قراردادهای خرید و فروش

با سلام.
کاربر گرامی لطفاً برای بهره مندی از خدمات وکالت و مشاوره با وکیل پایه یک دادگستری از ساعت 8 صبح تا 8 شب با شماره 09125453894 تماس بگیرید.

قراردادهای خرید و فروش(مبایعه نامه)

قراردادهای خرید و فروش

آشنایی با قراردادهای خرید و فروش(مبایعه نامه)

منظور از قراردادهای خرید و فروش، قراردادهای مربوط به فروش اموال غیر منقول است که عموماً تحت عنوان بیع از آن یاد می شود. بنابراین وقتی گوییم مبایعه نامه یعنی همان قرارداد فروش خانه. خانه نیز یک مال غیر منقول محسوب می شود.

در قرارداد خرید و فروش یا همان “بیع” یک نفر تحت عنوان فروشنده قراردارد که مال غیر منقول مثل خانه را عرضه می کند. در اصطلاح حقوقی به مالی که عرضه می شود “مبیع” گفته می شود. طرف دوم خریدار است که وجه نقد می دهد تا خانه را در اختیار خود بگیرد. در اصطلاح حقوقی به وجه نقدی که برای در اختیار گرفتن مبیع پرداخت می شود “ثمن معامله” می گویند. برای انجام این معامله یا انعقاد قرارداد خرید و فروش، متنی تهیه و تنظیم می شود که از آن به عنوان مبایعه نامه یاد می شود.

برای آنکه در این مورد بیشتر بدانید لطفاً مقاله تنظیم مبایعه نامه و راهنمای تکمیل آن  ، مقاله  همه چیز در باره نگارش قرارداد ، مقاله داوری در قرارداد و حل اختلافات در دعاوی  و مقاله استرداد ثمن معامله را مطالعه نمایید.

اگرچه قانون قراردادهای شفاهی را هم می پذیرد. با این وجود قراردادها در عمل مکتوب هستند تا از قدرت اثبات حق برخوردار شوند و بسادگی در معرض انکار یا کتمان قرار نگیرند.

راهنمای نگارش قرارداد فروش یا مبایعه نامه

قرارداد بیع یا مبایعه نامه قراردادی است که میان “حداقل” دو نفر منعقد می گردد. تأکید بر کلمه “حداقل” از این جهت است که هر قراردادی باید دو طرف داشته باشد. بنابراین وجود “حداقل” دو نفر ضرورت دارد. در ثانی، ممکن است در یکی از طرف های قرارداد، بیش از یک نفر حضور داشته باشند. مثلاً در مورد قرارداد خرید یک خانه ورثه ای که متعلق به شش نفر از وراث است. حتماً خریدار باید آن را با شش نفر معامله کند. بنابراین حضور هر شش نفر به عنوان یک طرف معامله در قرارداد و امضای آن ضروری است.

برای راهنمایی بیشتر در مورد خرید خانه، مقاله خرید خانه و نکات آن را مطالعه فرمایید

نمونه قرارداد خرید و فروش

در اینجا چند نمونه قرارداد خرید و فروش ملکی را ملاحظه می فرمایید. برای دانلود هر کدام بر روی لینک مربوط به آن کلیک نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.