وکیل کیفری خوب تهران کیست؟

با سلام.
کاربر گرامی لطفاً برای بهره مندی از خدمات وکالت و مشاوره با وکیل پایه یک دادگستری از ساعت 8 صبح تا 8 عصر با شماره 09125453894 تماس بگیرید.

وکیل کیفری خوب تهران

بهترین وکیل کیفری در تهران

بهترین وکیل کیفری در تهران

وکیل کیفری خوب کیست؟

قبل از اینکه به شرح موضوع بحثمان یعنی وکیل کیفری خوب بپردازیم، بیان مقدمه‌ای در  خصوص وکیل خالی از لطف نیست.

وکیل شخصی است که بین او و شخص یا اشخاص دیگر که اصطلاحاً موکل نامیده می‌شود عقدی به نام عقد وکالت منعقد شده است. به موجب این عقد ، موکل شخص وکیل را برای انجام پاره‌ای امور نایب خود قرار می‌دهد که این امور می‌تواند مدنی بوده یا در مقام دفاع از دعاوی باشد. در اینجا برای تمییز این دو حوزه از وکالت به بیان مختصری درباره تفاوت آنها می‌پردازیم.

 تفاوت وکالت در امور مدنی با وکالت در دعاوی

شخص وکیل برای انجام وکالت در دعاوی، باید دارای پروانه وکالت باشد. موضوع وکالت در امور دعاوی ، نیز دفاع از موکل در مراجع قضایی است.

در وکالت مدنی ، شخص وکیل نیاز به داشتن پروانه و مجوز وکالت ندارد. بلکه باید اهلیت انجام امر تفویض شده را داشته باشد. بنابراین با حضور در دفتر اسناد رسمی، موکل، وکیل را به طور رسمی در انجام پاره‌ای از امور نایب خود قرار می دهد. وکیل نیز در حدود اختیارات تفویض شده می تواند اقدام کند.

مطلب مفید | وکیل کیفری غرب تهران

 با عنایت به اینکه وکالت در امور مدنی از موضوع بحث ما خارج است به همین علت از توضیحات بیشتر در مورد آن صرف‌نظر میکنیم. لذا موضوع بحث مان را معطوف به وکالت در دعاوی می نماییم.

وکیل دعاوی کیست؟

در یک تقسیم بندی کلی وکالت در دعاوی به وکالت در دعاوی حقوقی و وکالت در دعاوی کیفری قابل تقسیم است. البته این بدان معنی نیست که وکالت به دو زیر شاخه حقوقی و کیفری تقسیم می شود. بلکه وکلا با توجه به نوع پرونده هایی که کار میکنند در یک رشته زبده‌تر و ماهرتر و به مسیری که بتواند موکل را به سر منزل مقصود برساند تسلط بیشتری دارند.

مطلب مرتبط | وکالت در دعاوی حقوقی و کیفری

مهمترین تفاوت دعاوی، منشاء وحوزه تاثیر آنها می باشد. منشاء دعاوی کیفری رفتارها و اعمالی است که قانونگذار برای آنها مجازات تعیین کرده است. در حالیکه منشاء دعاوی حقوقی برخلاف دعاوی کیفری ناشی از جرم و جنایت نمی باشد. بلکه افرادی که دعوای حقوقی را اقامه می کنند به دنبال اعاده حقوق از دست رفته خود می باشند که از آنها سلب شده یا مورد تعرض قرار گرفته است.

وکیل دعاوی

وکیل دعاوی

برای این منظور اشخاص برای نیل به حقوق خود با توجه به تخصصی بودن موضوع ترجیح می‌دهند پیگیری‌های امر را توسط شخصی که اشراف به قوانین و رویه های قضایی دارد و متخصص در این زمینه می‌باشد، دنبال کنند تا که به نتیجه مطلوب برسند.

دعاوی حقوقی ، عمدتاً اموال و دارایی های افراد را هدف قرار میدهند. اما دعاوی کیفری نه‌ تنها با مال و دارایی اشخاص، بلکه با جان و آبرو و حیثیت اشخاص نیز سروکار دارند.

بنابراین حساسیت در دعاوی کیفری دو چندان است. از اینرواشخاص غالباً به دنبال وکلای توانمندی که در این حوزه تبحر کافی دارند، هستند.

در اینجا سعی خواهد شد شما خواننده عزیز را با وکلای این حوزه از دعاوی بیشتر آشنا کنیم.

بهترین وکیل دعاوی کیفری کیست؟

همانطور که اشاره شد وکیل در دعاوی کیفری از بسیاری جهات با وکالت در دعاوی حقوقی تفاوت دارد. مهمترین تفاوت دعاوی کیفری با حقوقی منشاء و همچنین تاثیر و ارتباط آن با جان، آبرو و حیثیت اشخاص می‌باشد.

