وکیل حقوقی ثبت شرکت حرفه ای و متخصص

با سلام.
کاربر گرامی لطفاً برای بهره مندی از خدمات وکالت و مشاوره با وکیل پایه یک دادگستری از ساعت 9 صبح تا 8 عصر با شماره 09306977305 تماس بگیرید.

وکیل حقوقی ثبت شرکت

وکیل حقوقی ثبت شرکتها

آشنایی با وکیل حقوقی ثبت شرکت و اقدامات وی

ممکن است شما قصد داشته باشید شرکت یا موسسه ای را دایر کنید. همچنین برند و لوگوی شرکت را به ثبت برسانید. افرادی را استخدام کنید. یا اینکه مدیر شرکت هستید ولی درگیر موضوعات اختلاف برانگیز در شرکت شده اید. حالا در نظر دارید اقدامات حقوقی مناسب علیه افرادی انجام دهید که موجبات آشفتگی در زیرمجموعه شما را فراهم آورده اند.

مطلب مفید | وکیل دعاوی ثبت برند و طرح صنعتی

به هر حال ، در شرایط مختلف ، بهترین کار مراجعه به وکیل حقوقی ثبت شرکت و دریافت خدمات حقوقی از جمله مشاوره حقوقی است.

اگر شما درخواستهای متعدد حقوقی دارید و مشکلات عدیده در شرکت یا موسسه تحت امر خود را تجربه میکنید ، شاید بد نباشد با وکیل حقوقی ثبت شرکت مشاوره نمایید. قبل از هر کار بد نیست با ما برای مطالعه این مقاله همراه شوید.

کمک به راه اندازی  شرکت توسط وکیل حقوقی ثبت شرکت

وقتی شما پای صحبت وکیل حقوقی ثبت شرکت می نشینید ، احتمالاً اولین مطالب پیرامون این موضوع دور میزند که شما چه نوع شرکت را برای اهداف خود برگزیده اید. این از آن جهت اهمیت دارد که هر نوع فعالیت و اهداف مد نظر مدیران باید با نوع شرکت انتخابی سازگار و منطبق باشد.

به عنوان مثال وقتی شما چند نفر شریک قصد دارید وارد فعالیت تجاری شوید و همه به یک میزان مسئولیت در شرکت خواهید پذیرفت شاید شرکت تضامنی برای شما مناسب باشد. اگر قرار است شرکت کوچک با اختیارات محدود میخواهید راه اندازی کنید شرکت با مسئولیت محدود میتواند گزینه مناسبی باشد. چنانچه چند نفر سهامدار در شرکت هستید و قصد فعالیت های تجاری دارید ممکن است به سمت راه اندازی شرکت سهامی خاص بروید.

این موضوعات را وکیل حقوقی ثبت شرکت برایتان حل خواهد کرد. وکیل حقوقی ثبت شرکت به شما مشاوره لازم در زمینه راه اندازی شرکت ، تهیه و تنظیم اساسنامه و شرکت نامه ، اقدامات مربوط به ثبت شرکت و خدمات حقوقی مرتبط با آن را انجام خواهد داد.

ثبت برند و لوگو در شرکت

یکی دیگر از اقدامات وکیل حقوقی ثبت شرکت خدمات ثبت برند و لوگو است. از آنجا که مراحل مربوط به ثبت برند و علامت تجاری یک فعالیت خسته کننده و پرزحمت و بعضاً وقت گیر است ، بسیاری از افراد ترجیح میدهند این اقدام را از طریق وکیل انجام دهند. بنابراین وکیل حقوقی ثبت شرکت میتواند خود راساً و یا از طریق همکاران خود موضوع ثبت برند و علامت تجاری یا لوگو را نیز پیش ببرد.

چرا باید برای راه اندازی شرکت به وکیل حقوقی ثبت شرکت مراجعه کنیم؟

یکی از نکاتی که لازم است در همان روزهای راه اندازی شرکت با وکیل حقوقی ثبت شرکت در مورد آن صحبت کنید در خصوص مزایا و یا معایبی است که از طریق راه اندازی شرکت تجاری با آن مواجه خواهید شد.

مادام که فعالیت تجاری شما تحت نام خودتان پیگیری میشود همه مسئولیت ها متوجه شخص شما است. اما به محض اینکه فعالیت ها در قالب شرکت انجام میپذیرد ، مسئولیت ها متوجه شرکت به عنوان شخص حقوقی و مدیران شرکت خواهد بود.

