حقوقی
مراحل ثبت تغییرات در شرکت ها

ثبت تغییرات در شرکتها
ثبت تغییرات در شرکت ها بدین معنی است که بعد از مراحل ثبت یک شرکت بر اساس ضوابط و مقررات حاکم بر نحوه ثبت شرکت، ممکن است در طول زمان تغییراتی در مدیریت، سرمایه، محل شرکت و … ایجاد گردد که می باید هر کدام از آن ها بر اساس ضوابط و مقررات قانونی در سامانه ثبت شرکت ها که سامانه متعلق به اداره ثبت شرکت ها و مؤسسات غیر تجاری می باشد، به ثبت برسند.
برخی از مهم ترین موارد ثبت تغییرات در شرکت ها که نیازمند ورود در سامانه هستند:
- تغییر نام؛ تغییر محل یا تغییر موضوع شرکت .
- تغییر و اصلاح مواد اساسنامه شرکت .
- افزایش یا کاهش سرمایه .
- نقل و انتقال سهام .
- انحلال شرکت.
- تغییرات مربوط به انتخاب روزنامه.
- انتخاب هیأت مدیره یا تمدید اعضای آن.

فرایند ثبت تغییرات:
- تکمیل فرم اطلاعات مطابق تغییرات درخواستی.
- ارسال مدارک.
- تنظیم و تدوین صورتجلسات تغییرات.
- ارسال صورتجلسات جهت امضاء.
- امضا و مهر کردن صورتجلسات و و کالت نامه توسط متقاضی.
- ارسال صورتجسات توسط متقاضی بعد از امضا.
- پرداخت فیش های واریزی.
- دریافت آگهی و روزنامه رسمی بعد از پرداخت هزینه.

مدارک لازم جهت ثبت تغییرات :
- کپی روزنامه آخرین تغییرات هیأت مدیره و شرکت.
- لیست شرکا با میزان سهام.
- کپی شرکتنامه در مورد شرکت مسؤلیت محدود.
- کپی اظهارنامه در مورد شرکت سهامی خاص.
- کپی تقاضانامه.
- اصل مدارک شناسایی اشخاص جدید.
- حضور افراد جدید در جلسه جهت امضا.
- حضور اعضای جدید جهت اثر انگشت در اداره ثبت شرکت ها.
- اصل مدارک شناسایی افرادی که خارج می شوند.
- ارایه آدرس جدید شرکت بعد از تغییر.
- حضور و امضای کلیه اعضای هیأت مدیره در صورت منحل شدن شرکت.
برای ورود اطلاعات مربوط به تغییرات شرکت و مؤسسه خود در سامانه مربوطه،هیچگاه با افراد ناآگاه مشورت نکنید.
انجام این کار را به کارشناسان و متخصصین امر واگذار نمایید.
در صورت مواجهه با انواع دعاوی در شرکت خود ، با وکیل دعاوی شرکت در گروه ما در تماس باشید.
ما را دنبال کنید
سلام بردارم می خواد تغییراتی در شرکت اش ایجاد کنه آیا جناب وکیل انجام میدن
سلام.
لطف می کنید در واتساپ سایت پیام بگذارید تا اساسنامه و تغییرات و… را ببینیم و انشاالله براتون انجام بدیم.