنقول، شانس موفقیت خود را افزایش دهید.

1 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • دوست من تنفیذ صلح نامه با اثبات صلح نامه فرق میکند
    تنفیذ برای عقود غیر نافذ نیاز هست و اثبات صلح برای زمانی که ادعای وجود سند میگردد این دو تا رو با هم اشتباه نگیرید

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up