بنابراین میزان مسئولینت شما به عنوان شخص حقیقی در زمان بروز مشکلات حقوقی چندین برابر زمانی است که در قالب شرکت فعالیت میکنید. بطور قطع هر چه شما در شرکت بر اساس موازین حقوقی حرکت کنید قانون در زمان بروز مشکلات حقوقی حمایت بیشتری از شما خواهد کرد. وکیل ثبت حقوقی شرکت بطور قطع همه مزایا و معایب راه اندازی شرکت را برایتان بازگو خواهد کرد. شما با انتخاب وکیل حقوقی ثبت شرکت بهترین کار را برای تاسیس شرکت خود خواهیدکرد.

راه اندازی و ثبت انواع شرکت بر اساس قانون

حال که تصمیم گرفته اید بر اساس قانون شرکتی را تاسیس کنید بهتر است با قانون و تعاریف قانونی چند نوع شرکت آشنا شوید.

اگر در نظر دارید فعالیت تجاری خود را منطبق با ماده ۲ قانون تجارت ساماندهی کنید ، الزاماً فعالیتهای خود را باید در قالب یکی از شرکتهای تجاری موضوع ماده ۲۰ قانون تجارت به شرح زیر در آورده و شرکت را ثبت نمایید.

شرکت سهامی

هر شرکت سهامی بعد از تاسیس تابع مقررات لایحه قانونی اصلاح قسمتی از قانون تجارت مصوب اسفند ماده سال ۱۳۴۷ خواهد بود. بر اساس ماده ۱ این قانون ، شرکت سهامی شرکتی است که سرمایه آن به سهام تقسیم شده و مسئولیت صاحبان سهام محدود به مبلغ اسمی سهام آنها است.

به موجب ماده ۴ قانون یاد شده شرکتهای سهامی دو نوع هستند:

شرکت سهامی عام

به شرکت هایی که موسسین آنها قسمتی از سرمایه شرکت را از طریق فروش سهام به مردم تامین میکنند شرکت سهامی عام گفته میشود.

شرکت سهامی خاص

شرکتهایی که تمام سرمایه آنها در موقع تاسیس منحصراً توسط موسسین تامین میگردد.

به موجب ماده ۲ این قانون، شرکت سهامی ( اعم از خاص و عام) شرکت تجاری محسوب میشود ولو اینکه موضوع عملیات آن امور تجاری نباشد.

در شرکتهای سهامی خاص تعداد شرکا نباید از 3 نفر کمتر باشد و در شرکتهای سهامی عام نباید از 5 نفر کمتر باشد.

مطلب مفید | وکیل شرکت سهامی خاص

شرکت با مسئولیت محدود

شرکتی است که بین دو یا چند نفر برای امور تجاری تشکیل شده و هر یک از شرکا بدون اینکه سرمایه به سهام یا قطعات سهام تقسیم شده باشد فقط تا میزان سرمایه خود در شرکت مسئول قروض و تعهدات شرکت است.

شرکت تضامنی

شرکتی است که برای امور تجاری بین دو یا چند نفر با مسئولیت تضامنی تشکیل میشود. اگر دارای شرکت برای تادیه تمام قروض کافی نباشد هر یک از شرکا مسئول پرداخت تمام قروض شرکت است.

همانطور که ملاحظه میفرمایید شرکتی که در آن شرکا بیتشرین مسئولیت را دارند شرکت تضامنی است.

مطلب مفید | دعوای انحلال شرکت

شرکت مختلط غیر سهامی

شرکتی است که برای امور تجاری بین یک یا چند نفر شریک ضامن و یک یا چند نفر شریک با مسئولیت محدود بدون انتشار سهام تشکیل میشود. شریک ضامن مسئول کلیه قروضی است که ممکن است علاوه بر دارایی شرکت پیدا شود و شریک با مسئولیت محدود کسی است که مسئولیت او فقط تا میزان سرمایه ای است که در شرکت گذارده و یا بایستی بگذارد.

شرکت مختلط سهامی

شرکتی است که  بین یک عده شرکای سهامی و یک یا چند نفر شریک ضامن تشکیل میشود. شرکای سهامی کسانی هستند که سرمایه آنها به صورت سهام یا قطعات سهام در آمده است. مسئولیت شرکا تا میزان همان سرمایه ای است که در شرکت دارند. سرمایه شریک ضامن به صورت سهام در نیامده و مسئول کلیه قروض شرکت است که ممکن است علاوه بر دارایی شرکت پیدا شود.

