وکیل حضانت فرزند پسر

با سلام.
کاربر گرامی برای برقراری ارتباط با مشاور حقوقی در امور دعاوی خانواده ، از ساعت 8 صبح تا 8 عصر با شماره 09125453894 تماس بگیرید.

وکیل حضانت فرزند پسر ، وکیل برای گرفتن حق حضانت 

وکیل برای حضانت فرزند پسر

زمانی والدین به سراغ وکیل حضانت فرزند پسر یا دختر می‌روند که  به هر دلیلی قصد جدا شدن از یکدیگر داشته باشند. در این شرایط بحث حضانت فرزند پسر و دختر مطرح می‌شود و والدین می‌خواهند بدانند که حضانت فرزندشان بر عهده کدام‌ یک قرار می‌گیرد.

در اصل حضانت و سرپرستی فرزندان بر عهده والدین یعنی پدر و مادر است. وقتی والدین متارکه می‌کنند در این مورد موضوع حضانت فرزند بعد از طلاق مطرح میشود. ممکن است بر اثر حوادثی یکی از والدین فوت کند و باز هم موضوع حضانت مطرح شود. در این مقاله قصد داریم در زمینه حضانت فرزند پسر نکاتی را مطرح کنیم.

وکیل خوب برای گرفتن حضانت فرزند پسر

اگر بخواهیم حضانت را در معنای حقوقی آن مورد بررسی قرار دهیم می‌توان گفت که حضانت به سرپرستی و نگه‌داری کودک اطلاق می‌شود. در صورتی که والدین یک کودک نتوانند برای ادامه زندگی با یکدیگر به توافق برسند ناگزیر باید به قواعد منبعث از قانون مدنی برای حق حضانت فرزند تن دهند.

طبق قانون جدید حضانت فرزند پسر و دختر تا سن هفت سالگی با مادر است، علت این امر را در نیاز و وابستگی عاطفی و جسمانی فرزند به مادر در سنین پایین می‌دانند. البته تا قبل از سال 82 گفته می‌شد که تنها حضانت فرزند دختر تا 7سالگی با مادر است و پسر باید بعد از سن 2سالگی به پدر سپرده شود.اما در سال 82 اصلاحیه‌ قانون حضانت هر دو فرزند(چه پسر و چه دختر) تا سن 7 سالگی بر عهده مادر قرار گرفت. بعد از سن 7سالگی این سرپرستی به پدر داده می‌شود و تا رسیدن فرزند به سن قانونی بر عهده پدر می‌ماند. سن قانونی برای دختر 9سالگی یا همان سن تکلیف و سن قانونی برای پسر 15سالگی است.

فرزند بعد از سن حضانت  قانونی بر اساس تصمیم‌ گیری خود فرزند است و دادگاه در آن دخل و تصرفی ندارد. بعد از رسیدن به این سن ، کودک مختار است تصمیم بگیرد با مادر زندگی کند یا با پدر. بر اساس قانون ، فرزند تا سن 18 سالگی حق دخل و تصرف در امور مالی خود را ندارد و این امور بر عهده سرپرست اوست. وکیل حضانت فرزند پسر در این موارد می‌تواند به شما کمک کند

شرایط حضانت فرزند پسر چگونه است؟

شرایط حضانت فرزند پسر و دختر

چنانچه یکی از والدین کودک فوت کند حضانت فرزند بر عهده والد زنده قرار می‌گیرد. در صورتی که هر دو والد فوت کنند، حق سرپرستی بر عهده جد پدری خواهد بود. اگر با جدایی والدین حق سرپرستی فرزند پسر مورد بررسی قرار گرفت قانون در این مورد می‌تواند برای سرپرستی فرزند تصمیم‌گیری کند. .

طبق قانون هیچ منعی برای عدم دیدار والد غیرسرپرست برای دیدار فرزندش وجود ندارد مگر در مواردی که این دیدار بتواند برای فرزند خطر جانی داشته باشد. همچنین اگر عدم دیدار به دلایلی به نفع فرزند باشد می‌توان بر اساس قانون این دیدار را از هفته‌ای یک‌بار کمتر کرد مثلا ماهی یک‌بار و حتی شش ماه یک‌ بار.

سلب حضانت فرزند

برابر ماده ۱۱۷۳ قانون مدنی هرگاه در اثرعدم مواظبت یا انحطاط اخلاقی پدر یا مادری که طفل تحت حضانت اوست صحت جسمانی و یا تربیت اخلاقی طفل در معرض خطر باشد دادگاه می تواند به تقاضای اقربای طفل یا به تقاضای قیم او یا به تقاضای مدعی العموم هر تصمیمی را که برای حضانت طفل مقتضی بداند ، اتخاذ کند.

بهترین وکیل حضانت فرزند پسر

وکیل حضانت فرزند پسر می‌تواند شما را در مورد قوانین و حق حضانت فرزند پسرتان راهنمایی کند.  بهتر است در مورد حضانت فرزند از یک وکیل خبره که به تمام مفاد قانونی و استثنائات کاملا مسلط است کمک بگیرید.

سایت وکیل ملکی در کمترین زمان می‌تواند بهترین وکیل را به شما معرفی کند. وکیل ملکی یکی از بهترین مجموعه‌ها برای معرفی انواع وکیل برای تمامی دعاوی حقوقی شماست که در غرب تهران فعالیت می‌کند.

می‌توانید با مراجعه به سایت وکیل ملکی و یا تماس تلفنی ، وقت مشاوره آنلاین و یا تلفنی رزرو کنید.اگر به دنبال حق حضانت فرزند پسر خود هستید گروه حقوقی تخصصی ملکی اداری می‌تواند به شما کمک کند. در گروه ما مجموعه‌ای از بهترین و کارآزموده‌ترین وکلا به شما در این راه کمک خواهند نمود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.