وکیل دعاوی برند و طرح صنعتی

با سلام.
کاربر گرامی برای برقراری ارتباط با مشاور حقوقی در امور دعاوی خانواده ، از ساعت 8 صبح تا 8 عصر با شماره 09125453894 تماس بگیرید.

وکیل دعاوی برند و طرح صنعتی

وکیل برند و طرح صنعتی.

وکیل دعاوی برند و طرح صنعتی.

با وکیل دعاوی برند و طرح صنعتی همراه شوید

فضای مجازی و  تبلیغات زیاد و به تبع آن گسترش بیش از پیش مشتریان در هر نوع تجارت،  صاحبان کسب و کار را دچار آسیب های بیشتر نموده است. این قبیل افراد به فکر صیانت از ایده و کسب و کار خود افتاده اند. آنان  به اهمیت این امر پی برده اند که برند و طرح صنعتی خود را، هر چه زودتر ثبت نمایند.  با ثبت علامت و یا طرح صنعتی جلوی برخی سو استفاده های رقیبان را بگیرند. وکیل دعاوی برند و طرح صنعتی در این مقاله اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار می دهد.

وکیل دعاوی برند و طرح صنعتی کدام دعاوی را پیگیری می نماید؟

دعاوی مورد توجه وکیل برند

دعاوی مورد توجه وکیل برند

رایج‌ترین دعاوی مطرح شده در رابطه با برند تجاری و طرح های صنعتی، طراحی صنعتی یا برند مشابه است. طوریکه هر بیننده‌ای را دچار اشتباه می کند. و مشتریان را دچار سردرگمی می نماید.

مطلب مرتبط | وکیل ثبت مؤسسه

در صورتیکه برندها و علائم تجاری داخلی و خارجی با رعایت مقررات قانونی به ثبت رسیده باشند کار شکایت هموار است. در این مورد اگر اشخاص حقیقی یا حقوقی از آن سوء استفاده نمایند یا آن را مورد استفاده غیرمجاز قرار دهند میتوان علیه آنان اقامه دعوا نمود. این کار از لحاظ حقوقی و کیفری قابل پیگیری توسط وکیل دعاوی برند و طرح صنعتی می باشد. سوءاستفاده کنندگان و علائم تجاری داخلی و خارجی علاوه بر جبران خسارت ، به مجازات پرداخت جزای نقدی یا حبس تعزیری محکوم می‌شوند.

دادخواست ابطال نشان تجاری چه زمانی قابل تقدیم است؟

به موجب ماده 41 آیین نامه اجرایی قانون ثبت اختراعات، هر ذی نفع می تواند از دادگاه ابطال ثبت علامت را درخواست نماید. پس ابطال ثبت علامت با تقدیم دادخواست، در دادگاه صالح به عمل می آید. بدین ترتیب چنانچه در هنگام صدور گواهی ثبت نشان تجاری، موارد مندرج قانونی بر طبق قانون ثبت طرح های صنعتی و علائم تجاری مصوب 1386 رعایت نشده باشد، صاحب برند تجاری با اثبات این امر و همچنین ضرر و زیان وارده، می تواند دادخواست ابطال نشان تجاری مذکور را نزد دادگاه صالح تقاضا نماید. وکیل دعاوی برند و طرح صنعتی می تواند به درستی دادخواستی در این زمینه تنظیم نموده و با ادله متقن و قوی روند این امر را تسریع بخشد.

جعل علایم تجاری به چه معناست؟

هر علامت تجاری پس از ثبت شدن به طور قانونی، انحصاری می باشد. این علامت متعلق به کسانی است که آن را ثبت نموده اند و مالک قانونی آن می باشند. بنابراین سایر اشخاص اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی اجازه ندارند از آن علامت تجاری استفاده نمایند. حال اگر شخصی به جعل علامت تجاری و استعمال آن مبادرت نماید، مجرم است . زیرا او به گونه ای عمل کرده که به حقوق و منافع صاحب آن ضرری وارد شده است. از اینرو وی جاعل شناخته می شود و مطابق قانون مجازات می گردد.

مطلب مفید | وکیل ثبت شرکت

مجازات جعل علامت تجاری و استعمال آن مطابق ماده 529 کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی ، حبس از سه ماه تا دو سال می باشد. دعاوی جعل معمولاً از پیچیدگی زیادی برخوردار است. از اینرو  وکیل دعاوی برند و طرح صنعتی در این راه بخوبی میتواند شما را همراهی نماید.

