وکیل خانواده تهران و نقش وی در حل دعاوی

با سلام.
کاربر گرامی برای برقراری ارتباط با مشاور حقوقی در امور دعاوی خانواده ، از ساعت 8 صبح تا 8 عصر با شماره 09125453894 تماس بگیرید.

وکیل خانواده تهران

با وکیل خانواده تهران آشنا شوید

با وکیل خانواده تهران آشنا شوید

آشنایی با وکیل خانواده تهران

امروزه بسیاری از افراد برای پیگیری امور حقوقی مربوط به دعاوی خانواده وکیل می‌گیرند. با اخذ بهترین وکیل خانواده تهران می‌توان امور حقوقی مرتبط با این گروه از دعاوی را در مدت‌زمان نسبتاً کوتاهی پیگیری کرد. گروهی از وکلا به‌صورت تخصصی صرفاً در حوزه امور خانواده فعالیت می‌کنند. از وکلای فعال در حوزه امور خانواده می‌توان به وکیل حضانت فرزندان و وکیل طلاق اشاره کرد. در ادامه به وظایف و اختیارات این گروه از وکلا بیشتر می‌پردازیم.

وکیل خانواده تهران می‌تواند در زمینه نحوه تقسیم اموال حین انحصار وراثت به افراد کمک کند. در صورت تمایل می‌توان با وکلای خانواده یک وکالت‌نامه رسمی تنظیم کرد. پس از تنظیم یک وکالت‌نامه محضری، این گروه از وکلا می‌توانند برای پیگیری امور حقوقی به‌جای موکل خود در جلسات دادگاه حاضر شوند. میزان حق‌الوکاله دریافتی توسط وکلای خانواده به عواملی مانند حجم پرونده حقوقی بستگی دارد.

اهمیت اخذ وکیل برای پیگیری امور خانواده

قوانین مربوط به حوزه طلاق، گرفتن حضانت فرزندان پس از طلاق و نحوه دریافت مهریه به طور مرتب تغییر می‌کنند. وکلای مربوط به امور خانواده از آخرین تغییرات ایجاد شده در این حوزه آگاه هستند. با اخذ وکیل می‌توان امور حقوقی را در سریع‌ترین زمان ممکن پیگیری کرد. فرایند گرفتن حضانت فرزندان یا پیگیری امور طلاق پیچیدگی‌های حقوقی بسیار زیادی دارد؛ ازاین‌جهت دریافت راهنمایی از وکیل خانواده تهران پیش از پیگیری امور حقوقی این گروه از پرونده‌ها الزامی به‌حساب می‌آید.

مطلب مفید | ازدواج مجدد، قوانین و شرایط آن

در برخی از مواقع مردان به همسران خود نفقه پرداخت نمی‌کنند. در چنین شرایطی می‌توان پس از دریافت راهنمایی حقوقی از سمت وکلای خانواده یک دادخواست رسمی برای اخذ نفقه ثبت کرد. پس از ثبت دادخواست رسمی، قاضی مرد را از نظر قانونی مجبور به پرداخت نفقه می‌کند.

بسیاری از زوجین پس از طلاق برای دریافت حق حضانت فرزندان با یکدیگر به توافق نمی‌رسند. در چنین شرایطی می‌توان با اخذ یک وکیل خانواده تهران در مورد نحوه پیگیری دعاوی حقوقی مربوط به گرفتن حق حضانت فرزندان مشورت کرد. وکلای خانواده پیش از شروع به کار باتوجه‌ به ماهیت پرونده حقوقی یک وکالت‌نامه تنظیم می‌کنند. در این وکالت‌نامه حوزه اختیارات وکیل باتوجه ‌به  میزان وظایف و تعهداتش تعیین می‌شود.

وکیل برای گرفتن حق حضانت فرزند

وکیل برای گرفتن حق حضانت فرزند

وظایف وکیل خانواده تهران در پرونده طلاق و حضانت فرزند

حوزه طلاق یکی از زمینه‌های فعالیت وکلای خانواده است. وکیل خانواده تهران می‌تواند برای موکل خود یک دادخواست طلاق رسمی ثبت کند. این وکلا پس از هماهنگی با موکل خود می‌توانند در جلسات دادگاه طلاق حاضر شوند. در نظر داشته باشید بخش قابل‌توجهی از دعاوی حقوقی طلاق مربوط به مهریه است. وکلای خانواده توانایی انجام اقدامات حقوقی جهت دریافت مهریه موکل خود را دارند.

پیگیری پرونده‌های طلاق به علت پیچیدگی آن‌ها به زمان نسبتاً زیادی نیاز دارد. بااین‌وجود، وکلای خانواده به دلیل تجربه بسیار زیاد می‌توانند به امور حقوقی پرونده طلاق در سریع‌ترین زمان ممکن رسیدگی کنند. گاهی اوقات می‌توان بر سر میزان و نحوه دریافت مهریه بدون نیاز به ثبت دادخواست رسمی با همسر سابق فرد توافق کرد. وکلا می‌توانند در زمینه اخذ مهریه به‌صورت توافقی موکل خود را راهنمایی کنند.