مطلب مرتبط | مشاوره با وکیل کیفری بصورت آنلاین

بطوریکه قانونگذار در مواردی حضور وکیل در جلسات رسیدگی را لازم میداند. این خود عاملی برای افزایش نگرانی و استرس بیشتر موکل و حتی وکیل می باشد. بنابراین با توجه به اهمیت موضوع ، وکیل کیفری خوب باید دارای خصایصی باشد که بتواند مدافع جان و مال و آبروی موکل خود باشد.

 ویژگی های وکیل کیفری خوب

رعایت عدل و انصاف

یکی از مهمترین ویژگی‌های وکیل کیفری خوب ، عادل بودن می‌باشد. عدالت وکیل به هر دو طرف دعوی تسری دارد. به این ترتیب که قبل از شروع به رسیدگی باید یقین پیدا کند به دنبال دفاع از حق است. و در دفاع از موکل خود همچون قاضی عادل رفتار کند که حق هیچکدام از طرفین دعوی ضایع نشود.

وقت شناسی

یک وکیل کیفری خوب ، باید وقت شناس باشد تا در بهترین زمان بهترین اقدام را انجام دهد. به عنوان مثال در جرایم تعزیری باید به مرور زمان تعقیب، شکایت و مجازات توجه داشته باشد. یا در زمان مناسب درخواست تجدیدنظر نماید. در غیر این‌صورت می‌تواند برای موکل خود مشکلات فراوانی ایجاد کند.

آگاهی های علمی و تخصصی

وکیل کیفری خوب ، در وادی امر باید بر قوانین و مقررات جزایی و قوانین مرتبط با آن مسلط باشد. علاوه بر این باید برآراء وحدت رویه، نظریه های مشورتی اداره حقوقی قوه قضائیه و دکترین حقوقی در امور  کیفری نیز آشنایی خوبی داشته باشد.

نهادهای ارفاقی مورد استفاده وکیل کیفری

به عنوان مثال قانونگذار در قانون مجازات اسلامی، تعدادی نهادهای ارفاقی برای متهم و مجرم در نظر گرفته است. این نهادهای ارفاقی عبارتند از:

تخفیف مجازات ها،

تعلیق مجازات ها،

تعویق صدور حکم،

مجازات های جایگزین حبس،

آزادی مشروط،

نظام نیمه آزادی  و….

برخی خصوصیات وکیل کیفری

وکیل کیفری خوب در صورت اشراف بر این موارد ، می‌تواند با توجه به وقوع جرم از طرف موکلش ، در دفاعیات خود خواستار استفاده از نهاد های ارفاقی و تخفیف مجازات ها و … برای وی شود.

مطلب مفید | وکیل ملکی خوب در تهران

یکی از مهمترین موضوعاتی که وکیل کیفری خوب باید بر آن آگاهی کامل داشته باشد صلاحیت مراجع قضایی است.

لذا با توجه به مکان و نوع جرم صورت گرفته و به تبع آن نوع مجازات قابل اعمال، باید دادگاه صالح به رسیدگی را انتخاب کند. همچنین در زمان مناسب در خواست تجدید نظر بدهد. این موضوع درکنترل زمان و هزینه‌ها خیلی با اهمیت می‌باشد.

ویژگیهای وکیل کیفری

ویژگیهای وکیل کیفری

یک وکیل کیفری خوب باید از اطلاعات عمومی مناسب برخوردار باشد. علاوه بر این ، در حوزه های تخصصی مانند روانشناسی، پزشکی قانونی و …اطلاعات کافی داشته باشد.

در دعاوی کیفری ، تنش به نسبت سایر دعاوی بیشتر می‌باشد. بنابراین وکیلی که با تسلط بر امور روانشناختی بتواند کنترل موکل و پرونده را در دست بگیرد، می‌تواند بر روند دادرسی تا حصول نتیجه مطلوب، تاثیر بگذارد همچنین با آگاهی از موضوعات جنایی و پزشکی قانونی ، در صورت بروز هر خطا یا اشتباه در نظریه های کارشناسی، می‌تواند به موقع ایراداتِ خود را مطرح کند.

انتخاب وکیل متخصص کیفری به علت اشرافیت بر مسیر صحیح پرونده ، از جمله جمع آوری ادله، بهره گیری از قوانین و …. از نظر زمان و هزینه نیز مقرون به صرفه خواهد بود.

پس همانگونه که مشاهده می‌کنید وکیل متخصص کیفری فردی است که به تمامی موارد مذکور در بالا اشراف کامل دارد. همچنین پرونده و دعوی مطروحه را در زمان مناسب و در مرجع قضایی صالح مطرح نماید. محتویات و مستندات پرونده را به طور صحیح آماده کند. به دادسرا و یا دادگاه ارائه نماید و در زمان مناسب اقدامات لازم برای تسریع در پیشرفت پرونده را انجام دهد.

تماس با وکیل کیفری خوب در گروه ملکی اداری

برای تماس با وکیل کیفری در تهران  بویژه وکیل ملکی با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.