شرکت نسبی

شرکتی است که برای امور تجاری در تحت اسم مخصوصی بین دو یا چند نفر تشکیل میشود. مسئولیت هر یک از شرکا به نسبت سرمایه ای است که در شرکت گذاشته است.

بنابرین در این نوع شرکت مسئولیت تا میزان سرمایه نیست بلکه به نسبت سرمایه است. قدری سنگینتر است. مثلا اگر شخصی بیست درصد سرمایه را آورده است مسئول بیست درصد قروض شرکت نیز میباشد.

شرکت تعاونی تولید و مصرف

شرکت تعاونی تولید شرکتی است که بین عده ای تشکیل میشود. شرکا مشاغل خود را برای تولید و فروش اشیاء یا اجناس به کار میبرند.

شرکت تعاونی مصرف به منظور فروش اجناس لازم برای مصارف زندگانی تشکی میشود. اعم از اینکه اجناس مذکور را شرکا ایجاد کرده یا خریده باشند. تقسیم نفع و ضرر بین شرکا به نسبت خرید هر یک از آنها است.

نظر قانونگذار در مورد ثبت شرکت

بر اساس ماده ۱۹۵ قانون تجارت ، ثبت کلیه شرکتها الزامی و تابع مقررات قانون ثبت شرکتها است. فرایند ثبت شرکت نیز تابع قانون ثبت شرکتها مصوب ۱۳۱۰ و نظام نامه اجرایی قانون ثبت شرکتها  مصوب ۱۳۱۰ و  نظام نامه قانون تجارت وزارت عدلیه مصوب ۱۳۱۱ با اصلاحات بعدی آن میباشد.

ضرورت ثبت علامت تجاری در زمان تاسیس

علامت یعنی هر نشان قابل رویتی که بتواند کالا یا خدمات اشخاص حقیقی یا حقوقی را از هم متمایز سازد.

علامت جمعی چیست؟ هر نشان قابل رویتی که با عنوان علامت جمعی در اظهارنامه ثبت معرفی شود و بتواند مبداً و یا هر گونه خصوصیات دیگر مانند کیفیت کالا یا خدمات اشخاص حقیقی و حقوقی را که از این نشان تحت نظارت مالک علامت ثبت شده جمعی، استفاده میکنند متمایز سازد.

اسم تجاری یا برند چیست؟

اسم یا نام تجاری یعنی اسم و عنوانی که معرف و مشخص کننده شخص حقیقی یا حقوقی باشد.

ثبت اظهارنامه علامت توسط وکیل حقوقی ثبت شرکت

ماده ۳۱ این قانون مقرر میدارد حق استفاده انحصاری از یک علامت به کسی اختصاص دارد که آن علامت را طبق مقررات این قانون به ثبت رسانده باشد.

اظهارنامه ثبت علامت به همراه نمونه علامت و فهرست کالاها یا خدماتی که ثبت علامت برای آن درخواست شده به اداره مالکیت صنعتی تسلیم میشود. هرگاه اداره مالکیت صنعتی تشخیص دهد که شرایط مندرج در قانون ثبت اختراعات و طرح های صنعتی و علائم تجاری رعایت شده است علامت را ثبت کرده و آگهی مربوط به ثبت آن را منتشر و گواهینامه ثبت را به نام متقاضی صادر مینماید.

مدت اعتبار علامت و اسم تجاری

مدت اعتبار ثبت علامت، ده سال از تاریخ تسلیم اظهارنامه ثبت آن می باشد. این مدت با درخواست مالک آن برای دوره های متوالی ده ساله با پرداخت هزینه مقرر، قابل تمدید است.

مدت استفاده انحصاری از اسم تجاری پنج سال است. اسم تجاری و علامت تجاری هر دو قابل نقل و انتقال است.

به موجب ماده ۵۷۸ قانون تجارت، اسم تجاری ثبت شده را هیچ شخص دیگری نمیتواند اسم تجاری خود قرار دهد هر چند اسم تجاری ثبت شده با اسم خانوادگی او یکی باشد. به موجب ماده ۴۰ قانون ثبت اختراعات و طرح های صنعتی و علائم تجاری استفاده از هر علامت که در ایران ثبت شده باشد، توسط هر شخص غیر از مالک علامت، مشروط به موافقت مالک آن می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up