قراردادهای خرید و فروش(مبایعه نامه)

قراردادهای خرید و فروش

قراردادهای خرید و فروش

قراردادهای خرید و فروش(مبایعه نامه)- منظور از قراردادهای خرید و فروش، قراردادهای مربوط به فروش اموال غیر منقول است که عموماً تحت عنوان بیع از آن یاد می شود. بنابراین وقتی گوییم مبایعه نامه یعنی همان قرارداد فروش خانه. خانه نیز یک مال غیر منقول محسوب می شود.

در قرارداد خرید و فروش یا همان “بیع” یک نفر تحت عنوان فروشنده قراردارد که مال غیر منقول مثل خانه را عرضه می کند. در اصطلاح حقوقی به مالی که عرضه می شود “مبیع” گفته می شود. طرف دوم خریدار است که وجه نقد می دهد تا خانه را در اختیار خود بگیرد. در اصطلاح حقوقی به وجه نقدی که برای در اختیار گرفتن مبیع پرداخت می شود “ثمن معامله” می گویند. برای انجام این معامله یا انعقاد قرارداد خرید و فروش، متنی تهیه و تنظیم می شود که از آن به عنوان مبایعه نامه یاد می شود.

برای آنکه در این مورد بیشتر بدانید لطفاً مقاله تنظیم مبایعه نامه و راهنمای تکمیل آن  ، مقاله  همه چیز در باره نگارش قرارداد ، مقاله داوری در قرارداد و حل اختلافات در دعاوی  و مقاله استرداد ثمن معامله را مطالعه نمایید.

اگرچه قانون قراردادهای شفاهی را هم می پذیرد. با این وجود قراردادها در عمل مکتوب هستند تا از قدرت اثبات حق برخوردار شوند و بسادگی در معرض انکار یا کتمان قرار نگیرند.

راهنمای نگارش قرارداد فروش یا مبایعه نامه

قرارداد بیع یا مبایعه نامه قراردادی است که میان “حداقل” دو نفر منعقد می گردد. تأکید بر کلمه “حداقل” از این جهت است که هر قراردادی باید دو طرف داشته باشد. بنابراین وجود “حداقل” دو نفر ضرورت دارد. در ثانی، ممکن است در یکی از طرف های قرارداد، بیش از یک نفر حضور داشته باشند. مثلاً در مورد قرارداد خرید یک خانه ورثه ای که متعلق به شش نفر از وراث است. حتماً خریدار باید آن را با شش نفر معامله کند. بنابراین حضور هر شش نفر به عنوان یک طرف معامله در قرارداد و امضای آن ضروری است.

برای راهنمایی بیشتر در مورد خرید خانه، مقاله خرید خانه و نکات آن را مطالعه فرمایید.

نمونه قرارداد خرید و فروش

در اینجا چند نمونه قرارداد خرید و فروش ملکی را ملاحظه می فرمایید. برای دانلود هر کدام بر روی لینک مربوط به آن کلیک نمایید.

راهنمای دانلود و سفارش مقالات

1. لطفاً برای دانلود قرارداد مورد نظر خود، در میان لیست موجود در صفحه، بر روی گزینه دلخواه کلیک نموده و مراحل دریافت فایل قرارداد انتخابی را تا انتها دنبال نمایید.

2. توصیه می شود در مورد قراردادهای مهم مربوط به کسب و کار خود فقط به این نمونه قراردادها اکتفا ننمایید. هر قرارداد با توجه تعهدات طرفین قرارداد و شروط ضمن قرارداد اهمیت پیدا می کند. بدیهی است تعهدات و شروط در هر قرارداد متفاوت از یکدیگر خواهد بود. در این مورد اکیداً توصیه می شود به خاطر هزینه تنظیم قرارداد، آینده کسب و کار خود را دچار مشکل نکنید. لذا بهتر است با صرف کمی هزینه به فکر تنظیم قرارداد اختصاصی برای خود باشید.

3. در صورت تمایل به سفارشی سازی قرارداد، بر روی فرم درخواست خدمات حقوقی کلیک نموده و از میان لیست انواع خدمات، گزینه تنظیم قرارداد را انتخاب نمایید. همچنین می توانید از طریق شماره تلفن های ثابت 02144096954 و همراه 09306977305 سفارش خود را مطرح و پس از انجام مشاوره، نوع قرارداد خود را سفارش دهید.

فرایند تنظیم قراردادهای سفارشی

گام اول: ارسال درخواست از سوی متقاضی

گام دوم: بررسی و ارزیابی درخواست و قیمت گذاری و اعلام به متقاضی

گام سوم: تمایل متقاضی به تنظیم قرارداد و واریز مبلغ توسط وی

گام چهارم: ارتباط با متقاضی و دریافت نقطه نظرات و ریز نیازها و خواسته های وی

گام پنجم: تهیه قرارداد به صورت پیش نویس و ارسال به متقاضی و دریافت نقطه نظرات

گام ششم: تنظیم نهایی قرارداد و ارسال برای متقاضی

گام هفتم: مهلت 48 ساعته برای اشکالات احتمالی و ویرایش و ارسال مجدد آن

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
Call Now Button