حضانت فرزندان یکی دیگر از امور حقوقی مربوط به حوزه فعالیت وکلای خانواده است. وکلای خانواده باتوجه‌به داشتن اطلاعات بسیار زیاد در زمینه اخذ حق حضانت می‌توانند با موکل خود در این زمینه مشورت کنند. در نظر داشته باشید برای واگذاری حق حضانت فرزندان معمولاً دو یا سه جلسه دادگاه تشکیل می‌شود. از مواردی که موجب سلب حق حضانت می‌شود می‌توان به اعتیاد و عدم توانایی مالی اشاره کرد.

تنظیم دادخواست طلاق توافقی

تنظیم دادخواست طلاق توافقی

برسی نقش وکیل خانواده تهران در دعاوی نفقه

برخی از وکلای خانواده در زمینه دریافت نفقه برای موکل خود فعالیت می‌کنند. همان‌طور که پیش‌تر به این موضوع اشاره کردیم بسیاری از افراد برای دریافت نفقه از وکیل خانواده تهران کمک می‌گیرند. تمامی مردان موظف هستند به همسر خود نفقه پرداخت کنند. نفقه برای تأمین هزینه‌های مسکن، مواد غذایی و لباس است. در صورت ثبت دادخواست و تشکیل جلسه دادگاه، قاضی مبلغی را به‌عنوان نفقه برای فرد در نظر می‌گیرد. مرد موظف است میزان نفقه تعیین‌شده توسط قاضی را بپردازد.

مطلب مفید | نفقه فرزند

افراد پیش از تنظیم دادخواست رسمی نفقه می‌توانند از وکلای خانواده راهنمایی دریافت کنند. وکلای خانواده می‌توانند برای افراد یک دادخواست رسمی در جهت درخواست اخذ نفقه تنظیم کنند. در برخی از مواقع قاضی با درخواست دریافت نفقه موافقت نمی‌کند. در چنین شرایطی می‌توان با استفاده از راهنمایی وکلای خانواده نسبت به تنظیم درخواست تحدید نظر اقدام کرد.

درصورتی‌که مردی توانایی پرداخت نفقه به همسرش را نداشته باشد، وکیل خانواده تهران می‌تواند یک دادخواست طلاق به ثبت برساند. در واقع عدم توانایی مالی در پرداخت نفقه فرایند طلاق گرفتن را آسان‌تر می‌کند. میزان دقیق مبلغ نفقه باید توسط هیئت اقتصادی دادگاه تعیین شود. این مبلغ در هرسال باتوجه‌به تغییر هزینه‌های زندگی و مسکن افزایش می‌یابد.

وکیل برای گرفتن طلاق

وکیل برای گرفتن طلاق

شرایط تنظیم وکالت‌نامه و میزان حق‌الوکاله

 بسیاری از افراد پس از دریافت مشاوره از وکیل خانواده تهران خواهان تنظیم وکالت‌نامه رسمی برای واگذاری مسئولیت پیگیری امور حقوقی هستند. اکثر وکالت‌نامه‌ها اعتبار یک ساله دارند. در صورت تمایل می‌توان پس از پایان اعتبار نسبت به تمدید آن اقدام کرد. دقت کنید در وکالت‌نامه میزان حق‌الوکاله وکلا و حوزه اختیاراتشان اشاره شود. در هنگام پیگیری پرونده، چنانچه وکیل نیازمند داشتن اختیارات بیشتر باشد باید پس از آگاه‌سازی موکل در وکالت‌نامه تغییر ایجاد کند.

 میزان حق‌الوکاله وکلا باتوجه‌به عوامل مختلفی مانند تعهدات، حوزه اختیارات و میزان تجربه وکیل تغییر می‌کند. معمولاً وکلا برای پیگیری پرونده‌های پیچیده حق‌الوکاله بیشتری دریافت می‌کنند. میزان حق‌الوکاله وکلای باتجربه نیز بیشتر است. در صورت تمایل به دریافت مشاوره حقوقی می‌توانید با مؤسسه ملکی اداری تماس بگیرید. پس از تنظیم وکالت‌نامه وکیل و موکل باید آن را امضا کنند. ثبت رسمی وکالت‌نامه در محضر الزامی محسوب می‌شود.

نتیجه‌گیری

برای پیگیری امور مربوط به طلاق، دریافت نفقه و اخذ حق حضانت فرزندان می‌توان از وکیل خانواده تهران راهنمایی دریافت کرد. وکلای خانواده می‌توانند در جلسه دادگاه به‌جای موکل خود حاضر شوند. با اخذ وکیل می‌توان سریع‌تر امور حقوقی طلاق را پیگیری کرد. در صورت تمایل به اخذ وکیل باید در ابتدا یک وکالت‌نامه رسمی ثبت کنید. توجه کنید در وکالت‌نامه باید حوزه اختیار و وظایف وکیل به طور دقیق تعیین شود. در صورت تمایل به دریافت مشاوره حقوقی می‌توانید با گروه حقوقی تخصصی ملکی اداری تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up