وکیل برند و مجازات جعل برند

وکیل برند و مجازات جعل برند

مجازات استفاده غیر مجاز از مهر، تمبر یا علامت تجاری 

طبق ماده ۵۳۰ قانون مجازات اسلامی «تعزیرات» در خصوص سوء استفاده از طرح و برند ، مجازات در مواردی قابل اعمال خواهد بود. از جمله شخصی بدون مجوز مهر یا علامت تجاری تجارتخانه یا شرکت تجاری را به دست آورد، یا خودش به هر نحوی از آن استفاده نماید. یا اینکه باعث شود دیگران از آن استفاده نمایند. در این موارد چنانچه خسارتی به صاحب علامت وارد شده باشد، علاوه بر جبران خسارت وارده ، به مجازات حبس نیز محکوم می گردد.

سو استفاده از طرح صنعتی به چه معنا است؟

طبق ماده ۲۸ قانون ثبت اختراعات، طرح های صنعتی و علائم تجاری،  بهره‌ برداری از هر طرح صنعتی که در ایران ثبت شده باشد، توسط اشخاص‌، مشروط به موافقت مالک آن است‌. بهره‌ برداری از یک طرح صنعتی ثبت شده عبارت است از: ساخت‌، فروش و وارد کردن اقلام حاوی آن طرح صنعتی‌.

مالک طرح صنعتی ثبت شده‌، می‌تواند علیه شخصی که بدون موافقت او افعال مذکور در این ماده را انجام دهد شکایت نماید. حتی اگر اقدامات فردی عادتاً موجبات تجاوز آینده به یک طرح و برند را فراهم آورد، میتوان در دادگاه علیه وی اقامه دعوی نمود.

حمایت های قانون گذار از طرح صنعتی چند سال است؟

هر طرح صنعتی ثبت شده دارای اعتبار پنج ساله می باشد. این مدت دو مرتبه با پرداخت هزینه مربوطه قابل تمدید است. در نتیجه ، صاحب آن می تواند در صورت پرداخت هزینه های مربوطه  نسبت به طرح شکایت از طرح و برند خود اقدام کند. لذا وی بعد از تمدید، تا پانزده سال قادر خواهد بود شکایت سوء استفاده از طرح صنعتی ثبت شده را علیه افراد سودجو مطرح نماید.

شکایت از طرح صنعتی توسط وکیل دعاوی برند و طرح صنعتی

با توجه به گوناگونی فعالیت ها در این عرصه ، ادله مثبته در رابطه با فرد سوء استفاده کننده، متفاوت می باشد. به طور مثال زمانی ممکن است کالای تولید شده که از طرح صنعتی شما سوء استفاده کرده است،  در بازار موجود باشد. لذا شما کالا را خریداری و به عنوان دلیل به محکمه ارائه میکنید. اما گاهی چنین کالایی فقط به  مشتریان خاصی فروخته می شود. لذا شما به عنوان شاکی یا خواهان، دسترسی به کالای تولید شده ندارید.

در این فرض از طرق مختلف میتوان نسبت به جمع آوری ادله اقدام نمود. از جمله : شهادت شهود، تهیه فیلم یا عکس ، معرفی فردی به عنوان مشتری به شخص مورد نظر و خریداری کالا. این ادله در رسیدگی درست به دعاوی سوء استفاده از طرح صنعتی میتوانند موثر باشند. تمامی این مراحل نیازمند حضور یک وکیل دعاوی برند و طرح صنعتی با تجربه است. چنین وکیلی راه های متعدد ادله اثبات این قضیه را با تجارب خود در اختیار شما قرار دهد . تا پیروزی را برای شما سریع تر و آسان تر نماید.

2 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • باسلام، درخصوص ماده ۲۸، آیا فقط از تولید کننده و فروشنده کالای ثبت شده میتوان شکایت نمود یا از کسی که اجزاء یا یکی از اقلام تشکیل دهنده کالای تحت ثبت را در اختیار نفر آخر که همان جاعل محصول است هم میتوان شکایت نمود؟

    پاسخ
    • وکیل املاک
      1 ژوئن 2022 22:21

      سلام.
      علاوه بر فروشنده و تولید کننده هر کس در همکاری با اشخاصی که در چزخه بهره برداری و استفاده از طرح صنعتی به طور مستقیم و غیر مستقیم مشارکت دارند در شمول این ماده قرار میگیرند و در صورت اثبات اتهام آنان مجازات خواهند شد.
      با تشکر از شما

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up